{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Analyseret wraphø/hø {{forumTopicSubject}}

Er det kun mig der syntes det er umuligt at finde nogen der laver analyse på deres wraphø/hø? smiley Nu har jeg kontaktet 8, men nej ingen af dem laver det. Er jeg den eneste der skal bruge analyseret ting? smiley Der var en der skrev, jeg laver kun kvalitets hø, så det er ikke nødvendigt. smiley Ja, men kvalitets hø kan også være for godt for nogle heste, der er meget nøjsomme. Nogen der kender nogen i det Sønderjydske der har lavet analyse, der så også sælger af det? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analyseret wraphø/hø
  • #1   23. apr 2016 Analyse er ofte noget hesteejer selv får lavet. Tror kun jeg er stødt på en enkelt hø-producent der fik lavet og hun var selv hesteejer og skulle bruge det.

• #2   23. apr 2016 Ok. Ja så bliver det da godt nok dyrt i sidste ende for mig, indtil jeg finder det rigtige. smiley

• #3   23. apr 2016 Tja, det afhænger vel af om man vil tilpasse foderet til det hø man nu har, eller vil lede til man finder hø der passer til foderet.

Vi får slet ikkeanalyseret, men kigger på hestene og tilpasser derefter.

HVIS altså hesten er sund og rask behøver fodring ikke være raketvidenskab

• #4   23. apr 2016 Det er svært at finde hø med analyse.
    Dem der har forhandlingen af Havens sælger hø med analyse i Kolding. Desværre er kvaliteten alt for god, så så hjælper det jo ikke så meget.

Det er ret fortvivlende, for selvom man gerne selv vil lave analysen, så er det svært at få en aftale om at få leveret fra samme parti/mark, og så skal der pludselig tages analyse hver gang man får nyt.

Tina hvis man har en hest med EMS el. bare af trivelig race som er disponeret for det så er det simpelthen for stort et sats bare at købe hø og håbe det går. Uden analyse er det umuligt at sige hvor meget sukker det indeholder.

• #5   23. apr 2016 Vi får vores wrap analyseret - ikke fordi det er en raketvidenskab, men for at give hestene de bedste foderbetingelser, som muligt. Vi har f.eks. fundet ud af, at vores parti i år har et væsentligt lavere indhold af protein. Og eftersom det er en væsentlig byggesten for muskelsætning, vælger vi at supplere foderet med et proteintilskud, så alle heste er dækket ind. Det wrap, vi sælger af, som er fra andre marker, får vi ikke analyseret, det må man selv stå for, men vi sørger så for, at hver kunde får wrap fra samme mark, når de køber smiley Det er heller ikke helt realistisk, at vi skal sørge for at få analyseret hø og wrap fra syv forskellige marker.

• #6   23. apr 2016 Tit og ofte svinger de analyser fra Balle til Balle også selvom det er fra samme mark. Derfor får folk det ikke lavet da det ikke er 100% optimalt med mindre der er analyse på alle baller.

Kommentér på:
Analyseret wraphø/hø

Annonce