Hvorfor taber hun sig mund ??? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Sagen er den at jeg stå med en Barok Pinto hoppeføl (bliver et år her i maj måned) hun har tab sig og har ikke taget på i nu
Hun har tabt sig over ca 2-3uger har self dyrlæge og foderfiduser ind over
Dyrlægen har taget en gødnings prøve på hende og jeg har valgt den udvidet har dov desværre ikke fået svar i nu
Foderfidusen har anbefalet noget ekster foder
Det kort af det lange "sygeforløbt" hun er i gennem lige nu er at hun har stået inde siden den 11/2-16 har stået inde grundet muk ind til den 29/2-16 hvor hun så var fri for muk
Men står stadig inde grundet sår i koderne hvor vi har 4 ud af 5 der er helet slåser meget med det sidste (dyrlæge er indover)
Så hun stå altså stadig inde og har gjodt det i over en mående nu
Af foder få hun
Equsana Balance 1,1kg om dagen (fordelt på to måltider)
Equsana Grass Olie en stor håndfuld (to gange om dagen)
Equsana Body Boster 500g om dagen (fordelt på to måltider)
Equsana Energy Olie 1dl om dagen (fordelt på to måltider)
St Hyppolyt Horsaplus Zinkkur 10,5g om dagen (fordelt på to måltider) (5 dage med zink og 2 dage uden zink)
Hun få 7-8kg Wrap om dagen (ved godt det ikke er meget for et føl)
Har i nogen ide ud over orm hvad det evt kunne være der gør hun taber sig ?
apr 2007
Følger: 45 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 14 Svar: 690
jul 2015
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 126 Svar: 379
Men kan jeg fra på fredag hvor hun bliver flyttet
okt 2013
Følger: 6 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 243
jan 2005
Følger: 23 Følgere: 54 Heste: 4 Emner: 45 Svar: 996
Hvor gammel er den? Måske den er ved at skifte tænder eller har andre problemer i munden som infektion, foderpakninger, deformiteter osv.
Og gødningsprøven venter du jo svar på, men mon ikke den har spolorm eller bændelorm, det er der mange unge heste der har.
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Hvis 1 kg body booster ikke er nok så 1,5 kg, lad være med at blande for mange ting hold dig til simple løsninger det virker oftest bedre end det andet.
Held og lykke det nye sted
jul 2015
Følger: 36 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 126 Svar: 379
Hun få op lov til at spise alt hvad hun kan når hun bliver flyttet samtide var det os min plan hun skulle havde 3 gang om dagen da hun nu kommer tætter på og jeg selv kan tage ud og give hende den 3 gang
Hvorfor taber hun sig mund ???