{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad fodre i med her inde
  • #2   24. apr 2016 Min 6-års DV hoppe får Rocky og Body Boost fra Equsana og lidt lucerne til morgenmad.
    Derudover får hun biotin tilskud og elektrolytter her i den varme tid hvor hun sveder meget.

• #3   24. apr 2016 Eggersman senior müsli
    Gammel dame på næsten 21 er i ridning "seriøst" en gang i ugen men bliver skridtet og traver let ca 3 gange i ugen ud over den ene seriøse.
    Det har et forholdsvis lavt indhold af stivelse og dækker hende fint ind ellers. Hun fungere bare super godt på det

• #4   24. apr 2016 ES FOTO . er eggersmann senior ikke ret høj i stivelse. ? eller er det lavet om, sidst jeg undersøgte det var det 38 %,

• #6   24. apr 2016 Spillers Grow n' Win + Lucerne topmix fra Dangro smiley

Spillers var egentligt ikke meningen, men staldejer får det hjem, og ponyen fungerer upåklageligt på det, og spiser det med stort velbehag. Og så er det desuden også rigtig godt til ældre heste.

• #7   24. apr 2016 Ollebolleblandingen på 9 år, og ca 166 cm i stang, går MA til stævner, træner PSG/INT 1 - er en easykeeper af rang :
    0,8 kg Horselux plus dagligt
    75 g Horselux multivitamin dagligt
    Elektrolytter 20 g dagligt
    Chiafrø 40 g dagligt
    E-vit 40 g kan ikke huske navnet på det.

Dv'eren som er en Duracell-kanin, og har svært ved at holde huld, 8 år, 175 cm, går MB til stævne og træning får :
    1,8 kg Horselux plus dagligt
    1 kg MaxiRice dagligt
    Elektrolytter 20 g dagligt
    Chiafrø 40 g dagligt
    75 g e-vit tilskud, kan ikke huske navnet.

Mine heste elsker Horselux plus, og ser godt ud, samt yder det de skal i træningen. Og det er et produkt jeg har nemt ved at få fat i. Og det er rimelig lavt i stivelse og sukker.
    MaxiRice er valgt som fedende tilskud til den slanke, fordi det er meget lavt på stivelse og sukker - han behøver ikke for meget stivelse.
    Elektrolytter, fordi de træner hårdt.
    E-vit for at styrke muskelopbygning.

Mvh Charlotte

• #8   24. apr 2016 Lotus få
    - Equsana Structure Medium
    - Equsana Body Boost
    - Equsana Energy Oil
    - Equsana Grass Oil
    - St Hypolyt HestaPlus Zink

Freja få
    - Equsana Structure Medium
    - Equsana Grass Oil
    - St Hypolyt HestaPlus Zink
    - Korn
    - Solanum Flex HA

Lotus er Barok Pinto hun bliver 1 år i maj måned

Freja er Dansk Varmblod hun bliver 15 i juni måned

• #9   24. apr 2016
    Struktur 100 fra Dangro, 400 gram pr. dag
    Grovfoder ad libitum

Kat 1 pony blanding (araber), rides 4-6 gange om ugen i primært dressur, tur og 1 gang spring på 10 år.

Hun bliver kugleskør af stivelse og er let og holde huld på, så der er ingen grund til og betale i dyre domme for en et fuldfoder med høj dosering og meget stivelse i. Det skal hun ikke bruge til noget.

• #10   24. apr 2016 Vitafor vitaminer, lucerne, roepiller (om vinteren), solsikkekerner
    Hoppe på 5 år, Tinker/Fuldblod, 165cm høj, ej tilredet endnu. I let arbejde 2-3 gange om ugen. Står ude så længe som muligt.

Vitafor vitaminer
    Hoppe på 13 år, ukendt blanding, 131cm, rides let 3-4 gange på en uge. Står i løsdrift.

Fodrer med det da det er det som kan betale sig økonomisk for mig, samt mine heste er meget nøjsomme og trives fint på det småtteri.

• #11   24. apr 2016 Jeg fodrer med lidt af hvert:
    1: En DV på 13 år, laver intet andet end at gå og glo.
    Hun får Struktur 100 fra Dangro samt flydende B-vitamin når hun fælder.
    2: En New forest pony på 2 år, skal klargøres til dyrskuer osv til sommer og vokser jo så. Og så har hun sommereksem.
    Hun får Suregrow fra Brogården samt tang som tilskud. Og så får hun en håndfuld struktur 100, da hun ellers ikke vil spise sin mad.
    3: En New forest pony på 8 år, bliver redet sådan 3-4 gange om ugen og har svært ved at holde huld.
    Hun får Build up fra Brogården, Blue hors feed complex (da hun ikke vil spise for meget krybbefoder så det er for at være dækket ind med vitaminer), og i perioder hvor hun taber sig for meget får hun linamix og nogle gange havre som ekstra tilskud smiley

• #12   24. apr 2016 Brogaardens fase 2. En 6-årig quartervallak.

• #13   24. apr 2016 Min DV plag (2 år) får Suregrow fra Brogaarden, da det er lav på stivelse og sukker, og så får hun også lidt lucerne fra Equsana.

Min DV ridehest/konkurrencehest på 6 år får Møllerens Vrinsk og også lidt lucerne fra Equsana, og det fungerer hun super godt på - pelsen skinner, tilpas huld og energi.
    Det er et ret billigt/økonomisk foder, men eftersom mange store stald - inkl. min træners - fodrer med det med stor succes, så besluttede jeg mig for at prøve det, trods lidt skepsis i starten pga det meget store stivelseindhold. Min tidligere hest (Holstener med en del fuldblod) fungerede super på det, så derfor fodrer jeg også min nuværende hest med det, og jeg er meget tilfreds!

• #14   24. apr 2016
    Sportspony, 147 cm, 7 år, moderat arbejde, middelsvær niveau
    Trakhener, 175 cm, 7 år, moderat arbejde, middelsvær niveau.

Equsana cool performance
    Equsana alfa omega (lucerne)
    opblødte roepiller
    Ekstra måltid:
    equsana health fiber.
    Lidt rapsolie

Wrap ad libitum.

Ekstra tilskud som de får i forårs/efterårs periode:
    Brogaardens B-vitamin
    Horsepro loppefrøskaller i pilleform (forebyggende)

I forb. Med ekstra hård træning, eller stævnedeltagelse som har taget meget på hesten:
    Elektrolytter eller bare lidt ekstra salt.
    E-vitamin.

De fungerer super fint på det! Lækker skinnende pels, dejlige afslappede, velafbalancerede heste, men alligevel med en lækker "solid" træningsenergi. Og hestene elsker maden, og virker meget tilfredse. smiley

• #15   24. apr 2016 Min hoppe på 5 år får:
    Wrap ad libitum
    Morgen, middag og aften får hun grønpiller, lucerne, havre, müsli fra Equsana

• #16   24. apr 2016 - Tindur 5 års vallak, Standardbreed i let-moderat træning får pt. Equsana Rocky. Og fra lørdag af får han Equsana Grazing.

-Rocky snart 1 års Frederiksborger hingst får Equsana grazing fra på fredag af, måske jeg giver ham noget andet foder også.. Skal se hans huld først.

- Baby, 9 års miniature hoppe kommer til at få Rocky de første dage, og så grazing når hun kommer på fuld græs. smiley

Mvh TT

• #17   24. apr 2016 Hest: hoppe, palomino & araber blanding, 147 cm, 6 år (27/07-10) dressur: LB spring: 100 cm. Trænes: 5 dage i ugen (45-60 min. / longe: 20 min)
    Jeg fodrer med equsana power flakes 3 x dagligt.

• #18   24. apr 2016 Mine får complete plus fra kirstinedal mølle. De spiser 1,5 kg hver for vedligehold og 2 kg hver de dage de bliver reder
    Jeg skal dog lige have en snak med dem i morgen og min dyrlæge på mandag i næste uge om det er på tide vi skal til at se på om de skal over på noget senior foder af en art.

Den ene er en araber hoppe på 16 år og den anden en new forrest vallak på 19 år. smiley

• #19   24. apr 2016 Min Trakehner vallak får Equsana Champ, blandet op med Equsana Health Fiber, lucerne, en smule havre og en sjat olie. Vi har en gammel cementblander som vi bruger til at blande foder i. Super nemt!
    Derudover får han som minimum 10 kg wrap.

• #20   24. apr 2016 Jeg fodre med Speedy beet, grøn salvimin, ølgær og magnesium og hø ad libitum.

Jeg har en haflinger på 6 år og ca 152 høj, han bliver ikke redet, da han skal opereres for sædstrengs fibrose først, er dog gjort rytter vant. Vi går lidt små ture en gang i mellem.

profilbillede
  • #21   25. apr 2016 2 af mine får roepiller, lucerne piller og semi gris.
    den fede hoppe får roepiller og lidt lucerne piller.

De får alle minivit allround.

alle har de fri adgang til hø og græs

• #22   25. apr 2016 7 årig varmblodsvallak, 175 cm, LA niveau, trænes moderat fem-syv gange om ugen, svær at holde huld på:

2,5 kg HH Care Fiber Plus
    500 g Equsana Body Boost
    To liter Betfor (tørvægt)

Fik så sent som i torsdags ros for hvor pæn han er blevet, af vores jyske træner som sidst så ham i starten af januar smiley

• #23   25. apr 2016 Lige nu müsli, men det bliver der lavet om på, når hun kommer "hjem" igen. Så skal hun have lucerne, vitaminer og hø - og det er så det smiley

• #24   25. apr 2016 11 årig trakehner vallak, ca. 168-169, trænes 5-6 gange om ugen (blandet longering og ridning), han er meget speciel med huld og man skal virkelig passe på, men han får:
    lige knap 2 kg.2x dagligt, så 2 kg morgen og aften (af foder blandet mellem HH care sport, en smule melasse og korn) MEN INGEN HAVRE.
    Og så får han en smule magnesium grundet hans hanetrit.

8 års trakehner hoppe (med føl født igår nat), ca. 172-173, bliver pt. ikke redet.
    Hun er ikke helt så svær at holde huld på, men da hun er med føl får hun mere end normalt.
    Hun får:
    2 hele kg. 2x dagligt af det samme som vallakken

• #25   25. apr 2016 9 års Oldenborg hoppe på 155 i stg som bruges til hyggeridning
    Den foders med 150 g horselux multivit om dagen og 2 store håndfulde Equsana alfa omega lucerne fordelt på 2 måltider og alt det hø den kan spise.
    Den får 2 kure om året med micro vital i pelsskifte perioden

• #26   25. apr 2016 Min pony for (ES pony) som er en musli blanding, med vitaminer og havre. Den er ikke så fedende og giver god energi (.

• #27   25. apr 2016 Krafft grove 90 eller 125 smiley det får samtlige af de 4 heste i stalden i forskellige mængder og det spænder fra plag til gammel på 26, ridehest og ikke ridehest smiley

• #28   25. apr 2016 Jer med heste der ikke spiser ret meget, hvordan kan de nøjes med så lidt.
    Er der nogle som kender til et foder til "ældre" heste 16 og 19 år.
    Det er en toer og etter pony.
    Har kigget på flere hvor de kun skal have 5-700 g om dagen men er bare bange for de så taber sig.
    De bliver begået redet næsten hver dag primær dressur

• #29   25. apr 2016 Louise, så får de jo bare en masse hø/wrap (håber jeg), og græs osv.
    Vores får wrap ad libitum på folden (de er ude fra ca. kl. 8 til kl. 19) og så får de alt det de gider at spise når de er inde så de variere lidt, vil plejer gerne at se efter om der ligger meget rundt i boksen så far de lidt mindre og hvis der ikke ligger noget men de virke sultne får de lidt mere smiley
    De får også (når der er sæson) ca. 1 hel spand gulerødder hver, men det er mest i vinter perioden smiley

• #31   25. apr 2016 3½ (4 til juni) fuldblod/pinto blanding, i let ridning. Desuden svær at holde huld på.
    500g Brogaardens Equi-Jewel.
    300g Linamix
    1 kg. fuldblodsblanding
    2 spsk. salt
    50g loppefrøskaller
    3 dl olie
    300 g. Speedi-beet.

Fordelt på 5 måltider smiley

• #32   25. apr 2016 Cottier får naturmüsli senior fra Hippolyt
    De andre får naturmüsli solo og GKM fra Hippolyt
    Alle får glyx mash også fra Hippolyt

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #33   25. apr 2016 Nag Horsepro Elite og fiberpiller

Den gamle 750 gr elite og roepiller hybenpulver og msm

DV en 900 gr elite, 750 gr fiberpiller, roepiller

Hvorfor

Fordi det virker,
    det er lavt på stivelse og sukker,
    det indeholder organiske mineraler,
    det er dansk produceret, huld styres rigtig let ved at skrue op og ned på fiberpillerne så ikke man rører ved vitamin og mineralerne

Og så er det "billigt" når DV en får fuld ration om vinteren 900 gr elite og 1 kg fiber så holder vi stadig prisen omkring 500 kr.

• #35   25. apr 2016 Men mine kan bare ikke spise så meget wrap de kan holde huld på det.
    Nu har jeg bestilt et andet foder så må jeg se om det er bedre smiley

• #36   25. apr 2016 Louise: Du kan jo evt supplere med noget andet.. Jeg bruger Body Boost ved siden af både til at holde huld og få den gode energi i ridningen.
    Og i perioder hvor hun ikke laver så meget så fjerner jeg der bare fra fodret.

• #38   25. apr 2016 Jeg fodre med fibermix Hercules senior fordi min hest kører fantastisk på dette foder.
    som tilskud til hans foder får han Höveler krautermüsli som er specielt fremstillet til heste med luftvejsproblemer som har hjulpet min astma-hest rigtig meget til en bedre livskvalitet.
    Så for han salvana mineral brix for at være godt dækket ind at vitamin og mineraler

Udover dette får han hver 3 måned astma medicin får igen at få en bedre livskvalitet smiley

Jeg rider dressur, dog kun lc-niveau grundet hans astma kan han ikke holde til kræve øvelser og så bliver han aldrig en god dressur hest smiley Og så springer vi i forår, sommer og lidt i efter efterårs sæsonet, og så rider vi en masse ture.

Min hest bliver 19 år til juli
    Han er 140
    og han er en ismule blanding, muligvis med noget new forest

• #39   25. apr 2016 Kristina:
    Hvor meget spiser hun af det?
    Og er hun rimelig at hold huld på eller?

• #40   25. apr 2016 Lige nu får hun 500 gram om dagen, men man må give op til 2 kg.. Det har dog aldrig været nødvendigt for mig.
    Hun er ganske normal at holde huld på, men utrolig kræsen.
    Til Tempo brugte jeg Healt Fiber, og det kunne han sagtens holde huld på, selv på sine gamle dage i løsdriften. Men Pigen kan ikke lide dem så derfor gik jeg over til Body Boost

• #41   25. apr 2016 Okay, jeg har lige prøvet at bestille en af de andre slags fra kirstinedal, så prøver jeg lige og ser hvordan de er på det. Det minder nemlig så meget om det jeg bruger nu, så jeg bare kan kører direkte over også ser jeg efter sommer om jeg skal blive ved med det fra kirstinedal, prøve equsana eller noget helt 3..
    Fik faktisk en prøve i Herning på noget rigtig lækkert men også rigtig dyrt foder. Så håber på vi får noget græs igen i år som sidste år, så jeg ikke behøver fodre igen til sommer ud over med wrap også ser til efteråret hvad jeg skal starte op med.

Er det du bruger müslie eller piller?

• #42   25. apr 2016 Den jeg bruger nu er piller.. Igen fordi min kræsne hest ikke vil spise andet. Men Tempo fik den der hedder champ, det er faktisk det samme som Rocky bare i musli.
    Jeg var rigtig glad for det til Tempo i hvert fald, og han sp rigtig pæn ud selvom han blev gammel..

• #43   25. apr 2016 Okay, mine ved jo bestemt også hvad de vil have og er ikke sikker på de vil spise piller.

• #44   25. apr 2016 Tror jeg heller aldrig jeg havde fået Tempo til, så han fik muslien.. Men det kunne jeg ikke få Pigen til at spise, og hvis der ikke er Body Boost i så spiser hun ikke sit foder.
    Man er ikke en prinsesse for ingenting:-)

• #45   25. apr 2016 Hun lever bare op til sit navn smiley
    Jeg må se hvad de nye her er for noget og ellers må jeg igang med at se noget mere på equsana og hvad der ellers er

• #46   28. apr 2016 Hest: Fuldblodsaraber, vallak, 6 år, dressur.
    Foder: Eggersmann Erganzer som grund foder og Eggersmann High energi og valset havre til at supplere op med.
    Derudover alt det hø/wrap han kan spise og DETTE er er del af hans foder smiley

• #47   28. apr 2016 4 års fuldblodsblanding som er under genoptræning efter skade - bliver højest sandsynligt springhest men dressur er også en mulighed.
    Hun har det med let at tabe vægt.

Vi kører på Omega 3 Struktur 100 og Lucerne Topmix special fra Dangro, Fiberpiller for at holde vægten, olie til pelsen og Myoplast - muskelopbyggende tilskudsfoder (kur)
    Derudover får hun Lucernehø ad libitum smiley

• #48   28. apr 2016 Fuldblod /araber blanding på snart 22 år og 160 i stg..
    Bliver redet 2-4 gange ugentligt
    Foder med aveve balance mix og lucerne + fri adgang til wrap og græs

Det indeholder alt hvad der er brug for (:

• #49   30. apr 2016 min afdøde traver hoppe på 20
    fik i starten 3 x 900 gr højholdts hestetilskud blandet 1 kg havre.
    kørte over på 3 x 900 gr equsana cool
    tilsidst 3 x 900 gr equsana senior
    hun fik ca 12 kg stråfoder pr måltid og salto universal sliksten på 10 kg som var fast i hendes boks.

• #50   30. apr 2016 vores får havens sports musli, og energi olie, da de ikke kan tåle korn smiley
    de er military heste.
    oldenborgen på 9 og cnc100, mod 1* får
    1200 g musli
    en god skvat olie i military sæsonen.
    ponyen på 90 niveau får det samme, bare kun 800 g musli.

når de er på sommergræs, laver de af vitaminer og en smule musli, som i en håndfuld. smiley

• #51   30. apr 2016 Min for St hyppolyt foder piller, og nogle vitaminer fra pavo.
    Jeg rider ham alle dage undetagen 1 dag hvor han holder fri.
    Fly:
    - Vallak.
    - 12 snart 13 år.
    - 148 med sko.
    - New Forest.

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #52   30. apr 2016 Sofie g jeg er bare nysgerrig er det ikke fuldfoder fra hippolyt, hvorfor så ekstra vitaminer og mineraler smiley

• #53   30. apr 2016 JM: Jo det er det, men han har bare brug for ekstra vitaminer smiley

Kommentér på:
hvad fodre i med her inde

Annonce