{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Mærkelig opkald... {{forumTopicSubject}}

Bliver lige nødt til at komme ud med min irritation...
Jeg rider ved et udlejningssted på en lidt ældre vallak. Han er lidt stiv efter at have stået stille og så har han mild gigt. Står han stille bliver han bare stivere og stivere og mister alt livsglæden. Er sket før.
Ejeren fik et opkald her tidligere. Personen sagde at de gerne ville give mit ''part's'' hans otium og lade ham hygge sig på folden, fordi han jo ''har smerter og ikke er glad det sted han er''.
De sagde at de havde redet ham sidste sommer. Tilfældigvis på tur med mig. (Jeg er ret nem at huske med mine røde striber i mit blonde hår). Sidste sommer var han næsten lige kommet til nuværende ejer og havde bare stået stille i 6 måneder+. Han var træt, ked og hans øjne så bare rigtig triste ud.
Nu er han ikke lige så stiv og hans øjne skinner af glæde når han kommer ud. Han absolut elsker en god lang trav tur i skoven (han kan alle gangarter, men foretrækker trav).
Så sent som i dag havde vi den fedeste tur i skoven. Ørene fremme, frisk og glad, uden brok, hele vejen.
Ejeren siger at efter jeg er kommet og som den eneste i lang tid har redet galop på ham, er han bare blevet en hel anden. Hun siger at hun bare kan se det på ham lige med det samme. Han går mig, som den eneste, i møde på folden, lader mig kramme ham (alle andre napper han) og lader mig stramme gjord/sætte de der snore under dækkenet fast.

Ejeren sagde så til personen at hun nok kendte hesten bedst og at han absolut intet fejlede ud over den milde gigt (det er blevet godkendt af dyrelæge, at han kan forsætte som ridehest).
Efterfølgende tilbyder de bare flere og flere penge for ham.
De spørger så efter mig og så får jeg telefonen. Herefter siger de om ikke jeg kan overtale ejer, fordi hun jo tydeligvis ikke er helt klar oveni, hvorefter jeg siger farvel og tak og smækker røret i.

Det der irriterer mig mest, er at de blev ved med at sige han ikke havde det godt, ingen livsglæde havde og han havde smerte, samt bare at tilbyde flere og flere penge for ham.
Ejer sagde tydeligt nej første gang. Alle ved stedet elsker min ''part'' og ejer vil have ham indtil det er slut.
Det skal lige siges at det er 3 opkald hun modtager omkring ham, dog fra forskellige personer.

Er det bare mig der bare overreagerer lidt eller?

OBS! OBS!
Jeg har ingen idé om de personer er på HG, men min mening er ikke at hænge dem ud, hvis de er.
Er de på HG og føler sig hængt ud, så må de gerne kontakte mig i pb, så sletter jeg forummet.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mærkelig opkald...
  • #1   25. feb 2016 Jeg havde bedt dem om at lukke røven. Det er typisk at folk ikke kan opfører sig ordenligt og acceptere et nej.

• #2   25. feb 2016 Ærligt, så var jeg holde ved at bede dem om det.
    Hele opkaldet varede 20 min, hvor de bare blev ved :3

• #3   25. feb 2016 havde ikke engang svaret andet end '' ikke tilsalg'' og smækket røret på ringede de igen ville jeg sige de skulle stoppe eller politiet bliver kontaktet...

• #4   26. feb 2016 det så heller ikk ok i min verden var det mig og min hest ku de da få afvide hva de er lavet af når de ikk engang kender hesten og åbenbart nok ikk kan se hvordan han har udviklet sig i mellemtiden. og han har det da bedst ved at blive holdt i gang så han ikk bliver for stiv og tvivler da på at han bliver redet hårdt smiley
    Har selv haft en pony han fik konstateret spat som 18 årig han blev 30 år og vi var børn og han var perfekt til os og han var stiv nogle dage mere end andre men ham elskede at komme ud på tur og så fik han da den ro han skulle ha. man ku se på ham at han blev trist hvis han ikk måtte komme med så man planlagde det efter hvordan han havde det smiley

• #5   26. feb 2016 Min part er mest stiv i starten. De første 20-30 min, men efter det kan han sagtens følge med de andre i skridt og trav. Galop er faktisk langsommere end hans trav.
    Jeg hørte ejer sige, at han simpelthen ville dø af det. Både fordi det ville blive svært at bevæge sig rundt, så han ville foretrække slet ikke at komme hen til en når man kalder hvis der fx. er mad.
    Han bliver 21 år i år, så havde han virkelig haft smerter eller være ked af at være hos ejer, så kunne jeg da godt forstå dem, men det der var simpelthen for meget :3

• #6   26. feb 2016 Jeg forstår godt du føler at opkaldet er en slags kritik overfor dit arbejde med hesten, da du jo selv siger, hesten er levet op efter du er begyndt træningen af den, og ejer er enig.
    Men som de andre skriver, nu hvor hesten ikke skal sælges, og trives ifølge dig og ejeren, så må folk udefra bare acceptere at hesten ikke er til salg, og længere er den ikke. Du skal ikke tage det så personligt, ejer er jo enig med dig, og det jo bare super dejligt for dig. Sig til ejer at næste gang det sker, at så er det bare nej tak og så slutter opkaldet der. Hvis de har et problem med jeres måde at holde hest på, må de jo melde jer altså. De bør slet ikke blande sig. smiley

• #7   26. feb 2016 Det er ok at de ringer og høre om de kan få lov til at købe, men så må de sørme også respektere et nej.

• #8   26. feb 2016 Lea Theodora:
    Der er folk, der har meldt hende et par gange ud af vrede og frustration, men hver gang politiet og dyrlægen har været der, kan de jo godt se at så snakkesalig, rolige og venlig er heste ikke, hvis de er blevet slået eller ikke har det helt godt.
    Jeg blev simpelthen nød til at gå en tur, fordi jeg var så irriteret.

• #9   26. feb 2016 Forstå jeg sgu godt!
    Utroligt. Men dejligt at I har jeres sti ren og hestene har det godt. Det jo det vigtigste.

• #10   26. feb 2016 Ringer de med hemmeligt nr?
    - Jeg havde simpelhent bedt dem om at komme, jeg havde ikke nævnt hesten IKKE var til salg, jeg havde bare formuleret mig på en anden måde UDEN at sige den ikke var til salg, men at de var velkommen til at komme og se hesten.
    1. De vil (Hvis hovederne er nogenlunde sat sammen) kunne se hesten trives og er glad.
    2. Du og ejer vil kunne fortælle dem hård og kontant at hesten simpelhent ikke er til salg, og hvis ikke snart de forstod det og lod hver med at ringe og tilbyde en pris så er den ikke til salg, om de så bød en million kroner, også vil jeg fortælle dem at næste gang de ringer, så ringer i også, bare til politiet.

At folk simpelhent ikke har forståelse for sådanne ting, er i min verden totalt uforståeligt. Så har de godt nok ikke mange hjerneceller at rykke rundt med.

Håber i finder en løsning, har forståelse for din reaktioner. Jeg er desværre en person med MEGET temperament, jeg havde ikke taget det så pænt... smiley
    Held og lykke (Y)

• #11   26. feb 2016 De ringede ikke med hemmeligt nummer nej, men ejer har blokeret nummeret, samt de 2 andre der har ringet om ham.
    Hun sagde de kunne enten komme selv eller ringe og spørge en dyrlæge, men det ville de og snakkede bare udenom.

Har selv en del temperament, så jeg måtte lige finde alt min tålmodighed og selvkontrol frem der.

• #12   26. feb 2016 Hvor lang tid siden ringede de sidst? smiley

Hvis det bliver ved, havde jeg kontaktet politiet for at gøre det på den rigtige måde.. Udleveret deres numre, for det er chikane, også må politiet ringe og fortælle dem konsekvenserne af det. Hvis politiet så ikke vil gøre noget ved det, og de konstant ringer så havde jeg selv gjort noget, men det er så bare mig.. Noget skal der jo gøres, men tvivler på at politiet ikke vil hjælpe.. De må være SÅ belastende. Heldigvis er ejer så sød ikke at sælge, heldigvis! smiley

• #13   26. feb 2016 Det er 3 forskellige der ringede, men jeg genkendte en stemme i baggrunden fra et andet opkald. Det er over de sidste 2 år, så det er ikke så mange gange. Det er er mere den kritik ejer får hver gang.

Ejer gider ikke alt det der politi halløj. Hvis ikke det bliver alt for irriterende og ødelægger hendes forretning, så gider hun ikke ringe, for hun har nok at se til.

• #14   26. feb 2016 Over 2 år o.O
    Har de ringet for nyligt så? Altså hvis ejer ikke vil ringe til politiet,er der jo ikke så meget at gøre andet end at ignorere dem.. Blokere deres numre, og lade hver med at tage telefonen når de ringer, for så må det være kedeligt for dem til sidst ikke at få noget svar.. smiley

• #15   26. feb 2016 Det er ikke 2 år siden de sidste har ringet. Hun har modtaget 3 opkald på to år, men det her i går og den sidste har været med 2 måneders mellemrum.

Tjah, jeg har sagt til hende hun kunne ringe, men det siger hun, at hun altså ikke gider.

• #16   26. feb 2016 Så er der vel ikke så meget at gøre andet end at ignorere dem, selvom man så gerne vil have dem til at stoppe. smiley

• #17   26. feb 2016 Jeg har en lille ide om hvem det kunne være der ringede, men da jeg ikke må hænge nogen ud her på hg kan jeg ikke skrive hvem jeg mistænker desværre. Kan sige så meget at han blev nævnt inde på hestenettet i en tråd der omhandlede en svindler

• #18   26. feb 2016 Men hun skriver jo - De sagde at de havde redet ham sidste sommer. Tilfældigvis på tur med mig. (Jeg er ret nem at huske med mine røde striber i mit blonde hår). og Det er 3 forskellige der ringede, men jeg genkendte en stemme i baggrunden fra et andet opkald.

Så tænker lidt de muligvis har mødt hinanden. smiley

• #19   26. feb 2016 hmm rigtig nok smiley Kan desværre ikke skrive en pb til hende smiley

• #20   26. feb 2016 Hmm, det kan jeg godt hvis jeg klikker ind på hendes profil. smiley

• #21   26. feb 2016 Louise G:
    Jeg ved godt hvem personen er (:

• #22   26. feb 2016 Team Walle: Okay smiley

• #23   26. feb 2016 Emilie: Jeg kan også godt skrive en pb til hende, jeg kan bare ikke sende den smiley

• #24   26. feb 2016 Tja de vil jo åbenlyst gerne have hesten smiley må virkelig være en skæn hest. For en hest 21 år med gigt. Det går en vej, om i. Har den 6 måneder eller 2 år ved man ikke. Min havde jeg i omkring 2-3 år efter 1 år fik vi konstateret gigt i forben. Brugte mange penge på særlige sko og gigt piller osv. Havde et ok år med ham, hvor han var smertefri, men det ville jo aldrig forsvinde, så ja mens han stadig havde det ok fik jeg sagt farvel. Mega hårdt, men hellere det end hesten var endt hos tvivlsomme mennesker som foldbums. Og ja pludselig blev brugt til alt muligt. Man aner jo ikke hvad folk finder på.

Lad dem dog ringe alt de lyster, gør jo ingen forskel. Hesten er gammel og ikke til salg. Og åbenbart lige nu livet op og nyder det forår og du har fået et godt forhold til den. Nyd de måneder i har, mens det går godt. Det kan meget hurtigt vende, og hesten må til de grønne enge. Så længe den kommer det, inden den lider mister livsmodet og ender i smerter. Så der intet at komme efter.

Mon ikke de med tiden erkender hesten ikke er til salg, og de så køber sig en anden hest tænker jeg smiley

Kommentér på:
Mærkelig opkald...

Annonce