1.211 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

Hestevisker/healer o.l. Hestevisker/healer o.l.

Hej Hg.

Som mange af jer ved så er Tindur jo en meget nervøs dreng og ekstremt lydfølsom. Dette har jeg jo bare accepteret at han er og heldigvis er jeg ikke den nervøse rytter. Dog synes jeg jo utrolig syndt på ham over at han går og er så bange når han ikke er på et meget kendt sted. (det går år før han er tryg ved et sted)
Jeg blev kontaktet forrige uge af en der kaldte sig for healer(hun så os kort udenfor og kort inde i ridehuset) da hun så Tindur var bange for noget og så at han er meget nervøs (det er ikke svært at se) hun mente jo(selvfølgelig) at han havde godt af en behandling således at han kunne slippe sit traume og blive roligere til sinds.

Tror I det vil hjælpe? smiley

Jeg har oplevet en fantastisk hestevisker for år siden der kunne fortælle os hvad min tidligere hest fejlet. Ikke engang Tove Due kunne hjælpe os. Men han her kunne. Han har dog gået på pension. Og der er rigtig mange kvaksalvere... Og det min tidligere hoppe fejlet var fysisk og ikke psykisk.. Tænker I at der overhovedet er muligt at få Tindur til at stoppe med sin nervøsitet? Bliver også bekymret for Mavesår osv..
Har prøvet magnesium, Micro Vital kur osv. Så det er ikke noget der hjælper.. Og han er trænet i agility, tillid og ture fra han var lille. Så det er ikke noget træning kan fikse (medmindre der går år på samme sted og der ikke er forandringer)

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hestevisker/healer o.l.
  • #1   4. mar 2016 For min hest har det hjulpet med lang fold tid ( helst løsdrift) faste fold venner, faste rutiner osv. Han er os en sart og nervøs hest og har haft stress mavesår osv. Jeg tror ikke umiddelbart på healing smiley

• #2   4. mar 2016 Jeg er også mere til samme opskrift som Jo & Waikato. Især den med regelmæssigheden er EKSTREMT vigtig.

• #3   4. mar 2016 Han har haft faste rutiner i alle år både mht fodring, ind/udluk og træning. Dog har han haft store udskiftninger mht flok smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   4. mar 2016 Hvis det er sådan hesten er så nej smiley

hvis det var kommet pga. noget i dens liv, så måske.

jeg tror ikke på den slags - eller tror at nogen kan, men det er måske 100 ud af hele verdenens befolkning.

• #5   4. mar 2016 Jeg tror simpelthen ikke på den slags...

• #6   4. mar 2016 Min hest er også ret nervøst anlagt og stresser hurtigt op af ingen ting. Hun er for 2 uger siden blevet flyttet til et nyt opstaldningssted hvor der er mere ro i stalden, hvor der ikke er små børn eller larm, hvor hun virker til at slappe meget mere af. Hun har haft en tendens til at væve når hun blev stresset, men dette har hun ikke gjort det nye sted, så den nye stald har hjulpet! Hun faldt desuden til inden for det første døgn, hvilket hun ikke har gjort tidligere. Hun har desuden kun fået en foldmakker, som jeg også tror gør hende mindre stresset, da hun kun skal tage stilling til den ene hest. At de to bare har klikket sammen fra første dag, gør det jo bare endnu bedre smiley
    Hun får desuden et tilskud mod stres hver dag, som hedder "Good as gold". Jeg tror også dette har en rigtig god effekt på hende især ang vævning og generelt stress.

Derfor vil jeg anbefale dig at finde en rolig stald, hvis den stald din hest står i pt ikke er det.
    Jeg kontaktede desuden Tina fra hesteadfærdsrådgivning ( http://hesteforstand.dk ) , som også har hjulpet med at få min hest til at slappe mere af smiley

Jeg har desuden også haft besøg af en hestehvisker i håb om at få stressen fra min hest, dette havde dog ingen effekt.

• #7   4. mar 2016 Jo mere udskiftning der er, hvor min går, jo mere nervøs og stresset bliver han.

Jeg ville vente med at prøve noget, til du har flyttet ham hjem og han har lært den nye flok at kende. måske det ændre sig så.

• #8   4. mar 2016 Jeg ville nok hellere få den tjekket af en dyrlæge, hvis du mistænker mavesår. Så Tindur på din profil. Han er da fin og så er han ikke særlig gammel. Ud fra egen erfaring tror jeg ikke på healere /hestehviskere. Synes bare du skal fortsætte med at give ham masser af kærlighed og arbejde med at afprøve hans grænser/nervøsitet, så det bliver vant for ham og han dermed forhåbentlig lære at tage det mere roligt.

• #9   4. mar 2016 Malli - jeg tror overhovedet ikke han har Mavesår! Men er bange for at han kan få det pga stresset smiley ja jeg bliver ved med at træne, og han bliver bedre..Men meget langsomt... smiley

Det er vidst rigtig mange af jer der ikke har haft gavn af healer/telepati/hestevisker smiley så tænker så ikke at dette kan hjælpe os med hans nervøsitet desværre smiley
    Men rigtig mange tak for at komme med jeres erfaringer smiley

Mvh TT

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
    #11   4. mar 2016 Jeg tror heller ikke på healer, men nogengange bliver man jo desperat smiley Hvis du ikke allerede har prøvet det, så ville jeg forsøge mig med et tilskud af L. tryptophan, fx good as gold, som er nævnt i en anden kommentar. Det er en essentiel aminosyre, som har stor betydning for nervesystemet, og som heste let kan komme i underskud af, Det kan altså have en ret vild effekt, har jeg oplevet flere gange. Det er ret dyrt, men hvis det virker, så er det måske det værd.

• #12   4. mar 2016 Jeg tror på healing, men jeg tror også kun at det er et fåtal af alle de såkaldte "healere" og "hestehviskere" der rent faktisk kan det... Jeg tror ikke det vil hjælpe i dit tilfælde, medmindre det er fordi du mistænker mavesår, eller hvis han har været ude for noget traumatisk, hvilket det ikke lyder som om han har smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #13   4. mar 2016 Men de såkaldte healere/hestehvisker/kært barn har mange navne, ville sagtens kunne få dig overbevist om at de faktisk kan kommunikere med din hest, for fælles for dem alle er at de kan manipulere med deres ord som bare fanden smiley

• Hanne B
    Hanne B Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
    #14   4. mar 2016 mange gange er det rytterens "skyld" hvis du er lettere nervøs.....et eller andet smitter det hesten.
    mange ryttere siger også deres heste er "varme" det skyldes også ofte rytteren selv som gør dem "varme" og "Vilde"

• #15   4. mar 2016 Hanne - er ikke en rytter der er bange af mig..havde jeg været havde min hest været foldbums for længst smiley
    Jeg har altid været den der har gjort hestene ryttervandt og redet "problemheste" da jeg ikke er bange af mig smiley

Mvh TT

• #16   4. mar 2016 Vi havde for sjovt en healer ude. Vores Araber på pension var begyndt at virke lidt ked på fold. Og så stod min traver med en seneskade. Vidste godt han ikke kunne helbrede seneskaden.

Han beskrev begge hest udemærket og healede dem.
    Araberen var sjovt nok sit gamle jeg efter et par dage. Han styrtede rundt på folden igen og var i godt humør. Om det var et tilfælde eller ej ved jeg ikke.

Traveren regnede vi ikke med at kunne mærke forskel på. Han har altid været førerhest med stort F og har været temmelig hård ved de andre på folden. I sær han stod sygemeldt så han ikke fik brugt alt sin energi på lange træningsture. Det var ikke noget vi havde talt med healeren om.

Efter et par dage lagde jeg mærke til at han ikke tævede de andre mere når de skulle ind. Og manden lagde også mærke til det. En uges tid efter kom min mor forbi og skulle lukke hestene ind fordi smeden kom midt på dagen. Da jeg talte med hende om aftenen spurgte hun havde der var galt med hesten fordi han slet ikke havde været efter de andre. Hun vidste ikke at han havde haft healer.

Efter en måneds tid begyndte han igen at være strid ved de andre og han fik en ny behandling med samme resultat.

Må indrømme at jeg ikke troede på healing. Men et eller andet skete der altså. Desværre er hesten aflivet pga. Sin seneskade så jeg ved ikke hvordan langtidsvirkningen ville være.
    Det var i øvrigt sjovt at se at de andre heste i stalden begyndte at stå og gabe når healeren var her. ??

Jeg har ingen ide om det er alle heste som er modtagelige og om det hjælper på nervøse heste.

Jeg tror det var anden gang healeren var her at vi kort før havde fået aflivet en af vores hunde. Der gik han lige hen til en af de tre hunde som stadig var der og sagde at hun er godt nok ked af det. Og det var hun. Selvom hun havde to af sine venner endnu kunne vi virkelig mærke hvordan hun savnede ham vi havde måtte aflive.

• #17   4. mar 2016 en af min søsters veninder havde engang en travvallak. Han var en dejlig og rolig hest, men blev han angst for noget under ridning lagde han sig ned på forbenene. Han var tidligere løbshest og havde fået mange tæv dengang havde de fået at vide. Han kom aldrig af med vanen selvom de prøvede. Tilgengæld havde han nogle rare sidste år hos min søsters veninde og hendes familie

• #18   4. mar 2016 Malli - og din historie har en sammenhæng med? smiley smiley

Mvh TT

• #19   5. mar 2016 http://www.anitabakkegaardhansen.dk/index-filer/Page685.htm hende her er vild, har oplevet hende flere gange

• #20   5. mar 2016 for at skære historien ud i pap så er pointen at nogle heste har haft traumatiske oplevelser, som du kan øse penge ud til dyrlæger, massører, kiropraktorer, healere, hestepsykolger, adfærdspsykologer, hestehviskere og andet godtfolk uden det nødvendigvis løser dit problem. Og de vil alle gerne hjælpe dig eller forsøge - det er jo deres levebrød

• #21   5. mar 2016 Får den havre?
    Nogle heste reagerer sådan på havre.
    Har selv haft sådan een.

• #22   5. mar 2016 Nope.. Han har gået på Easy og nu på Rocky.

Kommentér på:
Hestevisker/healer o.l.

Annonce