942 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Overvejer at sælge rub og stub (næsten da). Overvejer at sælge rub og stub (næsten da).

Overvejer at sælge næsten hele hesteflokken.

Har en vallak jeg virkelig elsker, men han skal rides meget ofte, ellers får han ideer, og jeg må indse, at det kan jeg ikke leve op til. Det er sådan lidt, enten eller. Enten skal han hygge som foldbums ellers skal han knokle hver 2 dag (hvilket han så gerne vil og altid giver sig 100%).
-Min veninde syntes jeg skal sælge, fordi han er noget ustabil, når jeg ikke rider ham så ofte (at jeg skal få mig en der kan tåle at stå stille i perioder).
Min mand ville ønske jeg solgte, fordi han simplehen er nervøs på mine vegne.

Jeg har brændt for avl af mikroheste, men efter jeg mistede den perfekte avlshingst, kan jeg mærke, at jeg bare slet ikke brænder for det mere. Det er ikke som så sorgen, men visheden om at jeg ikke finder anden der avls mæssigt kan få mig helt derhen hvor jeg gerne ville have været fremover.

Jeg har nogle der er alt det jeg ville og da jeg fik mit ultimative drømme føl sidste år inden for denne genre, er toppen jo ligesom nået. - der er ikke mere at stræbe efter.

-så jeg har besluttet at sælge de to små avlshopper Emma og Flora.... men, der er nemlig et men, jeg magter næsten ikke 1 eller flere måneder med 1000 vis af useriøse henvendelser.

Så har jeg en virkelig skøn hingsteplag, Turbo Tim, som virkelig kan blive den ultimative lille pony (de som kender Tarzan, forstår når jeg siger, vi er virkelig i den kaliber). Ham vil jeg egentlig gerne beholde, og så alligevel syntes jeg ikke, at det har den store fremtid, da jeg jo allerede har to voksne heste som Tarzan og de er så langt i deres uddannelse, at vi er klar som tospand.

Tiden er knap, og jeg kan ikke være ved alle hestene lige meget, hvis jeg vil have kvaliteten med i samværet.
-skal han videre nu, eller skal han blive til han er 3 og tilkørt?

Kom frisk med nogle input, hvis I har nogle. Eller jeres erfaringer.

Undskyld mit oplæg er så rodet, men jeg mangler virkelig søvn for tiden.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvejer at sælge rub og stub (næsten da).
  • #2   18. mar 2016 Har jeg også overvejet, men jeg ville ikke kunne købe kone hest, hvis jeg hver dag risikere pludselig at skulle stå med to rideheste, såfremt låner afbryder udlånet. (hvis jeg en dag gerne vil det, min veninde og kæreste anbefaler). For slet ikke at snakke om risikoen for at få en skadet hest og udstyr (sprit nyt) hjem, efter uheldigt udlån.

Ellers godt indput. Min hest er ikke en som kun kan rides af mig, så ideen er jo reel nok.

*tænker*

• #4   18. mar 2016 Det er nogle meget fine farver du avler frem, men jeg forstår ikke hvorfor du avler på ikke renracet. De ser alle sammen fine og søde ud.. Men..
    Jeg ville i det mindste få dem kåret ind EAMH eller dansk miniature.. Eller noget..

• #5   18. mar 2016 Det behøver du heller ikke, da det ikke er en aktuel debat at tage i denne sammenhæng. Men jeg har selvfølgelig mine grunde til det valgt jeg har truffet i sin tid.

• #6   18. mar 2016 Hvis du alligvel skal sælge noget og det blir turbulent. Så tag fat om roden og ind i kampen. Sæt alt til salg hvad der sælges kan. Derefter når folk møder op, må man jo vurdere om det nogle man vil sælge til. Det forår solen skinner sommer forude den perfekte tid. Og kommer de rigtige købere ikke, så ja har du så fortsat en masse skønne heste. Hvis du intet gør, intet sker. Og måske der derude et sted er det perfekte mach til flere af dine dyr. Så ja vil sige få lavet nogle annoncer, og at ride med livet som indsats, er ikke iorden. Og slet ikke fair mod ens familie smiley så ja få den holdt igang dette forår og få den solgt sikkert til nyt godt hjem med tid og lyst. Held og lykke

• #7   18. mar 2016 Forrige vinter kørte jeg fuldstændig surt i det.
    Havde en lånehest, som var så uheldig at brække benet på folden og min egen stod med et brækket griffelben og dertil hørende operation og en længere skadespause.
    Fik en ny lånehest, som var fantastisk på spring og terrænbanen, men som var noget svær i det daglige arbejde.
    Sammenholdt med det, så var jeg så presset med selvpas, ud- og indlukning, stævner, daglig træning, arbejde, familie osv osv.
    Resultatet blev, at jeg sendte lånehesten hjem og solgte min egen hest.... Var uden hest i 3 mdr og så købte jeg en 2 års fjordhoppe (3 i år) og jeg er så tilpas med mit hesteliv nu smiley
    Jeg SAVNER at ride de store militarystævner ja, men savner ikke at skulle være så presset med træning osv smiley
    Og nu glæder jeg mig bare til, at jeg kan begynde at tilride min nye og bare nyde at være rytter igen.

• #8   19. mar 2016 Tak for jeres respons.

Jeg føler ikke at jeg rider med livet som indsats, men ja, jeg kan ikke bare sidde og dingle, og det er faktisk der jeg gerne vil være. Ikke på en sløv død hest, men bare en der ikke er så intelligent og hurtigt kommer til at kede sig som Rumba. (ja jeg er sgu blevet gammel).
    Han er nem at hånter, han er høflig og godt opdraget. Han har bare en masse energi og så er en skridtur 2 gange om ugen ikke nok. Når jeg har redet ham 2 timer hver 2 dag er han super cool. Går broer, skov, bakker, gennem byen, dressur spring og virker bare så tilfreds, rolig i sig selv og arbejder så godt. Men nu her er jeg mega presset og så er pasningen af flokken primær og Rumba keder sig.

I løbet af sommeren ryger de til salg de fleste (tror jeg). Tror Tina har ret. Finder jeg ikke hjem hvor mavefornemmelsen er god, bliver de bare et år mere.

Kommentér på:
Overvejer at sælge rub og stub (næsten da).

Annonce