{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.683 visninger | Oprettet:

Hvad er hesten værd? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley
Jeg er i færd med at hjælpe min bedsteveninde med køb af hest. Vi har fundet en hun er meget interesseret i, men!
Jeg synes prisen er lidt for dyr. Jeg har bare også lidt svært ved at vurdere det ud fra, hvordan markedet er for tiden... (Er det stadig købers marked?) Så vi er spændte på at høre hvad du/i tænker smiley

Lidt info om hesten:
Barockpinto
Vallak
8 år
LA niveau (udklasset i LA6 er igang med videreuddannelse til MB)
Trailervant
Rødt pas
Godt temperament
Har tendens til mug
Har tendens til tynd/dårlig mave
Er ikke indsprunget
Nogenlunde trafiksikker

Det var lige lidt om hesten smiley

På forhånd tak!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er hesten værd?
  • #1   18. apr 2016 Har du noget video eller lign? Det er svært at bedømme kvaliteten kun ud fra tekst smiley Evt. også et navn, så vi kan se nogle resultater på Go?

• #2   18. apr 2016 -Derudover vil jeg sige nej, jeg tror desværre ikke længere man kan kalde det købers marked.

• #3   18. apr 2016 jeg skal lige se om jeg har video, ellers har jeg lidt billeder smiley jeg tænkte nok markedet var ved at ændre sig, da vi selvfølgelig har kigget på andre heste med samme resultater etc. og sammenlignet.

• #4   18. apr 2016 Ellers, hvis den står til salg online, så send et link. Evt. privat hvis du hellere ønsker det

• #5   18. apr 2016 Hesten er ikke officielt til salg, det er blot fordi vi kender ejer smiley
    Jeg har sendt dig en pb. Tusinde tak for hjælpen!

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #6   18. apr 2016 hesten er det værd ejer kan få for den smiley

har ejer sæt hesten til x-antal kroner, så er det det ejer vil have smiley

• #7   18. apr 2016 Prisen ryger sikkert i vejret, fordi det er en Barock Pinto... De plejer at være lidt dyre smiley

• #8   18. apr 2016 hvad pris forlanger de

• #9   18. apr 2016 AMT det har du helt ret i smiley men hvis man stiller de rette argumenter op for en form for prisnedsætning skulle det jo ikke være umuligt at handle lidt om prisen. det er ikke meget ved siden af købers pris vi snakker. det er mest min veninde og hendes mor der vil sikres da det er første gang de køber hest, og ville have flere øjne på sagen.

• #10   18. apr 2016 Baysen: vi har prøvet at søge lidt rundt på nettet efter nogle barockpintoer at sammenligne med. jeg må sige vi ikke fandt det store udvalg og prissat meget forskelligt smiley
    vi har derfor sammenlignet prisen med friesere og varmblod også, som har kunnet cirka det samme. det er bare svært da pris som du også siger hænger ssmmen med racen.

• #11   18. apr 2016 Den glade pige: jeg vil helst ikke skrive hvad de forlanger, da jeg ikke vil have det skulle have indflydelse på vurderingen smiley

• #12   18. apr 2016 Den der ejer grisen bestemmer prisen smiley

Det er helt umulig at sætte en pris på de få ting du beskriver - der er fx ikke sammenhæng i at den er udklasset af LA6 og først i gang med uddannelse til MB. Er det fordi den har svært ved at lærer at changerer, eller fordi de ikke har lært den det, at den ikke er MB klar ? Der er jo stor forskel.
    Mug og dårlig mave - gør det den halt og får den kolikanfald, eller betyder det bare lidt OB's på hvis den får mug, og at den har lidt løs mave ?

Generelt kan man jo sige, at hvis det er HESTEN, og man nyder at sidde på den og arbejde med den, så er den jo den pris værd, som man har vidst den kostede da man tog ud for at kigge.
    Personligt ville en barockpinto i mine øjne være 0 kr værd, for det er ikke en type hest hverken af eksteriør eller interiør, som jeg bryder mig om. Så her vil enhver pris jo være for høj. Og sådan har formentligt en del folk det også med de typer heste jeg har - de vil ikke eje eller have dem, fordi de fx godt kan lide de barocke typer.

Morale - hesten er det værd, som sælger forlanger og køber byder, og så må sælger og køber se om de kan blive enige.

Mvh Charlotte

• #13   18. apr 2016 Hvordan er benstillingen og hvad med hovene?

Kan I ikke få en underviser eller anden heste kyndig person med ud og kigge på den? Det er jo ikke til at bedømme hesten ud, når man ikke har set den gå i virkeligheden smiley

• #14   18. apr 2016 Hvor mange % friser er den? jo højere friser % jo højere pris
    ligeledes er forældrene godt kåret stiger prissen på afkommet
    det er ikke ualmindeligt at prislejet ligger mellem 30 - 50000 kr.
    Dog skal hesten også være sat godt sammen
    Men kigger man på markedet hvad andre heste koster som er på LA ligger de jo og fra 30 og op

• #16   18. apr 2016 Charlotte M - vi kan ikke rigtig sige "så er den jo den pris værd, som man har vidst den kostede da man tog ud for at kigge" da vi ikke er taget ud for at kigge på den. Jeg har part på ham og ejer har nu valgt at sælge.

Han er ikke påbegyndt uddannelse til MB før da ejer har ville tage det stille og roligt (eller som hun selv har sagt "i hestens tempo") og fordi han blev udklasset af LA'erne lidt hurtigere end forventet.

Hans mug (eller tendens hertil) har aldrig givet ham problemer før. Og det har hans dårlige mave heller ikke. Så hvis man kigger på det med "kan hesten bruges"-øjne så har det udelukkende været et "kosmetisk" problem indtil nu.

Hilsen veninden smiley

• #17   18. apr 2016 Jeg tænker 35-40 tusinde smiley

• #18   18. apr 2016 CAMI - Han har rigtig gode hove. Han har gået med sko i et år nu (grundet at han skulle kunne komme med på tur), men ellers har han gået barfodet hele livet.

Benstilling må Sofie hellere svare på, for det ved jeg ikke så meget om smiley

Jeg vil helst ikke have nogen ud at se på ham inden noget er besluttet, da det som sagt er en vens hest og jeg ville ikke være tilpas med at skulle "stille spørgsmålstegn" ved ejers pris lige nu

- Hilsen veninden smiley

• #19   18. apr 2016 Anette S - Han er 50/50 smiley

• #20   18. apr 2016 Britt N - Han er lige omkring 170 cm smiley

• #22   18. apr 2016 Jeg tror hurtigt den er 75.000 værd, ligeså snart hestene har redet bare en smule høje klasser, ryger prisen i vejret. Især hvis det er en med gang og potentiale smiley

• #23   18. apr 2016 Sådan en hest kan man jo sagtens få 40.000+ for.
    Men det kommer an på så meget.

• #24   18. apr 2016 En frieser kan altså sagtens gå pæn dressur!
    Natasha og Abe er et godt eksempel smiley
    https://www.youtube.com/watch?v=_mIlPS3pUNI

• #25   18. apr 2016 Baysen, det er ikke ret pæn dressur i den video du linker til.

Men jeg er enig i at de kan få en fin dressur til et hvis punkt.

• #26   18. apr 2016 Jeg synes at det er en pæn dressur, i hvertfald pænere end så meget andet der er i Grand Prix smiley

• #27   18. apr 2016 han har en okay benstilling men fransker vidst en smule så vidt jeg husker smiley
    hovene er gode og stærke, og jeg tror ikke det ville være et problem f.eks. at tage skoene af ham så han gik barfod igen.

ellers har Lisa vidst besvaret en del andre spørgsmål smiley

hans gangarter er middel vil jeg vurdere. træder okay i eget spor i både skridt og trav og springer fint i galop med okay op ad bakke tendens. øgninger er ikke vildt gode. nogle undervisere siger at han vil kunne komme langt, jeg vil mene han er hindret grundet race.

jeg ved ikke om hun kun rider C til stævner faktisk. det må vi lige slå op på drfs hjemmeside smiley

• #28   18. apr 2016 Hesten går "kun" klubstævner og er ikke til at finde på GO smiley

• #29   18. apr 2016 Okay, så ville jeg højest sige 35.000, når den fransker, og kun har gået klubstævner.

• #30   18. apr 2016 Jeg synes ikke, at man kan dømme en hest, fordi den "kun" har gået klubstævner. Det kan jo været rytteren der ikke har haft ambitioner, og det er jo ikke hestens skyld.. Hesten er jo ligeglad, om den er til D, C eller B stævne - det er os der skaber ambitionerne for hvad vi vil med vores heste, så for mig ville det ikke tælle SÅ meget ned, at den ikke har gået højere stævner smiley

• #31   18. apr 2016 ikke hæng nig op på om den fransker men jeg mindes den gør det meget lidt. hvad tænker du prismæssigt hvis den ikke gør det (hvis nu jeg er en klovn og husker forkert...) smiley jeg kan ihvertfald ikke finde hesten på GO. mindes også rytteren sige at det kun er klubstævner.

rytteren har høje ambitioner, hvorfor hun kun starter klubstævner skal jeg ikke kunne sige.

• #32   18. apr 2016 Ville sige 40.000 så.

• #33   19. apr 2016 Prismæssigt bliver man nød til at ligge lavere, hvis hesten "kun" har gået D-stævner - der er stor forskel på niveauet på D- og C-stævner. Og gode resultater = placeringer til et B-stævne, ja så begynder kasseapparat mht pris at tikke - det er jo bla derfor man skal kvalificerer sig til B-stævner smiley

Og der ud over må man også se på, hvordan hesten er blevet udklasset - der er fx visse rideklubber "ude på landet", hvor elev- og privatryttere rider mod hinanden, og her er niveauet sjældent på det niveau som fx udvidet klubstævne på Wilhelmsborg, hvor folk kommer med deres championatsheste, som lige skal vænnes til at gå stævner, selvom de er klar til mellemrunden.

Men prismæssigt vender vi jo hele tiden tilbage til, at hesten er det værd, som køber forlanger og sælger byder.
    Du kan ikke sammenligne "hest med hest", for hver hest har jo deres fordel og ulempe ifht køber. Og hvor meget "herlighedsværdi" er der fx i købers øjne i en barockpinto - i nogens øjne en minus-værdi, i andres øjne en stor plus-værdi.

Når det er sagt, så synes jeg at en udemærket redet all round hest bør koste 35-45.000 kr, som udgangspunkt - og så kan man ligge til og trække fra med fordele og ulemper.

Mvh Charlotte

Kommentér på:
Hvad er hesten værd?

Annonce