{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Misbehag på bid/hård i munden. {{forumTopicSubject}}

Hej.
En ny pony ude hvor min pony står, er en rigtig sød gammel herre, som har været lidt af hvert igennem.
Men fyren er sgu bare rigtig "øv" på biddet, skubber det frem i ganen, er hård i munden og generelt kan der slet ikke komme noget signal igennem på tøjlen.
Siden han har så meget gene ved det, må man jo søge nye muligheder og vi har overvejet om han skal have et rocking snaffle, eller et danish guard bid, som er rigtig rolige og stabile bid... eller hvad?
Ville det måske være mere hensigtsmæssigt med bidløst?

Han er en gammel "afprøvet" springpony, som har gået med både glidetøjler, og stram chambon, tror muligvis han også har gået som rideskolepony i sin levetid.
Jeg tænker at det er værd at teste af hvad der fungerer, men vil jo også lige høre andres mening også.

Tænker nemlig at han generelt ikke forbinder bid med noget særligt behageligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Misbehag på bid/hård i munden.
  • #1   27. feb 2016 Min pony var på den samme måde, og jeg havde egentligt tænkt mig at aflægge bidet helt. Red bidløst i to år, og begyndte derefter så småt at reintroducere bidet i forbindelse med tilkørsel. Snart efter foreslog min underviser, at jeg prøvede at ride med bid igen.
    På det tidspunkt var han holdt op med at gå imod bidet, og begyndte så småt at forme sig efter det. Nu er han utroligt blød i hånden(både med og uden bid). Men med bid spænder han dog op og går imod, hvis jeg bliver for voldsom i mine signaler.

Min tanke er, at en pause muligvis kan være en idé - men på trods af den pause, skal man stadig arbejde med det igen bagefter. Så ville bare tage kampen op med det samme.
    Jeg red min på et gummibid(HS Duo) i starten, i håb om at han forbandt det med noget andet end det gamle metal bid. Ved dog ikke om det har virket efter den hensigt, men har intet "metal" bid jeg kan afprøve teorien med :)!

• #2   27. feb 2016 Mange tak for svar - jeg er nemlig også bare bange for at han forbinder biddet med noget der gør ondt, så måske vi bare skal holde en pause fra det og smide noget bidløst på ham.

• #3   27. feb 2016 Man skal være ekstremt blød i hånden, så små signaler som muligt.
    Ellers prøv et Baucher. smiley

• #4   27. feb 2016 Hej Cecilie - Tak for svar, det er jeg godt klar over smiley Har også overvejet et myler baucher smiley

• #6   28. feb 2016 Hvad med at få tjekket dens tænder, og få en ud som også har forstand på bid, som kan give dig nogen ideer til bid, der vil passe i dens mund? smiley

Nu hvor der er et par af jer, der foreslår baucher bidet, og det generelt er reklameret som et blidt bid, så håber jeg, at I kan hjælpe mig med følgende. Er der nogen vægtstangseffekt i det? Kindstykket sætter man i den lille ring, og tøjlen i bid ringen.. Jeg har en underviser, som er overbevist om, at der er vægtstangseffekt.. Hun er så også typen, der bruger 2-delt eller 3-delt med løse bidringe til alle heste, så har ikke indtryk af, at hun er stor tilhænger af "nye bid".. Men har også læst på en hjemmeside, at det er godt bid, hvis man har planer om et kandar i fremtiden --> og udfra det læser jeg, at der så er en eller anden form for vægtstangseffekt? smiley

• #7   28. feb 2016 Fylla - Tak for svar, det var meget relevant smiley Tager ud og køber et bidløst til ham i morgen.

CAMI - Hej, tak for svar. Han har fine bisser, de er blevet tjekket for en måned siden, og der er ikke noget at komme efter dér, men bare ikke haft en "hestemunds-ekspert" ude :-).
    Og det har ikke vægtstangseffekt, eftersom man sættter tøjlen i bidringen som er direkte på "mundstykket". Det har ophæng, det må være det hun hentyder til? Det gør bare at biddet er fikseret = mere roligt, men bestemt ikke vægtstangseffekt.

• #8   29. feb 2016 Så fik gutten hackamore på, og det er eminent til ham. smiley

Kommentér på:
Misbehag på bid/hård i munden.

Annonce