{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
566 visninger | Oprettet:

HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hejsa jeg har en pony jeg har haft i snart 4 år, hun er nu begyndt at tage bidet og bare løbe afsted med mig, plus hun er tunge rækker, nogle der har forstand på hvilket bid jeg kan bruge mod hende som er godt og ikke gør nogen somhelst skade på hende:) og som hjælper på at hun stikker tungen ud af munden og tager bidet (tænker på et lidt stærkere bid)

Hun har ingen skader i munden eller nakke eller noget som helst hun er tjekket og bliver passet godt på:)

Håber i kan hjælpe????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP
  • #1   15. feb 2016 Jeg synes årsagen til adfærden skal findes, i stedet for at symptombehandle. Heste finder ikke på dens slags numre bare for at være på tværs.
    Måske er hun utilfreds med din ridning...?

• #2   15. feb 2016 Jeg ville bestemt ikke proppe et stærkere bid på. Hesten gør som den gør af en grund.
    Hvis hestens tænder er up-to-date og den er tjekket af kiropraktor / osteopat og dyrlæge, så ville jeg få lavet en bidtilpasning - ex. af Christina Suntum ( www.hestemund.dk ).

• #3   15. feb 2016 Sigende overskrift... smiley

• #4   15. feb 2016 Helt enig i at du i hvert fald skal få tjekket om bidet passer korrekt, hvis du ikke har gjort det endnu. Et stærkere bid vil ikke hjælpe - det vil, som Anne Julie siger, blot være symptombehandling.

• #6   15. feb 2016 Prøv evt at taget bidet af trensen og rid uden. Så finder du ud af om det faktisk skyldes biddet eller om det kan være noget andet. Den kan evt have brug for at få raspet tænder, måske har den et sår i munden eller evt ubehag i ryg, læn m.m.
    Kan også skyldes sadlen. Men prøv uden bid, så kan det være du finder ud af om det er i munden problemet er. Vær også opmærksom på din ridning, har du pludselig ændret ridestil eller niveau

Kommentér på:
HJÆLP

Annonce