1.260 visninger
|
Oprettet:
Mulenet 3'er pony {{forumTopicSubject}}
Hej
jeg har en 3'er pony med lyserød mule, som bliver solbrændt hvis ikke hun enten får solcreme på eller får mulenet på, som beskytter mod UV stråler.
Jeg har bare rigtig svært ved at finde en mulenet der er småt nok til at kunne passe. Er der nogen der ved hvor man kan købe dem små nok eller evt har andre alternativer, så jeg ikke behøver smøre solcreme på hver dag
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
Ellers er det måske en idé med en hel maske?
Der er nogen som syr en klud på grimen, men jeg tænker det bliver vådt og klasker når hesten har drukket vand
Jeg har også en mulig anden løsning men skal lige have gjort det og taget et billede, det er lidt svært at forklare. Jeg vender lige tilbage i aften
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.095
Blogger
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 98 Heste: 5 Emner: 95 Svar: 863
Det jeg har haft i pony blev for stort så det gik ned under hendes mund så hun ikke kunne spise uden at skulle "skubbe" det væk
Blogger
Det med kasketten er virkelig noget bøvl. Jeg kan lige fortælle om det senere når jeg er kommet hjem
jan 2008
Følger: 68 Følgere: 82 Heste: 6 Emner: 136 Svar: 2.570
Jeg brugte dette måleskema for at finde den rigtige størrelse. Min 2'er som bruger pony i grime og trenser har en LG pony, så mon ikke at en af de to mindre størrelser vil kunne passe en 3'er
http://www.flymasks.co.uk/sizing-chart/
dec 2007
Mette, du må meget gerne fortælle mere om det senere
maj 2012
Følger: 52 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 144 Svar: 1.312
Blogger
Hvis hullerne i kurven er lige så store som på min mundkurv på billedet så kan man sy et stykke stof udenpå. Så slipper man for at det klasker på mulen som hvis man bare havde syet stoffet direkte på grimen
(Hvis du køber en ny mundkurv så husk at købe en størrelse støtte end ponyen normalt bruger i grime )
Blogger
Først og fremmest skal man finde en kasket hvor skyggen IKKE er lavet af pap, men af plast, og det er svært! Dem med skygge af plast er tit de dyre kasketter. (Vi havde en i forvejen men undersøgte også muligheden for at en ny og det var ikke det værd).
Man skal så have en af de billigere nylongrimer (uden foring!)
De skal typisk være en størrelse større fordi den skal sidde så langt nede på næsen - hvilket også er træls.
Så skal man have fat i en med en virkelig stærk symaskine (gerne noget industri) og sy dem sammen. Skomageren på min mors arbejde gjorde det for os.
Så skal der også syes foring på ellers skarver det, og man skal tænke meget over hvilken of hvor meget foring man bruger da det kan skarve alligevel.
Det var bøvlet og ikke det værd. Men det ser sjovt ud
Blogger
dec 2007
Tusind tak for hjælpen
Mulenet 3'er pony