{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
513 visninger | Oprettet:

Dårlig oplevelse(guidetur) {{forumTopicSubject}}

Ja i går, fik jeg så min fødselsdagsgave(et ½ år senere end normalt) af to af mine bekendt, vi skulle ud at ride en guidetur på islænderyg i 1½ time, glade satte vi os ind i bilen for at køre af sted.
Vi skulle ride kl. 13.30, men vi var der allerede en time før, da de have sagt, at vi skulle være der i god tid, men da vi ankom til stedet og havde meldt vores ankomst og betalt , blev vi spurgt om vi ikke ville hjælpe med at tage heste ind fra fold, det ville vi selvfølgelig gerne.
Derefter vi fik tildelt en hest hver, jeg fik en dejlig stor vallak ved navn Tyr, vi gik så i gang med at strigle og sadle op, men det vidste sig så at de heste, som vi havde fået tildelt, skulle gives videre til et andet hold som skulle ride før os, hvilket pissede mig af, at de have sagt at vi skulle ride på de heste, hvorfor vi så skulle stå at gøre dem klar, til ingen verdens nytte for os selv, vi var jo ikke ansatte os dem L så kunne de vel lige så godt selv havde gjort dem klar, og givet os de heste som vi rigtig skulle have redet på.

Vi fik så tildelt 3 andre heste, Louise fik en som lige havde været ude på en tur forinden(men tror kun at det havde været en skridtur, da det var en lille pige som sad på den, og hesten var ikke varm og man kunne ikke se noget sved), jeg blev så sat op på en lille islænder(den var ikke en dag over 128), selvom jeg var den højeste af os som skulle ud og ride sammen, (det vidste sig at være en rigtig turhest, som bare gjorde det samme som de andre gjorde, så det var bare at sidde i sadlen.)
Men Pernille(den sidste af os 3), vidste det sig så at der ikke var nogen hest til, så det blev hurtigt hentet en hest ind til hende, der blev så kastet en sadle og hovedtøj på hesten, slet ikke nogen klargøring af hesten, så var den klar til hende, endelig kom vi så af sted næsten en time forsinket,
Turen var heller ikke noget at råbe hurra for, vi havde forklaret, at det skulle forgå i et roligt tempo, da en af os ikke havde redet i mange år, men vi fik også nogle ”super” lange gallaopture, da det virkede som om at vores guide ikke rigtige kunne holde sin hest, så jeg kunne ikke dy mig for at tilbyde hende at vi skulle bytte, da jeg var ved at falde i søvnen over den som jeg red!
Jeg var også uforstående over da de havde sendt en pige på 16 år(mit gæt på hendes alder) med ud på en guidetur, kunne ikke rigtige se hvordan hun kunne være ansvarlig, hvis et uheld skulle opstå!
Men nu skal de hele heller ikke lyde til at det var en dårlig tur, det var da en rigtige flot natur som ved red i, og vi havde sol på hele turen!
Men da vi så kom tilbage til gården, og havde fået sat hestene ud på folden, ville de havde at vi skulle betale for turen, men det havde vi allerede gjort, men selvfølge mente de at det havde vi ikke, vi stod så og diskuteret frem og tilbage i nogle minutter, men vi fik så beskrevet pigen som vi havde betalt til, som heldigvis passede på en beskrive på en af de andre guider på stedet, så efter en telefon opringning var rigtig godt igen, men en undskyld fik vi ikke en gang, for at de havde anklaget os for at prøve på at snyde dem osv..

Men da vi kørte hjem igen, følte vi os rigtig dårligt behandlet, og det er sidste gang at nogle af os sætter vores ben der. Der var godt nok en dårlig stemning i bilen,
Jeg ønsker ikke at skrive navnet på stedet, da jeg ikke ønsker at hænge nogle ud, indlægget er mere for at høre om der er andre der har oplevet sådan nogle ting andre tursteder?
Aldrig har jeg da følt mig så dårlige behandlet sådan et sted før!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig oplevelse(guidetur)
  • #1   12. mar 2007 Det lyder da godt nok, til et dårligt sted...
    men nej jeg har ikke prøvet sådan noget ?

• #2   12. mar 2007 undskyld.. men hvor lang tid tog det der lige ..?

(Altså at skrive det der..?)

• #3   12. mar 2007 Ja, jeg har da oplevet lidt af det samme, må jeg tilstå, dog ikke helt så grelt, men også med selvindtagning af heste fra fold, (Hvilket pludseligt gik LIDT hurtigt, da der var uro i flokken, hehe), det var som sådan fint nok, men stadig ikke noget af det, man betaler for, synes jeg..

Her var "guiden" også purung, og ikke altid lige stedkendt i området, (måske derfor blev turen en del længere, LOL)..

Her var også tydeligvis tale om en "tur-hest" der selv vidste hvornår på turen det normalt gik stærkt, osv.. At den så måtte lære noget nyt var jo bare ærgerligt, hehe. Jeg vil s** godt selv bestemme, hvornår der skiftes gear og lign..

Til gengæld fik jeg én der passede rimeligt godt i størrelsen, og kun var "doven" indtil den fandt ud af noget helt andet, men alt i alt en OK tur, dog med de har småproblemer..

Ved dog ikke rigtig, om det var pengene værd. :S

Mvh. Michael

• #4   12. mar 2007 De steder vi har været oppe ved limfjorden, har været super steder hvor de havde styr på det hele. Dog var det også meget unge piger der red med.

• #5   12. mar 2007 da jeg skulle ride rømø rundt på guided tur med min gamle klasse var det noget lignende.

Kommentér på:
Dårlig oplevelse(guidetur)

Annonce