midtjysk ridelejre 16...hmm måske...hjælp {{forumTopicSubject}}
hej jeg overvejer stort at tage på ridelejre i år for første gang uden for min egen klub og jeg er faldet lidt for midtjysk da den er en overkommelig afstand fra mig(1 1/2 time) og jeg vil selv kunne betale i år da jeg bliver 18 her lige om lidt og der til har jeg så et par enkle spørgsmål(mange xD)
kan man komme med selvom jeg fylder 18 før?
hvordan forgår indkvarteringen?
hvordan forgår betalingen? hvor og hvornår
(kontant,overførelse,mobilpay,andet)
er der depositum?
Hvad lavede i?(aktiviter,fri tid,osv)
Hvordan er sove, spise og toiletforholdene?Hvordan er maden?(bliver man mæt, tages der hensyn til allergier)
Får man noget ud af den?(socialt)
sover man i telte hytter eller noget helt tredje?
er der noget specielt man skal skrive på pakke listen?
vis man ikke selv har strigler eller ikke gider og slæbe dem med kan man så låne der oppe?
kommer der måske lidt teori undervisning ind over?(kun fordi jeg elsker og blive kloger på hesten xD)
hvilke racer har de(af ren nysgerrighed xD)
Hvordan er hestene?(rideskole agtig,varme,osv)
Hvordan er undervisningen?(faciliteter,ridelærer)
vis man låner er man så kun en om den hest?
Syntes i at i lærte noget?(heste/ridnings mæssigt)
Hestens foderstand?(ikke fordi det rager mig en pap and men ville ikke smække min røv i sadlen på en mager hest^^)
Virkede de glade og tilfredse?(hestene og personalet)
Var hjælperne og arrangørerne imødekommende og klar til at hjælpe vis der sku opstå problemer?(fx. skænderi eller et fald fra hest eller vis nu to personer ikke kan bo sammen)
Hvad med sikkerheden?(bare general ved hestene samt fritid osv)
okay det var måske en god slat spørgsmål men jeg er vildt nysgerrig anlagt jeg vil gerne vide alt xD
til sidst vil jeg egentligt bare gerne vide hvad var den bedste oplevelse for dig ved at være med fx. en bestemt ride tur,måske en oplevelse med en ny veninde så vil jeg meget gerne høre om den ogs vis det bare er en kort en eller vis hele opholdet bare var fantastisk
håber på svar^^
feb 2015
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 214
:) :) :) :) :) :) :) :)
jun 2008
Følger: 60 Følgere: 56 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 35
Kan man komme med selvom jeg fylder 18 før?
- Ja, da jeg var der var der også voksne.
Hvordan forgår indkvarteringen?
- Man ankommer omkring kl. 13.00 og så får man information og hjælp hvis man er i tvivl om noget.
Hvordan forgår betalingen? hvor og hvornår
- Da jeg var der, betalte vi kontant da vi ankom og blev tjekket af på en liste. (min veninde og jeg)
er der depositum?
Ja, jeg mener det er 100 kr.
- I fritiden sad vi og snakkede med nogle nye veninder, pudsede vores udstyr, gik tur, så nogle af de andre ride og andet. Det var super hyggeligt!
Hvordan er sove, spise og toiletforholdene?
- Super gode. Man bor i hytter, ellers er der vist også en campingvogn og et værelse eller to i huset. Der er toilletter i hytterne og nogle steder køkken.
Hvordan er maden?(bliver man mæt, tages der hensyn til allergier)
-God, og varieret så alle kan blive mætte.
- Det synes jeg bestemt. Snakkede med mange, og har da stadig kontakt med 4 skønne piger.
Sover man i telte hytter eller noget helt tredje?
- Hytter, og man forsøger at opdele sådan at dem man bor med er fra "samme område" så man kan mødes efter ridelejren hvis man nu bliver helt vildt gode venner.
Er der noget specielt man skal skrive på pakke listen?
-Tøj efter vejret
Hvis man ikke selv har strigler eller ikke gider og slæbe dem med kan man så låne der oppe?
- Det ved jeg ikke, da jeg selv har haft egn(e) ponyer med. Tror selv man skal medbringe hvis man har egen hest med. Tror dog der er hvis an låner en hest deroppe.
kommer der måske lidt teori undervisning ind over?(kun fordi jeg elsker og blive kloger på hesten xD)
- Altså der er jo undervisning på flere niveauer.
- Tjek deres hjemmeside.
- Dem jeg har snakket med, som har lånt har været tilfredse og har heller ikke oplevet "dumme/svære" heste/ponyer.
Der er 2 udendørs ridebaner, en springbane og 2 ridehaller.
- Så vidt jeg ved ja, men har ikke selv lånt.
Ja, og fik også nogle super oplevelser med mine veninder og mine 2 ponyer.
Hestens foderstand?(ikke fordi det rager mig en pap and men ville ikke smække min røv i sadlen på en mager hest^^)
- Synes det var i orden, men igen, jeg havde egene med, men kunne ikke forestille mig de ville have nogle magre, og så heller ikke nogle tynde/syge.
- Ja, og meget imødekommende/venlige og glade.
Var hjælperne og arrangørerne imødekommende og klar til at hjælpe vis der sku opstå problemer?(fx. skænderi eller et fald fra hest eller vis nu to personer ikke kan bo sammen)
-Ja, så absolut. De havde også nattevat man kunne hente/ringe til hvis der var noget.
-Der var klare regler om at man ikke red rundt når der ikke var planlagt ridetimer, man rider med ridehjelm, alle skal ride dressur første dag så man kan lære sin lånepony at kende, samt egne ponyer/heste kan falde til. Derudover kan de også se om man er rutineret/øvet nok til skovtur og om det kun er skovtur med skridt eller om man sagtens kan skovtur med galop. Og om onsdagen, hvor der er mulighed for viborg badeland, kan man også have fritid i viborg by hvis man er konfirmeret/over 13 år.
Jeg har været super tilfreds og er helt sikkert et sted jeg ville tage hen igen. Jeg synes du skal tjekke deres hjemmeside, der kan du finde mange informationer om deres heste, progammer osv.
http://www.midtjyskridecenter.dk/?dk/Ridelejr.aspx
apr 2014
Følger: 28 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 44
kan man komme med selvom jeg fylder 18 før?
Det er jeg næsten sikker på at du kan, sidste år var der nogle lidt ældre piger og en voksen.
hvordan forgår indkvarteringen?
Når du tilmelder dig kan du ønske nogen at sove med (hvis du skal afsted med nogle venner eller mødes med nogle derover). Ellers fordeler de jer rundt på de 4 hytter der er, rytterstuen hvor der kan sove ca. 10 og nogle små værelser oven på.
hvordan forgår betalingen? hvor og hvornår
er der depositum?
Ja det er der. mener man betaler 1000 kr. i depositum og resten betales ved ankomst.
Vi red to gange om dagen, man kunne melde sig på den aktivitet man havde lyst til (dressur, tur, spring, og den sidste dag: ponygames). Torsdag er der et lille stævne som altid er meget hyggeligt. Ellers er der tur til svømmehal onsdag og ellers bare "fri leg". De har også en springbane i menneskestørrelse som også er rigtig sjov.
Hvordan er sove, spise og toiletforholdene?Hvordan er maden?(bliver man mæt, tages der hensyn til allergier)
Hytterne er superfine, det ender bare tit med at man sover rigtig mange i en hytte. Der er 6-8 senge og man kan godt risikere at være 10..
Maden er super god, man bliver mæt. Toiletterne er fine, det samme med badet.
Får man noget ud af den?(socialt) '
JA det gør du! Man er jo 50 på lejren så du får helt sikkert en ny ven eller to
sover man i telte hytter eller noget helt tredje?
Hytter, rytterstue, og værelser.
er der noget specielt man skal skrive på pakke listen?
Det står vidst på deres hjemmeside.
vis man ikke selv har strigler eller ikke gider og slæbe dem med kan man så låne der oppe?
Ja.
Ja det gør der. "Sådan vasker du din hest", som er obligatorisk, og for dem som er vilde med at flette er det også det.
Der er mange mange heste og ponyer i forskellige størrelser og temparement.
Aner ikke hvilke racer, men nok en god blanding af det hele.
Som skrevet der er mange forskellige heste, og helt sikkert også en for dig.
Undervisningen er ok.. Hvis du kommer for at lære en hel masse er det ikke der du skal tage hen.. Det er en helt vildt hyggelig ridelejr, men som sagt ikke en sted du skal tage hen hvis du regner med at komme hjem med at masse nyt (bare min mening)
ja
Njaaaar ik rigtigt
Den er vel fin, haha
Ja det gjorde de.
Ja de var alle rigtig søde. Men der om aftenen ved en 9-10 tiden var det som om at det forsvandt lidt.. det var ihvertfald lidt svært at finde en
Den var også rigtigt fin:
Alt i alt, en super fed ridelejr, for dig der vil have en sjov og hyggelig uge
feb 2015
Følger: 51 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 214
aug 2013
Følger: 15 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 117
kan man komme med selvom jeg fylder 18 før? Ja, der er både børn og voksne.
hvordan forgår indkvarteringen? Der er 4 hytter, hvor man sover 6-8 i, og derudover er der også værelser ovenpå rytterstuen og værelser i den gamle rytterstue. Det er et ret stor ridelejr, sidst jeg var der, var vi 49. Lidt for stor til min smag (:
hvordan forgår betalingen? hvor og hvornår Man betaler et depositum, ved overførelse og resten kontant når man 'tjekker ind'.
Hvad lavede i?(aktiviter,fri tid,osv) Vi spiller rundbold, springer menneskespring, øver programmer, spiller banko, kommer i svømmehal og æder alt for meget slik haha
Udover det ridning to gange om dagen, i hvad man nu vælger, striglekonkurrence om onsdagen og stævne torsdag
Hvordan er sove, spise og toiletforholdene?Hvordan er maden?(bliver man mæt, tages der hensyn til allergier) Disse forhold er ret gode, dog kan man godt blive lidt mange i hytterne. Du skal i hvert ikke være bange for, at der ikke er mad nok vil jeg sige xD Du skal bare sige til den der køber ind(det får man at vide når der er infomøde), hvis man har allergier. Hvis man har fået en hytte der heller ikke passer 100% til ens egen aldersgruppe måske, er der også mulighed for at flytte, så man har det bedst muligt.
Bestemt! Har stadigvæk kontakt til nogle jeg så dernede for 2 år siden (: Dog kan det godt blive lidt i 'grupper' i form af de hytter der.
er der noget specielt man skal skrive på pakke listen? Bare det der står derinde, og hvad du ellers ved du får brug for. Sjove ting til striglekonkurrencen er dog rigtigt gode!
vis man ikke selv har strigler eller ikke gider og slæbe dem med kan man så låne der oppe? ja, men de er lidt slidte efterhånden, men fungerer fint (:
En smule om hvordan du vasker hesten.
Alle slags. Fra shetlænder, til DV og nordsvensk brugsheste.
Lidt af det hele. De har mange forskellige heste
Faciliteterne er mega lækre! Ville ønske jeg kunne tage dem alle sammen med hjem. Grunden til jeg ikke er på ridelejren længere er fordi min hest rides for ben, og det kunne de unge piger ikke rigtigt finde ud af, at undervise i. Problemet er, at mange af staldpigerne underviser.
Ja.
Ja, da jeg sidste gang havde en dygtig ridelærer den første dag
Lagde mærke til sidst jeg var der 2014, at nogle af dem var ret tynde, altså man kunne se den knogle ovenpå røven(som jeg har glemt navnet på), men ellers er den okay. Selvfølgelig også nogen der er federe end andre
Personalet er i hvert fald super sjovt og nemme at snakke med. Hestene virker også meget tilfredse i deres omgivelser.
Hjelm på når man er på hest eller henter fra fold, vest på når man springer og ALTID lukkede sko ude ved hesten
Har aldrig oplevet der er sket noget udenfor 'hestene' dernede, så vil sige det er helt okay.
Det er en helt vild hyggelig ridelejr, dog skal man være forberedt på mange mennesker og alle aldersgrupper Ellers er der kun det med undervisningen, men kommer jo også an på hvordan man rider (:
jun 2015
Følger: 14 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 3 Svar: 4
midtjysk ridelejre 16...hmm måske...hjælp