{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
789 visninger | Oprettet:

Knæskalslåsning, what to do? {{forumTopicSubject}}

Det er ikke min hest.
Det er en stor islænder, han bliver 7 i år.

Han låser meget, det har skiftet jævnligt, hvilket ben.

Han blev for en måned siden ordnet på dyrehospital, lille indgreb på begge sider.

Skulle så stå på lille fold i ti dage.

Problemet er, han kom ikke i gang med at ride tur, da ejer ikke tør, da han ikke rigtig har prøvet det. Genoptræning skulle bestå af skridtture, og bakker.

Ejer er på ferie nu, og smeden i fredags var ikke tilfreds, han skulle kæmpe for at løfte ben, nøjagtigt som før indgrebet.

Nogle der har erfaring med den lidelse? Kan man lave indgrebet igen? Eller skal man ud i specialsko med kiler??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knæskalslåsning, what to do?
  • #1   14. feb 2016 Fik et føl engang der låste i knæene, bak den tilbage 5 skridt hver gang det låser.
    Ville kontakte hospitalet og sige det ikke har hjulpet..

• #2   14. feb 2016 Vores haflinger har også haft det.
    Han skulle også bakkes hver gang, han fik en større boks og bor sammen med vores shetlænder også så meget fold som mulig og der har intet været siden.

Med hensyn til det ikke har hjulpet, synes jeg det er selvforskyldt, for genoptræningen er jo ikke blevet gjort. Havde man sørget for det, havde det sikkert hjulpet.
    Kender et par stykker som har fået det gjort ved deres heste, og været fri for problemet bagefter.

Men derfor kan I godt kontakte dyrehospitalet og hører mulighederne, men hvis ikke ejeren har tænkt sig at følge den genoptræning der skal til, så er det da tåbeligt at gøre det igen.

Da jeg blev opereret, skulle mit knæ også genoptrænes, men fordi det blev ved at være meget hævet, kom jeg "for sent" igang med genoptræningen og det blev rigtig stift. (Skulle gå igang med genoptræningen efter et par dage, men der gik en lille ugen, inden det var ordenligt igang)
    Tænker det er lidt det samme med hesten, og derfor er genoptræningen super vigtig.

Kommentér på:
Knæskalslåsning, what to do?

Annonce