584 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Sofie S
Sofie S
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

HJÆLP!!! HJÆLP!!!

Hej jeg er en pige på 12 år (bliver 13 til November) og jeg vil gerne købe en hest
Men jeg ved ikke hvilken race det skal være eller om det skal være en pony eller en hest og hvad med alder?

Altså jeg går både til spring og dressur min interesse er dog mest spring men jeg vil også gerne kunne ride lidt dressur med den. Jeg vil gerne til stævner i spring

Jeg er ca. 167cm høj og vejer 54 kg nu rider jeg en Haflinger pony på ca. 140 men han er ikke den bedste springer så det bliver lidt farligt nogle gange smiley

Hvad skal jeg gøre håber at der er nogle der vil hjælpe mig smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP!!!
  • #1   19. feb 2016 Snak med dine forældre så de sammen med din ridelærer kan finde en god hest til dig..

• #2   19. feb 2016 Lad være med at bestemme dig for en race og alder, men kig på den individuelle hest. Hvad med dine forældre? smiley

• #3   19. feb 2016 HJÆLP Der er ikke nogen sigende overskrift.

For det første, lad være med at se på racen, med mindre der er en race du specifikt har forelsket dig i.

Jeg tænker du skal have en max 1'er eller en hest. Var jeg dig ville jeg købe en god, erfaren lærehest, mellem de 10-15 år.

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#4   19. feb 2016 mine forældre aner intet om heste og min ridelære flytter til en anden rideskole

• #5   19. feb 2016 Er dine forældre klar på at betale månedlig opstaldning, dyrlæge, smed, vaccine, uforudsete udgifter mm.? smiley

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#6   19. feb 2016 Ja

• #7   19. feb 2016 Okay, jeg spekulerede bare over om de er klar over HVOR dyrt det egentlig er at have hest når de ikke aner noget om heste.

Jeg ville, i stedet for at konsultere nettet, finde en ridelærer eller en anden voksen du måske kender i stalden, som kan hjælpe dig med det her. Hvis dine forældre slet ikke kan navigere i markedet så har du brug for en - i virkeligheden - til at hjælpe dig.

• #8   19. feb 2016 Jeg synes heller ikke en pige på 12 skal have ene ansvar over hesten. Det mest optimale vil være at finde fx. en du kender fra stalden, som kan vurdere situationen for dig og hjælpe dig, som netop kender dig og kan hjælpe dig hvis du får din egen hest. Det er et STORT ansvar at stå med sin egen hest, især hvis man står HELT alene med det hele.

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#9   19. feb 2016 Altså vi har haft en pony før så de ved godt hvor meget det koster

• #10   19. feb 2016 Start med en part. Når dine forældre intet ved om heste, så står du som 12-13 årigt meget dårligt stillet i forhold til at eje egen pony/hest.

• #11   19. feb 2016 Som de andre siger, så lad vær med at gå efter race - alle heste er forskellige, ligesom os mennesker smiley Jeg har fx. en fuldblods araber, som er meget god i hovedet, selvom racen har ry for at være noget "varm" smiley
    Vælg i stedet en den lever op til dine krav til en hest ridemæssigt og personlighedsmæssigt.
    Angående højde og alder ville jeg nok gå efter en stor 1'er, på omkring 10år. Evt. hest, hvis du ikke har noget imod at starte mod heste allerede nu.

Held og lykke med det smiley

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#12   19. feb 2016 Jeg er passer på den haflinger jeg rider nu men han er ikke den helt rette for mig

• #13   19. feb 2016 Syntes ikke du skal bruge udelukkelsesmetode, ellers kan det nemlig blive rigtig svært at finde den rette, men en new forest ville jeg da nok overveje til dine krav.

• #14   19. feb 2016 Hvor meget må den koste?

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#15   20. feb 2016 Ca 50.000

• #16   20. feb 2016 Flere muligheder, hvis i har støtte i stalden, for ja kræver jo en del at blive ejer, især h is det ikke interessere forældrene. Men har de økonomien til at betale sig fra den del, så det jo fair og ok. Bare opstaldings stedet ved det smiley

Hvis du rider både det ene og det andet må du jo færdes i heste verdenen. Så syntes du skal finde en, som du stoler på og ved hvad de snakker om, og hjælpe dem med at kikke annoncer og hvad der vil passe til dig og dit temperemant og fremad, så du ikke skal sælge igen om 2 år.

I kan også tage ud til hestehandlere. Skriv nogle stikord ned om hvad i skal bruge hesten til. Og hvad du søger. Og rigtig fornuftigt hav en prof med. Om det en ridelære underviser, en der har haft heste altid, passet heste altid. Det mega vigtigt for du blir hurtigt forblændet, dine forældre har ikke ting på rygraden de skal spørge ind til, og kikke på.

Så nej en handelsundersøgelse er ingen garenti.

Rigtig fornuftig krav at stille dig selv er, vælg ikke den første den bedste. Tag ud mindst 5 forskellige stedér og se på heste. Så får i også et overblik over flere sælger typer.

Held og lykke

• Sofie S
    Sofie S Tilmeldt:
    jul 2015

#17   20. feb 2016 Tusind tak til alle der har skrevet smiley

Kommentér på:
HJÆLP!!!

Annonce