14.032 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Hvilken Bil til hestetrailer?? Hvilken Bil til hestetrailer??

Min kæreste og jeg kigger på bil, men jeg synes det er svært. For selvom der står den kan trække nok, er det jo ikke sikkert den trækker godt. Jeg håber nogen af jer kan hjælpe.
Hvad har i kigget efter når i har ledt efter bil der skal trække trailer?
Eller hvilken bil kan i anbefale/fraråde?

ALLE erfaringer tages imod med kyshånd smiley

OBS - Vi skal kun køre med en single trailer og en enkelt hest smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken Bil til hestetrailer??
  • #1   8. apr 2016 Jeg er stor fan af 4-hjulstrækkere, så det var naturligt for mig, at kigge efter det, da jeg godt ville ku ha 2 tons på.
    Så pt har jeg en Land Cruiser, som self er helt perfekt til det, men ikke nødvendig for jer.
    Jeg har kørt med ca 1400 kg bag på en Passat, det gik godt og bilen ku klare det uden at blive forpustet.
    En Seat Altea, osse uden at blive forpustet.
    Ca 1200 bag på en Skoda Octavia, det gik fint.

Man ka sige, at det er ikke meget mere end hvad en camping vejer, i ska køre med.
    Så synes der er et hæderligt udvalg.
    Men ville helt klart vælge en bil, hvor der er 200-300 kgs overskud.
    Så man osse ka ta bakker uden bilen er ved at dø.
    Baghjulstrukket biler ka godt være en fordel, men det er nok ved højere vægt.

• #2   9. apr 2016 Vi har en Volvo v70

• #3   9. apr 2016 Citronen C5

• #4   9. apr 2016 Jeg ville først og fremmest gå efter en diesel, da trækkraften bare er bedre i sådan en.
    Vi har en Kia Ceed 1,6 diesel og den må trække 1400 kg. Det er fint når jeg kun kører med ponyer og min trailer ikke er så tung. Jeg tror også den er fin til dit formål, når det kun er en single trailer og en enkelt hest.
    Og så er det også en god familiebil hvis det er/bliver aktuelt samt den er forholdsvist økonomisk at køre i, både i forhold til forbrug og vedligehold.

• #5   9. apr 2016 Når jeg køre med trailer så er det en Peugeot 508'er jeg køre i. Den trækker super fint, har prøvet en gang hvor den ikke kunne klar opgaven.... hvor vi skulle op af en halvstejl bakke, med helt ny og mega smattet sne, men så læssede vi hesten af og min far kørte op med bil og trailer, og den trissede fint afsted uden hest og med et godt tilløb smiley

• #6   9. apr 2016 Kører med denne, og kan kun tilslutte mig at der BØR være kraftoverskud til at slæbe, og 4-hjulstræk er også en god idé, da der ofte er smattet i det her regn-land. smiley

profilbillede
  • #7   9. apr 2016 Jeg skal have den nye campingvognsbil Ford Kuga når vi engang skal have ny bil. smiley den kan trække op til 2 tons, er billig både i indkøb (ift. Andre i samme klasse) vægtafgift og benzin smiley

profilbillede
  • #8   9. apr 2016 Jeg trækker hest og singletrailer med en Toyota Sportsvan. Den må have 1500 kg på krogen og jeg kører med 1200 kg så det er der ingen problemer med, den gør det rigtig fint.

• #9   9. apr 2016 Vi har en sportsvan og en avensis, begge diesel og de klarer det begge rigtig fint. Med en hest er der ingen forskel, men med to klarer avensis'en det klart bedst.

• #10   9. apr 2016 Vi har kigget på en Nissan Qashqai til at trække med smiley Super lækker bil smiley

• #11   9. apr 2016 Min kæreste er bilsælger så jeg har fået lov at prøve en hel masse biler, kan varmt anbefale den ford kuga som jeg har på prøve nu. Udover den er pisse lækker at se på og ligner en voldsom 4-hjulstrækker så kører den pisse godt, står solidt på vejene, trækker perfekt i træls vejr på marker og op af bakke går det som en leg!
    Indeni rør det virkelig mit hjerte der er lagt så meget komfort.. Uhm kunne blive ved! Er glad for min kærestes valg at sådan en bliver min smiley

• #12   9. apr 2016 Jeg køber mig en Dacis Duster til næste år smiley
    Super lækker bil og prop fyldt med udstyr også kan man slippe med 250.000kr smiley Endnu billigere hvis man skal have den på papegøjeplader

• #13   10. apr 2016 Jeg har en Dacia Duster, og jeg er super glad for den smiley Jeg kører med singletrailer, og det klarer den til UG, selvom det er en benzin bil smiley

• #14   10. apr 2016 Mange tak for jeres svar. Vi har både haft kig på Kia ceed og Hyundai i30 som vi er meget begejstrede over. Er der nogen der har erfaring med Ford Focus? Eller Opel Astra?

• #15   10. apr 2016 En Ford er en virkelig god bil. Den havde vi også kig på da vi købte bil, og den eneste grund til at vi valgte en Kia frem for en Ford var, at hvis vi kiggede samme pris, så var Forden mindst to år ældre, og kunne kun trække 1200 kg.

• #16   10. apr 2016 Opel astra er en solid bil, min far har haft hans i snart 8 år og den kører stadig godt! Dog synes jeg ikke den kan trække sig meget?

Ford focus er jeg igen tilhænger af, min svigerforældre har en og har faktisk lige købt en ny da de fik et godt tilbud! Hvis jeg skulle vælge mellem disse biler vil valget falde på focus da den har mest komfort iforhold til opel og prisen er meget venlige! smiley

• #17   10. apr 2016 Mange tak smiley

• #18   11. apr 2016 Har en Audi Q7 med luftundervogn, kan slet ikke mærke når den slæber 3500 kg, kører som en drøm. En benzin 4,2 quattro, klassebil.

• #19   11. apr 2016 Vi har en Land Rover LR3, den er virkelig god til at trække også selvom det er tungt smiley

• #20   12. apr 2016 Før vi havde Dusteren, havde vi Ford Focus diesel, og ja, den sparkede røv for at sige det som det er smiley

• #21   12. apr 2016 Heldige dig Stutteri Haven. Dog må den bil forblive i drømmen nogle år endnu smiley
    Jeanne N: Hvad kørte i med? mht vægt og trailer tænker jeg smiley

• #22   13. apr 2016 Den stod også riiiggggtttiiiigggg længe på ønskesedlen inden det blev muligt smiley

• #23   16. apr 2016 Det tror jeg gerne smiley Men skønt med ting der går i opfyldelse smiley

• #24   17. apr 2016 Vi kørte med en 1 1/2 hestes triller på 500 kg, og mest med min DV hoppe på 163 cm. stg. Den trak trailer og hest med største lethed smiley

• #25   17. apr 2016 Jeg har en Kia carnival. Den trækker let 2000 kg og man mærker stort set ikk man har trailer bagpå. Og så er den for øvrigt er til salg til billige penge smiley smiley

Kommentér på:
Hvilken Bil til hestetrailer??

Annonce