{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.263 visninger | Oprettet:

Første gang i solarie(hest) {{forumTopicSubject}}

Er der noget man skal være opmærksom på, første gang hesten skal i solaire?

Jeg skal til plagskue på lørdag, og selvfølgelig have vasket ham inden. Men vejret ser ikke rigtig ud til at være med mig, så jeg har fået lov til at vaske ham på det nærliggende ridecenter og efterfølgende bruge deres solaire. Men hvad skal jeg være opmærksom på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Første gang i solarie(hest)
  • #1   13. apr 2016 Jeg havde min unghest i solarie for første gang for en måneds tid siden.
    Jeg sørgede for, at stå med en slikkesten, også undgik jeg at binde ham indtil den var startet, da jeg ikke vidste hvordan han ville reagere på at den tændte - det samme gjorde jeg da den slukkede smiley Det er sådan det eneste jeg lige kan komme på smiley

• #2   13. apr 2016 Hørte at nogle heste panikker når solen tænder. Så har tænkt at gøre ligesom dig smiley Tak.

• #3   13. apr 2016 Min gav et sæt og blev lidt urolig, maste sig lidt ud, men fandt hurtigt tryghed i slikkestenen og jeg fik skubbet ham på plads igen - tror det er en god ting, ikke at binde dem de første gange smiley

• #4   13. apr 2016 Ved ikke om det er en mulighed, men måske kunne man vise hesten solariet inden den bliver sat derind? Altså stå med ham udenfor og tænde den, så han kan se hvad det er for noget og så slukke den og sætte ham ind når han har set det smiley

• #5   13. apr 2016 Træk/bak hesten ind under solariet og lad den stå lidt uden den er tændt. Ros hesten. Tag hesten ud. Tænd solariet og bak/træk så hesten ind under. På den måde undergår du en masse panik. Stå ved hesten. Lad være med at binde den. Snak beroligende og giv den noget spiseligt, som den er glad for (feks. mash, gulerødder, godbidder, lidt foder). Hvis du ved hvor lang tid solariet er tændt, så træk hesten ud lige lidt før den slukker. Når den er slukket, så sæt hesten ind under igen og ros den. Så har den fået en god oplevelse første gang. Gør de gerne de næste gange på samme måde, indtil hesten er helt tryg ved solariet. Lad den se, at solariet tænder, uden at den står under den. Når den ikke længere reagerer på starten, så er den klar til at stå under den, når den tænder. Håber du kan bruge min lange forklaring smiley

• #6   13. apr 2016 Tænd solen først og træk så hesten ind under smiley

• #7   13. apr 2016 Ikke være for pivet selv, det smitter bare af på hesten smiley

Kommentér på:
Første gang i solarie(hest)

Annonce