{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.663 visninger | Oprettet:

Salg af hest til salgsstald/hestehandler {{forumTopicSubject}}

Hej alle..
Jeg ville høre om i kender til nogle gode salgsstalde eller hestehandlere som køber heste ind? Jeg har en hest til salg, som jeg evt. Godt kunne tænke mig at sælge til sådan et sted.. Der skal lige gøres opmærksom på at jeg IKKE sælger hende til en der tager på markeder med hestene, uanset hvor gode forholdene så måtte være..
Håber nogle har et bud eller nogle erfaringer inde for dette område smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hest til salgsstald/hestehandler
  • #1   31. jan 2016 har for mange år siden været i praktik hos lars frederiksen 4050 skibby der behandles heste fint, flinke mennesker og hvad jeg oplevede fair nok sælger. Men som med alle andre sælgere, det er en forretning. Jeg skulle have hænderne bundet på ryggen, før jeg ville sende min dreng afsted til heste handler. Alt efter pris ender de fleste indenfor alm. Pris på rideskoler, går det ikke bytter de rundt. Er hestene usælgelige i denne del af landet sendes byttes de med andre hestehandlere enten rundt om i dk eller byttes med dem i sverige smiley og ja man aner ikke hvilke mennesker som bliver ejere.

    Men igen syntes forholdene var ok hos lars. Så hvis du har besluttet dig, er han en ok mulighed, syntes jeg. Ved ikke om han tager heste til markeder, tror det ikke.


  • #2   1. feb 2016 Jeg kan også anbefale Lars Frederiksen. Jeg har både købt og solgt hos ham. Hestene har gode forhold, bliver passet godt, bliver redet af super dygtige (fuldtids ansatte) ryttere:) Selvfølgelig er man ikke herre over, hvor hesten bliver solgt videre til, men du kan jo også risikere selv at sælge til en rytter, der sælger hesten videre kort efter vedkommende har købt den.

  • #3   1. feb 2016 HVIS jeg nogensinde skulle sælge til en hestehandler,så ville jeg :
    1: være presset økonomisk, således at jeg bare skulle af med hesten her og nu
    2: være bevidst om at jeg ikke ville få mere end 1/3 af den pris hesten nok reelt er værd, dvs en alm let redet hest ville jeg forvente at få 5-10.000 kr for.
    3: gøre alt i min magt for, at hesten er uddannet og trænet nok til, at den hurtigt vil blive solgt til et nyt godt hjem - dvs hesten skal være holdt i form og i pæn stand.
    4: ALDRIG sælge en unghest eller en gammel hest til en handler - de bliver kastebolde, og sælges frem og tilbage, hvis ikke de gamle får en enkelt billet til slagteri i udlandet.

    Jeg tror såmænd på at de fleste lidt større hestehandlere behandler deres heste o.k., det er jo en salgsvare. Men jeg ville gå langt for ikke at sælge dertil, fordi jeg trods alt gerne vil have lidt hånd i hanke med, at hesten ikke bare bliver solgt frem og tilbage til rideskoler, eller sendt på ture rundt hos landets forskellige hestehandlere.

    Er hesten rimelig uddannet på la-niveau, køn og velopdragen, så skal den nok få et godt hjem via hestehandler - men hvorfor tabe penge på at sælge til en handler i så fald ? Og er det så ikke bedre selv at lave en "udsalgspris" på ca 50-75% rabat ?

    Mvh Charlotte


  • #4   1. feb 2016 Per Thybo kunne være et godt bud
    Men som Charlotte skriver så skal du ikke forvente mere end 1/3 af den pris du forlanger


  • #5   1. feb 2016 JM måske

Kommentér på:
Salg af hest til salgsstald/hestehandler

Annonce