Hestevisker/healer o.l. Hestevisker/healer o.l.
Hej Hg.
Som mange af jer ved så er Tindur jo en meget nervøs dreng og ekstremt lydfølsom. Dette har jeg jo bare accepteret at han er og heldigvis er jeg ikke den nervøse rytter. Dog synes jeg jo utrolig syndt på ham over at han går og er så bange når han ikke er på et meget kendt sted. (det går år før han er tryg ved et sted)
Jeg blev kontaktet forrige uge af en der kaldte sig for healer(hun så os kort udenfor og kort inde i ridehuset) da hun så Tindur var bange for noget og så at han er meget nervøs (det er ikke svært at se) hun mente jo(selvfølgelig) at han havde godt af en behandling således at han kunne slippe sit traume og blive roligere til sinds.
Tror I det vil hjælpe?
Jeg har oplevet en fantastisk hestevisker for år siden der kunne fortælle os hvad min tidligere hest fejlet. Ikke engang Tove Due kunne hjælpe os. Men han her kunne. Han har dog gået på pension. Og der er rigtig mange kvaksalvere... Og det min tidligere hoppe fejlet var fysisk og ikke psykisk.. Tænker I at der overhovedet er muligt at få Tindur til at stoppe med sin nervøsitet? Bliver også bekymret for Mavesår osv..
Har prøvet magnesium, Micro Vital kur osv. Så det er ikke noget der hjælper.. Og han er trænet i agility, tillid og ture fra han var lille. Så det er ikke noget træning kan fikse (medmindre der går år på samme sted og der ikke er forandringer)
Mvh TT
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Mvh TT
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
hvis det var kommet pga. noget i dens liv, så måske.
jeg tror ikke på den slags - eller tror at nogen kan, men det er måske 100 ud af hele verdenens befolkning.
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.747
aug 2008
Følger: 95 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 39 Svar: 136
Hun får desuden et tilskud mod stres hver dag, som hedder "Good as gold". Jeg tror også dette har en rigtig god effekt på hende især ang vævning og generelt stress.
Derfor vil jeg anbefale dig at finde en rolig stald, hvis den stald din hest står i pt ikke er det.
Jeg kontaktede desuden Tina fra hesteadfærdsrådgivning ( http://hesteforstand.dk ) , som også har hjulpet med at få min hest til at slappe mere af
Jeg har desuden også haft besøg af en hestehvisker i håb om at få stressen fra min hest, dette havde dog ingen effekt.
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.719
Jeg ville vente med at prøve noget, til du har flyttet ham hjem og han har lært den nye flok at kende. måske det ændre sig så.
aug 2015
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 201
mar 2011
Det er vidst rigtig mange af jer der ikke har haft gavn af healer/telepati/hestevisker
Men rigtig mange tak for at komme med jeres erfaringer
Mvh TT
apr 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 110
dec 2014
Følger: 18 Følgere: 9 Emner: 1 Svar: 104
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
sep 2014
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 63
mange ryttere siger også deres heste er "varme" det skyldes også ofte rytteren selv som gør dem "varme" og "Vilde"
mar 2011
Jeg har altid været den der har gjort hestene ryttervandt og redet "problemheste" da jeg ikke er bange af mig
Mvh TT
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 136
Han beskrev begge hest udemærket og healede dem.
Araberen var sjovt nok sit gamle jeg efter et par dage. Han styrtede rundt på folden igen og var i godt humør. Om det var et tilfælde eller ej ved jeg ikke.
Traveren regnede vi ikke med at kunne mærke forskel på. Han har altid været førerhest med stort F og har været temmelig hård ved de andre på folden. I sær han stod sygemeldt så han ikke fik brugt alt sin energi på lange træningsture. Det var ikke noget vi havde talt med healeren om.
Efter et par dage lagde jeg mærke til at han ikke tævede de andre mere når de skulle ind. Og manden lagde også mærke til det. En uges tid efter kom min mor forbi og skulle lukke hestene ind fordi smeden kom midt på dagen. Da jeg talte med hende om aftenen spurgte hun havde der var galt med hesten fordi han slet ikke havde været efter de andre. Hun vidste ikke at han havde haft healer.
Efter en måneds tid begyndte han igen at være strid ved de andre og han fik en ny behandling med samme resultat.
Må indrømme at jeg ikke troede på healing. Men et eller andet skete der altså. Desværre er hesten aflivet pga. Sin seneskade så jeg ved ikke hvordan langtidsvirkningen ville være.
Det var i øvrigt sjovt at se at de andre heste i stalden begyndte at stå og gabe når healeren var her. ??
Jeg har ingen ide om det er alle heste som er modtagelige og om det hjælper på nervøse heste.
Jeg tror det var anden gang healeren var her at vi kort før havde fået aflivet en af vores hunde. Der gik han lige hen til en af de tre hunde som stadig var der og sagde at hun er godt nok ked af det. Og det var hun. Selvom hun havde to af sine venner endnu kunne vi virkelig mærke hvordan hun savnede ham vi havde måtte aflive.
aug 2015
mar 2011
Mvh TT
sep 2006
Følger: 101 Følgere: 96 Heste: 6 Emner: 6 Svar: 42
aug 2015
aug 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 6 Emner: 16 Svar: 740
Nogle heste reagerer sådan på havre.