{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

hest snublet, halen flyver rundt {{forumTopicSubject}}

Min hest snublede for 2mdr siden ca.
Efter det kunne han overhovedet ikke rides på højre volte. Halen flyver rundt og han vil ikke gå fremad.
Har haft dyrlæge ude, kiropraktor, massør og været på hestehospital, men ingen kan finde ud af hvad der er galt.

Eftersom de ikke har kunne finde noget og han nu kan rides på begge volter men ikke vil gå fremad har jeg spurgt om det kan være en komplikation efter kastration men det afviser de, så aner ikke hva jeg skal stille op.

Nogen som har prøvet det samme eller noget lignende hvor i fandt ud af hva der var galt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest snublet, halen flyver rundt
  • #2   14. jan 2016 Ikke efter nej

• #4   14. jan 2016 Hvis der ikke er noget på røgten vil jeg mene den har oplevet det som noget meget voldsomt den ikke vil prøve igen og din hest huske "sådan her gik jeg da det skete" min hest har det sådan hun efter et "styrt" og en træ bom på sig fordi hun var bundet for stramt ikke vil så bundet mere hun bliver bange fordi hun husker det ikke var rart.. Det er mange år siden det er sket og vi træner stadig (jeg er ikke ansvarlig for denne oplevelse det skete inden jeg købte hesten)

• #5   14. jan 2016 Jeg vil få røntgen af hele overlinjen.

• #7   14. jan 2016 Røngten og scanning, hvis dette intet giver ville jeg få den undersøgt for SA (sædstrengsadherance), af nogen der anerkender dette problem

• #8   14. jan 2016 jeg havde en der faldt og den blev sur og ikke ville gå frem jeg kørte dengang til falk rønne ( Som desværre ikke er her mere) men han scanning den og det viste sig det var kryds der så blev mere og mere skævt så få den scannet held og lykke med den

• #9   14. jan 2016 Jeg tænker noget i korsleddet men ville helt klart få den i røngten og så få en evt speciliceret dyrlæge til at tjekke den igennem.

• #10   14. jan 2016 Nu ved jeg ikke helt hvor du er fra andet en Sønderjylland som er et vidt begreb og aner heller ikke hvem der har undersøgt hesten og om den er halt.

• #11   14. jan 2016 Fredericia.
    Har haft en fra højgård ude og har været ovre på højgård på fyn.
    Har er ikke halt. Bare småtgående og halen flyver rundt

• Mie H
    Mie H Tilmeldt:
    jan 2016

Følger: 12 Emner: 2 Svar: 7
    #12   14. jan 2016 Hej ville få den undersøgt for spondylose det kan de finde ud af ved en scanning igennem enetarmen

• #14   15. jan 2016 Undre mig lidt over at dyrlægerne selv ikke har forslået røntgen eller scanning.

• #15   15. jan 2016 Dyrlæger og kiropraktor svinger meget i kvalitet. Bruger selv en ostepath. Og ja en låsning et sted kan gøre hesten halt. Så der kan sagtens, og lyder til der er en låsning.
    Jeg ville finde en der lever af det. Altså retter heste hver dag og ved hvad de laver. Rønten er et godt bud, men hvis det ikke er knoglerne ses det jo ikke.

Ærgeligt når man betaler for at få prof ud, at de intet kan gøre, desværre hørt og set mange tilfælde hvor de ikke er dygtige nok. Og ikke finder fejlene, eller faktisk gør tingene værre fordi de hiver trækker. Og hesten så er mere øm og radbrækket efter smiley jeg ville absolut ikke ride før fejlen er fundet og rettet. Har du haft en låsning et sted kender du smerten, og den går ikke væk før den er rettet. Prøvet det med egen krop i ryggen.
    Så jeg har virkelig forståelse for heste, som siger fra når de oplever smerter i deres krop.

Rigtig god bedring med den. Håber i finder fejlen så du igen for en glad hest uden smerter.

Kommentér på:
hest snublet, halen flyver rundt

Annonce