Såå bange og rystet .?! Nuggi ?! ;( {{forumTopicSubject}}
Jamen, hvad skete der i hovedet på min nye pruh idag?
Jeg er så bange for at jeg KUNNE HAVE MISTET HENDE !
- Og det er sandt .
I mandags fik jeg en ny pony , en stor 2´er, Nuggi - rigtig fin og med et godt hovede.
Idag var så dagen jeg skulle ride hende.
Igår havde hun tonset lidt rundt, men vidste dog hvor hegnet var ..
Idag gik mig og min mor ned til hestene og vi tog hende med op til en bom, hvor vi binder dem når vi strigler og sadler op. Hun var urolig, for hun var vant til at gå med mange andre heste omkring sig altid, det forrige sted. Nu gik hun bare med 1 hest. Min mor bandt hende slabt til hegnet i en panikknude.. Pludselig begyndte hun og stejle, for den anden hest var gået og hun kunne ikke se ham mere .. Jeg prøvede at løsne træktovet (panikhage) men den sad fast. Pludselig røg hele bommen med?! Hun fræsede afsted med en 3 meter lang, med en diameter på ca. 20 - 30 cm , ned mod den anden ende. Vi har sådan en fold, med en anden ved siden af, så vi kan lukke imellem .. Der var ikke lukket . Nuggi fór afsted med pælen efter sig. Vi løb derned og råbte og jeg var ved og græde. Hun for rundt og så tilbage og hun så ikke hegnet ?! Fatter det ikke .. ? Hun løb direkte ind i hegnet, som er sådan noget fårehegn .. Der var heldigvis ikke strøm på.. Hun slog en saltomotale i hegnet og kom op og stå. Jeg nåede hen til hende og fik træktovet op og der stod jeg så med hende. Hun rystede og jeg var ved at bryde sammen.. Var såå bange. Min mor kom løbende og gik med hende, mens jeg forsøgte at rette lidt på hegnet og få træktovet fri. Vi tog hende ind på staldgangen og min mor (dyrlæge) undersøgte hende grundigt. Jeg er såå rystet når jeg tænker på hvor meget der kunne have været sket. Hun kunne have brækket benet ?!? Fatter det ikke . Og tænk , hun slap med en hævelse på ene forben, en rift på forbenet, en ved koden på bagbenet og et skravemærke på bringen . Alle under ½ cm dybe og under 5 cm lange ..? Er det ikke bare "et mirakel" .. Jeg er såå rystet lige nu, kan ikk finde ord ?
jul 2006
Følger: 674 Følgere: 1053 Heste: 1 Emner: 917 Svar: 18.955
Men godt der ikke skete mere..
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 41 Svar: 442
sep 2005
Følger: 85 Følgere: 85 Heste: 9 Emner: 323 Svar: 3.452
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
Nu står hun inde i stalden og spiser - og er helt rolig
maj 2005
Følger: 86 Følgere: 99 Heste: 7 Emner: 232 Svar: 2.122
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
jun 2004
Følger: 57 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.214
apr 2005
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 337
Godt at det ikke endte helt galt. I har godt nok været kanon heldig!! Puha...
maj 2006
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 4 Emner: 84 Svar: 578
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
jan 2006
Følger: 91 Følgere: 138 Heste: 6 Emner: 400 Svar: 3.376
Det er jo forskelligt.
Hvis du tænker på når du konkurrerer til stævner . Der kommer hesten jo også ud et helt nyt sted og skal rides efter 1 time eller sådan noget .
TIL ALLE:
min mor har nu undersøgt hende igen og der er ikke sket andet end de skrammer. Vi ved self ikke hvordan hendes ryg har det imorgen, men intil videre tegner alt godt.
Glad for jeres forståelse.
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Åøj pøj med hende fremover,
Såå bange og rystet .?! Nuggi ?! ;(