{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.143 visninger | Oprettet:

ASTMA (foder) Men hvilket? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley

Min araber hoppe på 19, har fået konstateret asmta.
Så jeg er ved at undersøge foder market lidt..

Før fik hun Horselux plus, men det mener dyrlægen ikke er godt for hende længere. Da der er så meget lucerne i, og det giver "smus"

Mit spørgsmål er så til jer med astma heste, hvilket foder bruger i?
Jeg leder efter noget som også kan hænge sammen for mig økonomisk.

Hun bliver ikke redet hårdt, og hun får næsten alt det hø hun kan spise smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  ASTMA (foder) Men hvilket?
  • #1   7. jan 2016 Jeg ville måske bruge wrap istedet da der er støv i hø eller ivatifald skylde det. Da der er meget støv i hø også mere end der er smus i lucerne. Hvis din hest hellers fungere godt nok på fodret tilsæt det lidt vand og dis smus bliver grødet. smiley

• #2   7. jan 2016 Enten vand høet eller skift til Wrap.. Men hvis hun trives på hø, så fyld det i en trillebøre og lad det stå i vand inden det gives til hesten..

Og vil lige som FanFiction sige, at hvis hun trives på foderet, så blandt det op med vand..

• #3   7. jan 2016 Jeg har også astma hest, og han får wrap. Det fungere helt perfekt til os smiley
    Han for dette som fuldfoder: http://miniwrap.dk/produkter/product/220-struktur-energetikum/category_pathway-12 Jeg fodre med dette, da det er mange urter i, og nogle af disse urter skulle gerne hjælpe på luftvejene; og det bilder jeg mig selv ind at det gør smiley
    God bedring til din hest!

• #4   7. jan 2016 Min astma hest får wrap og pilleteret foder, pt. bare møllerens vrinsk, da det er det der er på stedet, og han tåler det fint. han får kun 1,1 kg af det om dagen. Så får han dagligt en omgang mash med ekstra vitaminer, mineraler og tilskud, så der intet der støver. Han lever mest af wrap og får meeeeeget lidt krybbefoder. Vi har foderautomater på stedet og det fungere skidegodt. Uanset om det er en astmahest eller ej, så har heste bedst af en masse grovfoder (wrap/hø) og mindre krybbefoder. Det er lidt misforstået godhed og lidt gammeldags tankegang at proppe dem med krybbefoder. Min får stort set kun for, at han ikke føler sig snydt, når alle de andre automater giver foder.

• #5   7. jan 2016 Må astma heste ikke få lucerne?? smiley
    well... det vidste jeg ikke smiley
    Nå men jeg bruger hercules fibermix Senior.
    Info: Foderet er baseret på en blanding af sort havre, specialbehandlet valset byg og almindelig
    havre, hvilket gør foderet letfordøjeligt. Derudover indeholder blandingen
    majsflager, ærteflager, gulerodsflager, omega-3 og omega-6 fedtsyrer samt mineraler,
    vitaminer og urter. Urterne i Hercules Fiber Mix Senior er udvalgt, så de modvirker
    stivhed i kroppen, og samtidig styrker de leddene. Derudover renser urterne luftvejen
    og styrker luftvejenes modstandsdygtighed. Foderet er produceret således, at
    det er let for den ældre hest at tygge og fordøje.

Og så bruger jeg lucerne med olie i. Hvidløgsflager til at styrke lufveje. Så får han til tider mash med olie og kamillie the i smiley

• #6   8. jan 2016 Min søsters astma pony, får grøntpiller og vitaminer. Han er en nøjsom fjordhest smiley Grøntpillerne får han kun, så han også får noget i krybben smiley
    Han får også nogle urter, som virker godt på hoste osv

• #7   9. jan 2016 Min får pavo care 4 life. Jeg bestiller det fra Tyskland, så er det billigere. Men der er nemlig urter i, godt til min allergi hest, hun tåler nemlig heller ikke smuds. Ellers kan du købe hippolyt natur müsli, den klister lidt. smiley

Kommentér på:
ASTMA (foder) Men hvilket?

Annonce