5.186 visninger
|
Oprettet:
Butterfly Sadlen?! {{forumTopicSubject}}
Nogen har været ''heldig'' og anskaffet sig sådan en lækker butterfly sadel som vil skrive godt/skidt om jeres køb og brug af sadlen?
Er på udkik efter den måske, men vil gerne vide noget mere om den
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 37
Men må sige systemet er jo smart
nov 2004
Følger: 165 Følgere: 286 Heste: 7 Emner: 151 Svar: 1.349
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.316
Efter min menig bør man ikke lade de første 3-4 gange man sidder i den påvirke ens indtryk af sadlen. Det tog mig et par gange, før jeg ikke følte at jeg var ved at falde ud over fronten på den. Nu er det min absolutte yndlingssadel. Sædet er lækkert og blødt, hesten er rigtigt glad for sadlen, og har fået stor ros for sin løsgjorthed i skulder-området(hvor han ellers har haft problemer før), jeg sidder som limet fast, og bruger den både til ridning på tur, samt dressur :)!
Har en Fehlenhoof(Dressur betonet, men egentligt en islænder sadel) med halv-dybt sæde.
Købte den brugt fra tyskland, og har haft den i næsten et år nu. Der er ikke noget at se på læderet, og sadlen ser stadig ny ud på trods af brug dagligt. Dog et par klomærker i sædet(stor tak til staldens katte :(!)
Minus ved sadlen er de hårde puder, der kræver lammeskindspad under, eller varmt vejr, så de "bløder" op af varmen. Den manglende mulighed for at ændre på pudernes vinkel(her skal man have sadelmager ind over, der filer af puderne, hvilket gør at garantien på sadlen bortfalder), samt prisen :P!
maj 2015
Følger: 4 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 22 Svar: 413
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.149
Kender ellers ikke sadlen -havde aldrig hørt om den, så blev jo lige nysgerrig og måtte google.
Men til den pris, så SKAL den dælme da kunne tilpasses uden at man mister garantien
aug 2007
Producenten påstår at den ikke behøver at tilpasses, men min sadelmager mener at den skal. Det er ikke alle heste pudernes form passer. Min er en af de "heldige" hvor puderne følger ryggen chokerende godt. Men hun har et flere heste der har fået trykninger i muskulaturen grundet pudernes vinkel.
Jeg er dog generelt af samme holdning, og tvivler på at jeg ville gide købe en fra ny, for et er rigtigt mange penge at ligge ud, når man ikke er garanteret at kunne beholde garantien når sadlen skal tilpasses. Derudover filer man jo også pudene til = det er noget der ikke kan laves om igen. Og tvivler på at man har mulighed for at få dem udskiftet :s!
nov 2007
Det er lidt som det man sommetider støder på med f.eks. wintec-sadlerne. At fordi kopfjernet kan skiftet, tror nogen at sadlen så kan tilpasses alle heste -men det kan den jo kun hvis bommens og pudernes facon samt sadlens længde også passer.
Jeg har som sagt ingen erfaringer med denne sadel -men jeg bliver altid skeptisk, når nogen påstår at have et vidunderprodukt der er perfekt til alle. Og self kan EN facon ikke passe samtlige hesterygge -heller ikke selvom den er fleksibelt fortil
nov 2007
aug 2007
Jeg kan så heller ikke rigtigt finde nogen andre sadler der bare ligger på ham, og har efterhånden været igennem lidt af hvert. Min sadelmager er kommet til et punkt nu, hvor hun trækker på skuldrene, og foreslår at jeg køber en anden butterfly(vil have en springsadel), for han har simpelthen for meget bevægelse i skuldrene og det forreste af ryggen. Hun er ellers ikke voldsomt meget for butterfly sadlerne - men på den hest passer de bare :)!
Har også tit undret mig over, om Butterfly monstro passer de mindre lige heste. Har prøvet min sadel på fire forskellige, og alle lå den godt på, men de havde så også alle sammen forholdsvis lige ryg.
Til TS kan jeg kun anbefale at du prøver den på din hest, prøver at ride i den, og evt. får en sadelmager til at kigge på sadlen. For lige som alle andre sadler skal den passe på hesten. Og det er altså muligt at få dem til at indrømme at de ligger som de skal, selvom det ikke er en "traditionel" bomsadel
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 59 Svar: 314
maj 2015
apr 2010
Følger: 71 Følgere: 74 Heste: 5 Emner: 59 Svar: 314
aug 2007
Bare for at få et indtryk, overvejer nemlig at købe en til butterfly sadel ^^
maj 2015
nov 2016
Følger: 1 Svar: 1
Jeg har gode erfaringer med sadlen. Tænker også at en sadelmager vil være skeptisk, da de jo lever af at ændre sadler og en perfekt sadel ikke giver dem indtjening.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Heste: 3 Svar: 1
Butterfly's sadler skal prøverides gennem en godkendt forhandler, som hjælper med at finde frem til den rigtige model til dig og hesten. Der er 2 godkendte forhandlere i Danmark: I Jylland er det Butterflysadler.dk v. Pia Folkmann og på Sjælland er det CJProline v. Christina Scharf.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Ida - har du prøvet en Sensation G4 (dressage)? Hvis den passer din hest så har du en sadel der altid vil passe den da det er en soft sadel men den skal selvfølgelig passe
Jeg har heller ikke hørt meget om Butterfly sadlen så dejligt at høre lidt forskelligt
Mvh TT
maj 2015
aug 2010
Følger: 1 Svar: 1
Butterfly Sadlen?!