{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
813 visninger | Oprettet:

Pris på salgshest {{forumTopicSubject}}

Vil hører om nogen kan hjælpe med hvad pris jeg kan sætte min hoppe til salg for.
Hun er ren dansk varmblod, 158 i stang....... mæhnnn, hun fylder 22 år i år.
Desværre er det kun hendes fødselsattest der siger den alder, hendes iver og rideglæde siger 5-6 år, hvilket også er grunden til hun evt skal sælges.
Er spring hest, men arbejder også godt i dressuren. Super let at kører med, og stille og rolig på stalden.
Hun er en hest der egner sig bedst til at blive redet 5-6 gange om ugen, ikke at han bliver tosset af at stå, men man kan mærke hun bedst kan lide at blive brugt.
Elsker at få udstyr på og komme derud af.
Trafiksikker og kan sagtens rides på tur uden selvskab af anden hest.
Hvad kan jeg prissætte hende til ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på salgshest
  • #1   20. jan 2016 5000 ville jeg mene. Hvis ikke mindre.

• #2   20. jan 2016 Er der noget stævne erfaring bag?
    Hvilket niveau går hesten?
    Ved at der fra min gamle stald lige er solgt en 23 åring pony til 18.000kr smiley

• #3   20. jan 2016 Har desværre hørt at heste-markedet er på vej ret meget nedad for tiden... Hvis du skal være sikker på at den bliver solgt skal den nok ikke ligge højere end 10-15.000 hvis ikke mindre, trods det dejlige helbred.

• #4   20. jan 2016 et sted mellem 5-10.000kr hesten er trods den er frisk gammel, og man skal altså passe på dem i den alder, måske ekstra foder, tilskud osv..
    Jeg ville fokusere mere på et godt hjem hvor den bliver brugt men hvor de intet har i mod at han inden for de næste par år nok skal på pension og måske kun bruges til et par ture i ny og næ..
    end jeg ville fokusere på prisen..

købte en 20års på et tidspunkt gav 4.500kr for den inkl udstyr for mindst 2000kr og hun var også frisk og klar og var 165cm høj

• #5   20. jan 2016 Købte hende i juni mdr for 7000 kr, og var planen at vi var to der skulle ride hende..... men nu står jeg alene med hende. Og hun kræver mere end jeg kan give hende.
    Og tænker hjem før pris, men vil heller ikke give hende væk (mener hvis man ikke vil betale for hesten, så har man ikke råd til de mdr udgifter smiley ).
    Har startet stævne i foråret 2015, men jeg har ikke modet til sådab ´noget smiley
    Har fået bud på 4000 kr, men syntes det er lige i underkanten.

• #6   20. jan 2016 Skal ikke sælges .....bare for at sælges. Elsker hendes sind og beholder hende hellere end hun ender hos nogen der ikke behandler hende efter hendes alder.

Er passet med special foder og div tilskud.

• #7   20. jan 2016 Hmm det med man ikk har råd til de månedlige udgifter er noget pjat.
    Jeg har ca. 5000 kr jeg kan bruge til hest hver måned pt.. jeg skal have ny hest og ligger penge til side hver måned, men hvis nu drømme hesten lige stod der og man lige manglede f.eks. 5000kr betyder det ikk jeg ikk har råd til de månedlige udgifter, for blot 1 måned efter ville jeg jo igen have 5000kr til hest

håber det giver mening og ja så kunne man vente den måned men så hesten måske væk.. så derfor ville jeg da også byde det jeg havde lige nu og her..

• #8   20. jan 2016 Det er jo en helt anden sag, så kan man jo tilbyde en udbetalling og evt afdrag. Har nok bare den holdning at jeg ikke vil forærer min hest væk når den intet fejler. Var noget helt andet hvis den evt havde en skade der gjorde den ikke kunne rides i f.eks dressuren.
    men den debat har jo intet med prissættelse at gøre...... var jo ude efter at hører hvad jeg kunne forlange foe hende smiley

• #9   20. jan 2016 Synes nu egentlig at 4000kr er meget tæt på hvad den kan sælges for..
    du har købt den for 7000kr den er kun blevet ældre, så max 7000kr og nok endda mindre
    det er helt sikkert ikke en dårlig hest men risikoen for at der kommer en masse sygdomme, skader, slid osv er langt større end en yngre model

• #10   20. jan 2016 Syntes 4000 er et fint bud.

• #11   20. jan 2016 Jeg ville ikke engang give 4000,- den er gammel og lille. den kræver åbenbart tilskud siden du giver den det. bare fordi man ikke vil give mere for din gamle hest betyder ikke at de ikke vil give den et godt hjem og har råd til månedlige udgifter. det betyder blot de synes det er spild af penge at give mere. uanset hvad skal man passe bedre på en gammel hest, uanset hvor ung den er i hovedet så er kroppen altså brugt.
    og der er ikke 15år tilbage i den. selvom der heller ikke er garnti på en yndre men der er fremtid

• #12   20. jan 2016 ligger nok mere på de 5000 kr..... men må prøve at lave opslag og se hvad der sker smiley Håber bare folk vil komme ud og opleve hende....for hun har virkelig meget energi smiley og arbejdsglæde.

• #13   20. jan 2016 Jeg ville give omkring 9.000-10.000 kr. pga alderen.

• #14   20. jan 2016 Heste holder ikke så lang tid aldersmæssigt som ponyer (dog er der nogen som holder sig godt op i årene) Men du kan jo se. hun er 22 år... Der er ikke mange år tilbage i hende som ridehest og derfor er 4000,- altså en fair pris.

Jeg aflivede min gamle hest den 26 december. han blev kun 23 (24 d. 1 januar) og selvom han var livsglad og havde samme beskrivelse som din så kan ældre heste hurtigt blive syge og uheldigvis var det så skidt for min (tarmslyng) at han måtte aflives.

Så 4000,- er sgu en fin pris for din hyp smiley

• #15   20. jan 2016 Bare fordi den har energien idag, betyder det ikke den har imorgen. Desuden skal man tage hensyn til knogler osv. når hesten er så gammel, så ja, jeg mener også buddet, du har fået er en fin pris.

• #16   20. jan 2016 Jeg vil sige mellem 7.000-9.000. Det lyder til at være en sød og rar hest.
    Lidt ældre damer eller nervøse personer, giver gerne det for en fornuftig hest.

• #17   20. jan 2016 Ked af at høre du lader 1000 kr skille jer smiley
    I den alder burde det ikke være pris men at finde den rigtige ejer, så du sikker på den ikke ender som kastebold. Lyder heller ikke til du selv har haft den længe. Og ja jeg bruger 4-5000 på min hygge hest hver månd. Er gravid ikke rigtig redet det sidste halve år. Men kan ikke se logik i at sige nej til et bud på 4000 fordi den måske kan være 5 eller 6 værd. 14 dage flyver og så de penge jo spist op... Så ja må indrømme forstår ikke helt pris sætning af din hest. Men min anbefaling, find den et godt hjem en sød ejer, som vil beholde den, indtil den skal aflives. Min holdning

• #18   20. jan 2016 Jeg kan ikke give dig en pris, men er nok på samme spor som de andre.

og jeg håber ikke det er de 1000kr der gør forskellen. Men sådan er vi jo så forskellige. Held og lykke med hende og håber du finder det rette hjem

• #19   21. jan 2016 Personligt ville jeg aldrig selv hverken købe eller sælge så gammel en hest. Max. 5.000 kr., vil jeg sige smiley

• #20   21. jan 2016 Vil du slagte den er prisen vel 7 til 10 kr. pr. kg slagtet vægt. Det forudsætter jo at den ikke er udelukket af konsum i sit hestepas.
    Sælge en så gammel hest til et nyt hjem vil jeg nu ikke gøre, men det er jo din hest.

• #21   21. jan 2016 Mht. til at gå ned i pris skal du jo også tænke du koster på den for hver dag du har den til salg. Hvis du fx ikke vil sælge til 4000 og du så koster yderlige omkostninger et par måneder før den er solgt har du alligevel hurtigt tabt penge.

• #23   21. jan 2016 nu giver jeg hende ikke tilskud fordi hun behøver det, men netop for at passe godt på hende. er nok mere til at forbygge, end behandle smiley

• #24   21. jan 2016 Og har mine heste stående hjemme, så 1000 kr er ikke fløjet væk let. Men er helllere ikke beløbet der kommer til at være afgørende for det nye hjem.

• #25   21. jan 2016 Når du alligevel har hesten hjemme, hvorfor så ikke bare lade hende gå og nyde sin alderdom hjemme hos dig? Jeg har selv mine tre heste hjemme. Min gamle haflingerhoppe har jeg haft var hun var 3 år. Hende stoppede jeg med at ride, da hun var 20 år. Hun bliver 26 i år, og skal absolut ikke andre steder hen smiley

• #26   21. jan 2016 overvejer dett også.... men syntes det er synd at sætte en hest på pension som så gerne vil lave noget smiley Hun trives ikke med bare at være selvskabshest.....

• #27   21. jan 2016 Har du prøvet bare at lade hende gå i en periode? Du kan ikke regne med hvordan hun er, når hun er vant til at blive redet. Jeg ville lade hende få nogle måneder for at se, om hun ikke kan trives med det smiley

Kommentér på:
Pris på salgshest

Annonce