{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre er lost :/ {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Håber i ville dele med mig hvad i ville gøre i min situation smiley
(lidt lang tekst)

Okay få at starte fra en ende af

Jeg fik Lotus hjem 23/1 (Lørdag) og det gik fint hun tog både lørdag og søndag pænt mandag gjorde hun os
Men så 26/1 (tirsdagen) begyndet hun ikke at ville spise sit foder

Det skal lige siges at hun oppe fra avler fik suregrow, ropiller men ropillerne blev skiftet ud med lucerne
Jeg aftale med avler at jeg ville skifte hende over på superplus fra eqsuana og det synes lød fint vi aftalte samtide med at jeg fik noget af det gammle foder med så Lørdag og søndag skulle hun havde det gammel og fra Mandag skulle jeg skifte 25% af det gamle ud med det nye
Jeg gjorde så som aftale og vi tjekket os inden vi begyndet at skifte foder om hun ville spise det nye og det så i hverflad sådan ud

Men problemet var så at som sagt om tirsdag begyndet hun ik at ville spise (anden dagen hvor 25% af det gammel er skiftet ud)
Jeg prøvede så at hent noget af det gammel og noget af det nye hver for sig og der nippet hun bare til det gammel og spiste mest af det nye
Tænke okay det kune være det gammel var blevet kedeligt nu så jeg skiftet lidt mere af det gammel ud

Men lige lidt hjælp det i den her periode få hun self mere wrap da hun grene ville spise det da hun til sidst holder helt op med at spise sit krybbe foder ringer jeg næsten til dyrlægen

Den 30/1 Lørdagen er jeg klar til at ringe til dyrlægen få i to fulde dag har hun ikke ville spise sit krybbefoder men ejeren af stalden kommer så ud og prøver og giver Lotus noget af det som de andre få

Jaaaaa hun ville spise det så vi valgte og give hende det skal nok lige siges at det var Vrinsk fra HK tro jeg det hedder
Så de var ikke beregndet til føl men tænke det skulle nok gå ind til jeg fik fundet noget føl/plage foder hun ville spise

Så når vi til 10/2 Onsdag aften ser jeg hendes ben er hævet og hun er stiv bag til ringer til dyrlægen og fortæller som det er han siger så det nok er muk (tro jeg os selv) og at jeg skal ringe dagen efter og få en tid gør jeg så

Dagen efter den 11/2 Torsdag ringer jeg og få en tid om formiddagen kommer dyrlægen ud og tak spis det var muk en led omgang som hun skulle i behandling for hun fik klippet hovskæg af på alle 4 ben

Hun skal havde antibiotika i 5 dage
Skulle vaskes med noget bestemt sæbe
Havde ceram på bene når de var tørre
Og ikke mindst smertestillende

Det her gør jeg så frem til den 19/2 Fredag hvor jeg har sendt billeder ind til dyrlægen da det ikke har hjulpet og synes værre
Jeg få så af vide det nok er gået svampeinfikson i det og kommer så ind på klinikken med hende få kigget på hende og de mener det er svampeinfikson og få nogen piller hun skal havde 2 stk 2 gange dagligt i 7 dage

Den 25/2 Tordagen få jeg en ny dyrlæge ud dag ingen ting stadig har hjulpet på det
Han mener det er muk som de andre os og at der er infikson i bene alle 4 ben

Hun få så klippet alle 4 ben helt ind til uden og hele vej op af bene

Så bliver hun vaske og skal havde noget bestemt sæbe os og vaskes i og derefter blev der lagt et omslag på alle 4 ben

Opslaget bestod af vat der havde været i noget varmt vand med noget pulver i
Vatet skulle så ligges på lige som en bandagse og med en plastik pose uden om og derefter flex bandagse

Det skulle hun så stå med til lørdag eftermiddag hvor vi skulle pille det af og se om der skulle en ny om gang på der kom så et nyt om slag på begge bagben da der stadig var lidt muk og sår

Det måtte vi så pille af om søndagen den 28/2 da det ikke sad godt nok bene var så heldvis bene så hun fik ikke nyt om slag på

Men så opdage vi tilgæng at hun har fået sår nede i koderne fra det der omslag vi smøre det bare i håb om det går væk

Lotus er skiftet fra Vrinsk over til Balance og er super glad for det (har vist nok fået balance i små 2 uger nu)

Hun er os på Zink kur efter dyrlægens ord (er begyndt på 2 uge nu)

Men i dag ser de sår der bare ikke godt ud det ene er huden fladet af på og er derfor et åben sår (det er det ene bagben der er hårdest ramt)
det skal sidse ved samme sted har hun et sår mere men der er huden ikke fladet af men der sider en gul kant omkring det

Samtide med det taber hun pels og "skælder" helt vildt på bringen og i lysken (begge sider)

Snakket med dyrlægen i morges og han mener jeg bare skal vente ind til den 25 med at se der "skæld/flæde" problem an da han mener at zinken skulle kunne hjælpe
jeg synes personligt bare det er længe og vente hvis det nu ikke bare lige er ingen ting

Det skal siges tøssen(Lotus) har været inde siden den 11/2 da dyrlægen siger hver gang de er der hun ik må komme på fold før det er helt væk
Men det er snart en mående hun nu har stået inde og kun være i ridehuset synes det er synd for hende

Hvad ville i gøre ville i be en dyrlæge om at komme ud og få kigget på de sår og det der pels tab/skælde problem eller skal jeg virkeligt se tiden an

Billederne er af såret (venster bagben )og lysk samt bringen (ved billederne ikke er gåde )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre er lost :/
Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre er lost :/

Annonce