{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
928 visninger | Oprettet:

Bøjlenæserem vs Miclem trense {{forumTopicSubject}}

Vi må lige slå fat at Miclem er en lækker trense, men som nogen andre sikkert tænker, så er det rigtig mange penge, særligt når man måske har flere heste.

Jeg har luret længe og ønsker mig en, men så kom jeg til at tænke på en bøjlenæserem.

Ja ja det bliver da aldrig helt det samme, men måske er det alligevel en fin løsning, til langt billigere penge, eller hvad tænker i?

Er jeg helt tosset?

Her hjemme skal det prøves, jo før jo bedere.

Måske finder jeg en guldåre en dag til at købe en masse af de rigtige.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bøjlenæserem vs Miclem trense
  • #1   25. jan 2016 Den må jeg da lige lure, for jeg har 1 micklem trense og 3 heste, jeg er vild med trensen, men kan aldrig rigtig finde ud af hvem af dem, som har mest gavn af den :-|

• #2   25. jan 2016 Og jeg tænker kan alle heste ikk gå med trensen den kan vel spændes ind og ud?! Jeg bruger gerne min på flere forskellige. Og vis de ikk går med samme bid så går de med krydsnæsebånd får lig lig en ekstra gang pp opbygningen af de to næsebånd de er nærmest identiske de spændes samme steder på hesten hoved og næsebåndet er placeretsamme sted

• #4   25. jan 2016 Julie S:
    Det er bestemt ikke alle heste der er veltilpasse med Micklem trensen smiley Lige så vel nogen fx ikke kan gå på alm. kombineret, hannoveransk eller kandar.
    Min kan ikke gå på Micklen trensen. Han bliver meget urolig, spænder op og prøver at tage biddet gentagende gange og tygger voldsomt. Har prøvet i forskellige spændingsmuligheder. Han bryder sig bare ikke om den.

Ligger jeg en Hannoveransk trense på ham, går han veltilpas med ørene fremme og går super godt.

Men sådan vil det altid være. Nogen går måske super godt på en normal trense, og andre går super godt på noget helt andet. Heste er forskellige, lige som vi mennesker smiley

• #5   25. jan 2016 Hvis jeg lige hurtigt hurtigt skal ride 3, så vil jeg ikke bruge tid på at spænde ud/ind og skifte bid smiley
    Min ene går kun med den bidløst, hun fungerer bedst med kandar næserem, hvis hun har bid i munden.

• #6   26. jan 2016 Skrev heller ikk det var en god trense til alle men at hun i stedet for a købe 3 micklem trenser så vær hest havde deres egen ku bruge den samme trense på alle 3 smiley

• #7   26. jan 2016 Julie jeg forstår muligvis ikke hvad du skriver, men jeg forstod det sådan at du ville spænde ind og ud hver gang, skifte bid og sådan.
    Så skriver du at de er næsten bygget op ens, så stod jeg af.
    Jeg har 9 heste, nogen går bidløst andre med bid, men de fleste har deres eget bid, str, udformning og funktion og tykkelse, nogle på stang og nogle på 3 delt.
    De skal med andre ord have hver deres trense og en hurtig hovedregning så giver det over 10.000,-
    Derfor spørger jeg til om hvad forskellen er.
    Som jeg ser det du har skrevet, muligvis forkert af mig, men så kan jeg ikke bruge det til en dyt.
    En bøjlenæserem koster ca 150,- altså under 1500,- for et til hver af mine dyr, det giver en besparelse på ca 9000,-
    Jeg er ikke lavet af guld, men det er derfor rigtig mange penge for mig og vel nok også de fleste andre mennesker

• #8   26. jan 2016 Jeg mener at krydsnæsebånd spændes og ligger tryk på stort set samme måde som micklem. Det er ihvertfaldmin observation og dem jeg har der går godt på micklem går ligeså godt på kryds men kryds går jo nok ikk vis man er til dressurridning smiley jeg er bestemt ikk fan af det alm næsebånd rider helst med kryds eller hannovaransk eller min micklem men nu deler mange af mine også trenser og bid så det gør det jo lidt nemmere a bruge micklem på flere og dem der ikk kan dele micklem går med kryds. Bøjlenæsebånd har jeg ikk prøvet men hører gerne din erfaring med det når du får det prøvet.

• #9   26. jan 2016 TS kam se mit første svar faktisk henvendte sig til #1 og ikke dig sorry mig bad jeg fik jer forvekslet smiley men stadig krydsnæsebånd har virket ligeså godt på mine som micklem

• #10   26. jan 2016 Jeg har gode erfaringer med bøjlenæsebånd. Det virker fint. Men nu er der ingen af mine der virker bedre på den anden trense. i min verden er den bare på mode.
    ja nogle heste går bedre. måske de også ville gå bedre på hannoransk. men jeg vil sige det er tæt på det samme.

• #11   27. jan 2016 Krydsnæsebånd er unden for mit interesse område, syntes det sidder forker efter det blev moderne at de skal sidde på kindbenet, det må da genere i min optik.

• #12   27. jan 2016 Maria
    Jeg kan ikke lige se en eneste af dine der bruger en bøjlenæserem

Kommentér på:
Bøjlenæserem vs Miclem trense

Annonce