{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
771 visninger | Oprettet:

Vil han være dækket ordentligt ind? {{forumTopicSubject}}

Lige nu får min fjordhest en halv skovl foder. (Ved ikke hvad det hedder, men opstalder siger det skulle indeholde alt de skal bruge) + equsana premium vit. Han får en del wrap og lidt halm (dog ikke så meget). Han får godbidder i løbet af dagen og ofte mash.

Lige nu er han til den tynde siden (han er lige blevet 3 år i starten af april). Han fik for en uge siden ormekur.

Planen er at han snart skal på døgnfold, hvorunder jo vil være græs og hø. Jeg vil give salvanas icelandic vitamin briks indtil han kommer ind igen til efteråret + mash.

Til vinter tænker jeg at jeg skifter over til hippolyt naturmüsli, equsana grass Oil, hø, (lidt halm) og nogle vitaminer/mineraler. Der vil også blive givet mash engang imellem og selvfølgelig godbidder.

Da han er 3 år arbejder vi fra jorden. Vi går gerne tur igennem byen, løber frit på bNen, signal og trick træner + løsspringer lidt.

Er der andet tilskud/foder i tænker der skal dækkes ind over? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil han være dækket ordentligt ind?
  • #1   23. apr 2016 Til det nuværende foder:
    Hvis staldmutter siger den er dækket ind med alt gennem det den får, burde det ikke være nødvendigt at give den ekstra vitaminer ved siden af....

Til døgnfolds fodring:
    Det er yderst sjældent du kan dække en unghest i vækst ind på vitamin/mineral bolsjer. Jeg ville finde et tilskudsfoder der skal udfodres i lille mængde som du kan bruge hele sommeren. Selv bruger jeg Equsana Balance.

Til vinterfodringen:
    Igen burde det ikke være nødvendigt med så mange forskellige ting hvis du giver et fuldfoder som naturmüsli er, den behøver i hvert fald ikke ekstra vitaminer. Om den er velegnet til ungheste i vækst er der sikkert delte meninger om. Igen ville jeg bruge Balance og så kan du her suppl. med grass eller Alfa Omega eller Alfa Gold hvis den har svært ved at holde huld, eller helt undlade hvis den kan holde huld på Balance og hø (som mine).

• #2   23. apr 2016 Er enig med Lene.. Ungheste kan sjældent dækkes ind på vitaminer i sommerperioden.

Jeg bruger selv Equsana Rocky til min 6-års, og ved siden af giver jeg Equsana Bodu Boost fordi hun er i arbejde.

Men hvis du bruger er fuldfoder i den rette mængde så er det ikke nødvendigt med vitaminer ved siden af..

• #3   23. apr 2016 Jeg tvivler på han fik noget vitaminer eller godt foder ved tidligere ejer. Fik rester med og det ligner noget jeg fodre kaninerne med lige nu. Så blev anbefalet at give ekstra smiley

• #4   23. apr 2016 Og opstalder kan ikke huske hvad det han bruger hedder, men siger bare det skal indeholde alt de skal bruge og at det bliver købt i Tyskland. Derfor vil jeg næste vinter over på noget jeg selv køber.. .

• #5   23. apr 2016 Vil dog prøve at se på equsana balance.. Det er noget nemmere for mig at skaffe smiley

• #6   23. apr 2016 Jeg er selv rigtig glad for Equsanas produkter, og netop Ballance er jo lavet til unge heste, og med lav daglig dosering så det er jo et foder du kan bruge hele året rundt..

• JM
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.922
    #7   23. apr 2016 Jeg ville ikke acceptere det svar, du skal vide præcist hvad din hest får af foder og i hvilke mængder, du har en hest i vækst smiley

Jeg ved at mange steder får man bare beskeden at ja din hest får det den skal og så lukker de den der, det har jeg selv accepteret for år tilbage.

Få en plan, mærke, mængder samt grovfoder antal kilo om dagen, ellers er det umuligt at vide om din hest får det den bør have.

• #8   23. apr 2016 JM, det er derfor jeg meget gerne vil skifte foder så jeg ved præcis hvad den får. Foderet bliver taget fra en vogn så der er ingen pose nogen steder man kan se det. Jeg ved de kommer ud på døgnfold meget snart så der bliver der skiftet så jeg har kontrol over hvad han får. smiley

• #9   25. apr 2016 Det den får nu er det i små piller? Jeg ved der er rigtig mange der henter noget der hedder Pferdefutter Ekstra. Det overvejede vi også en kort overgang, min svigerfar havde fået anbefalet det af en avler, de skulle bare "ha en lille skovl" så skulle de være dækket ind. Jeg gik selv i gang med at undersøge det både ift pris, tilgængelighed, indhold og hvor meget jeg skulle foder med. Pris var billig, jeg skulle køre til Tyskland over grænsen ved Tønder (bor selv ved Kruså grænsen), indholdet var fuld af stivelse og de skulle ikke bare ha en lille skovl, de skulle derimod ha op mod 3-4 kg for at være dækket ind og så var et bare slet ikke så billigt længere.

Jeg er mega glad for Balancen. Jeg har sund heste (7-9-13), 2 ud af 2 har være OCD-frie (hoppen er ikke rtg), heste med godt temperment og heste der holder nemt huld.

• #10   27. apr 2016 Nej synes ikke det er små piller. De er halv store, men køber balance til ham. Så ved jeg præcis hvad han får smiley

Kommentér på:
Vil han være dækket ordentligt ind?

Annonce