{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Er vi klar til part? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Vi er to piger, begge på 12. Som er meget glade for at ride, eller bare generelt er glade for heste/ponyer. Vi har sammen gået til ridning siden sommerferien, og det er også gennem ridning at vi er blevet så fantastiske veninder som vi er nu. Vi er næsten søskende. Vi kan det basale indenfor ridning, og vi kommer vær lørdag i vores fritid hen på rideskolen bare for at hygge. (45-1 times offentlig transport)
Efter vi startede har ponyer og heste bare fyldt mere og mere i vores liv. Og vi har da også udviklet en mening om hvordan heste skal behandles. Vi elsker jordtræning, og gør det gerne. Vi ved hvad vi vil, og ja...
Vores spørgsmål er bare,
-tror i det er muligt for os at få en part sammen?
-tror i at vi kan få det til en relativ billig pris, eftersom ingen af vores forældre har særlig mange penge?
-og hvordan kan vi overtale vores forældre til det, eftersom at de er lidt utrygge ved det?
- og til sidst, hvilket niveau og alder ville i have at jeg part skulle være/ have hvis i skulle have part.
Eller hvilket niveau/ hvilken alder havde i da i fik jeres første part?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er vi klar til part?
  • #1   20. mar 2016 Tror da sagtens i kan finde en part sammen smiley

Mht at få en fælles hest, husk at det ikke bare er penge til hesten i skal skaffe, i skal også regne med 2-4000 kr. pr. måned til opstaldning, smed, dyrlæge og alt der nu følger med smiley Ikke for at være lyseslukker, bare så i er klar over det, også når du skrive at jeres forældre ikke har så mange penge.

Men en part burde da ikke være et problem. Det er en god måde at starte på! smiley

• #2   20. mar 2016 Bare rolig det har vi tænkt på, det er også først om cirka 5-6 år. Men vi begynder allerede at spare sammen nu, så vi er sikre på at vi kan betale smed, dyrelæge, opstaldning osv.

Men tak for din optimisme:)

• #3   20. mar 2016 God idé at spare sammen allerede nu smiley

• #4   20. mar 2016 Tak:)

• #5   20. mar 2016 Først og fremmest så vil jeg i det hele taget anbefale jer, at holde jer langtfra at købe hest sammen, der er selvfølgelig solstråle historier, men oftest så går det altså bare ikke særlig godt.

Men jo i kan sikkert godt finde en part et sted, eller en til jer hver samme sted for den sags skyld. Opret en annonce, hæng en seddel op i supermarkedet, eller bare kør rundt og hør folk ad på gårdene.

Jeg var 12 år gammel og havde gået til ridning i 2 mdr. da jeg startede med part, mine forældre syntes det var verdens dårligeste ide, og min mor er stadig ved kradse af når jeg springer, har med de unge at gøre, eller tager til jagter.
    Jeg startede med "naboens" gamle stivbenede traver, det var gratis (skoene betalte vi dog selv, da han fik dem på) Ejeren var MÆGTIG sød til at hjælpe mig igang med ham, men det vil de fleste ejere nu nok være smiley

• #6   20. mar 2016 Den der idé med at købe en hest sammen, den ville jeg løbe langt udenom. Der er så mange historier om at det ikke går godt! Hvad så når den ene skal videre f.eks. på uddannelse, og vil have hesten med? ^^

Men det med en part kan i sagtens. Men jeg kan forestille mig at det nok er lidt sjovere at have en part samme sted, end at have én sammen. Ikke at det ikke kan lade sig gøre!
    Skriv annoncer på facebook, kør rundt på gårdene og spørg og hæng sedler op hvor i rider. smiley

Jeg har haft egen hest altid over flere perioder, siden jeg var 6 år gammel. Fik "først" en part her Maj 2015. Hvad niveau jeg er på, aner jeg ikke, det går jeg ikke op i, da jeg ikke er stævne menneske, men jeg er godt rutineret og ved hvad jeg laver. Har redet i 12 år her til efteråret. Jeg har egen hest og min part den dag i dag.
    Min mor var meget skeptisk ang. det med at jeg skulle have part, da vi i min familie slet ikke kan forestille os at "efterlade" vores heste i en andens hænder - og sådan har jeg det også med min egen. Men heldigvis er jeg rigtig glad for at være derude, og jeg skal intet betale, selvom hesten har sko på, og jeg får undervisning på ham hver uge. smiley

• #7   20. mar 2016 Hvad med at få part på en af rideskole ponyerne på fdr? smiley På den måde får i stadig lidt hjælp, men kan selv bestemme hvad i vil ride smiley

• #8   20. mar 2016 Det koster 540 om måneden, så det er dsv ikke en mulighed. Og man er kun sammen med dem en fast dag om ugen;)

• #9   20. mar 2016 Ja, jeg er sikker på at I sagtens kan finde et sted at få en part enten sammen, eller måske på hver sin smiley Jeg tror I vil synes det sidste er sjovere i det lange løb, så I kan være derude sammen smiley

• #10   20. mar 2016 De billigere parter skal man i øvrigt som regel regne med mere pasning ved - udmugning, fodring etc. smiley

• #11   21. mar 2016 Det ville ikke være noget problem:)

• #12   22. mar 2016 Må så være lyseslukker og sige at en du ikke finder en part billigere end 500 kr her i området.... Det koster som regel 1000 kr for 2-3 dage i ugen smiley

• #13   22. mar 2016 Altså prismæssigt kan i nok få mere for pengene med privat part - men billigere bliver det næppe.
    Jeg tager 650 kr/mnd for part på min pony, men det er 3½ gang i ugen (3 gange hvor parten har ham selv, 1 gang hvor vi er derude og hun får undervisning af mig / vi går tur sammen etc.). Grunden til at vi ses så ofte er også at hun er ung, og at hesten ikke er specielt rutineret. Han er en god, rolig pony og hun har et godt tag på ham, og så hygger vi så forfærdeligt meget når vi er derude. smiley

Selv har jeg aldrig haft part, men min part blev 13 en måneds tid efter at hun startede ved mig.

Jeg forestiller mig at det måske ikke er nemt at finde 2 heste det samme sted til billige penge, men der er ingen skade sket ved at forsøge.
    En af argumenterne for jeres forældre kan lige netop være at i er derude sammen. Så er der altid en til at hjælpe, in case at noget skulle gå galt.
    Jeg har også fået min part til at hente sådan en sikkerhedsapp, der giver alarm hvis hun skulle falde af. Koster vidst omkring 40 kr, og jeg synes det er super smart. Hvis hun er alene ude er det i hvert fald en god sikkerhed. smiley

• #14   22. mar 2016 God ide med appen! Og vi har ikke noget krav om at det er 2 heste, og jeg har set massere billige parter i mit område. Men tak for kommentaren:)

• #15   22. mar 2016 Appen er nemlig skide smart smiley
    Nu ved jeg heller ikke hvor i Storkøbenhavn du bor, nogle områder er billigere end andre, og i kan nok finde privat undervisning til okay priser hvis hesteejer har det som krav smiley

Kommentér på:
Er vi klar til part?

Annonce