1.887 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hoster gult slim op. Hoster gult slim op.

Først og fremmest vil jeg gerne gøre opmærksom på at dyrlægen er med indover.

Det hele startede faktisk tilbage i Juli måned, hvor min hoppe pludselig begynder at hoste gult slim op og have feber. Jeg kontakter dyrlægen derkommer og giver hende en antibiotikakur (5 dage). Det går i sig selv og der har intet været hele efteråret.

Her i januar starter det så igen, gult hoste og feber. Igen kommer dyrlægen ud og hun får igen antibiotika, denne gang får hun også sådan noget hoste sirup til foderet der skulle løsne slim og igen forsvinder det.

Nu er det dog kommet igen og i dag havde hun 38,35 i temperatur og dermed lidt feber 38 er lidt højt for min hest. Ringer så til dyrlæge vagten, der siger jeg skal holde øje med hende weekenden over og tage temperatur og selvfølgelig ringe igen hvis det bliver værre, men dette er ikke min faste dyrlæge og vil derfor gerne trække den til mandag.

Der er 3 andre heste i stalden der hoster, den ene har hostet siden min hostede første gang i slut juli, nogle gange slim andre gange ikke, også her gult. Hun har fået den undersøgt i sommers og dyrlægen ville der ikke behandle den. Der er ku ingen af de andre i stalden der gør noget ved deres hoste heste og hende her siger bare at dyrlægen jo ikke ville gøre noget og vil derfor ikke få den undersøgt igen.

Min hest har i forvejen dårligt immunforsvar og jeg kæmper for at få stalden i karantæne og alle hostehestei behandling, inden det bliver kronisk på min, men føler jeg taler for døve øre.

Hvad fan... gør jeg lige ved det? Og kan jeg mon tillade mig at min dyrlæge undersøger de andre på deres regning.

Vi er en selvpasser stald og ejeren af stalden har ikke noget med driften at gøre, jeg er bestyrelsesformand.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hoster gult slim op.
Kommentér på:
Hoster gult slim op.

Annonce