1.022 visninger
|
Oprettet:
Fodring med Roepiller {{forumTopicSubject}}
Til jer som bruger Roepiller...
1 hvor meget vand bruger i til opblødning
2. Hvor mange gram opblødte Roepiller giver i pr dag pr hest/pony
3. Hvad foder i med udover Roepiller?
Har 3 heste,
2 haflingere på 2 og 4 år
1 drægtig Barockpferd på 7 år som har termin midt i maj..
Hvor meget ville i give dem?
Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
Min får 2-3 skeer 500 ml Per måltid derudover får hun 750 gram Horsepro elite og wrap ad lib i net
Jeg ville ikke bruge fyldfoder (roepiller) til en drægtig hoppe, den skal inden længe over på foder beregnet til de sidste måneder af drægtigheden, giv den alt det grovfoder du kan få i den og et rigtig godt fuldfoder, den har ikke brug for at fylde sin mave med noget uden videre næring.
Fiber får den rigeligt af i hø eller wrap
De andre ville jeg bare give en skefuld oveni deres øvrige mad og alt det hø de kan tåle.
apr 2013
Følger: 62 Følgere: 52 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 1.567
Jeg bruger Brogaardens Speedi-Beet, blandet op med vand så det bliver lidt mere end dækket! Efter 10 minutter blander jeg det op med en god håndfuld lucerne, for at suge det sidste vand, og så stilles spanden bare ind i min ponys boks
Min pony skal over på 100% Brogaardens foder, men lige nu får hun 3/4 syltetøjskop Deukavallo Top-Mix, og 1/4 syltetøjskop Brogaarden Fase III. Derudover en håndfuld lucerne, og en god slat olie!
Overstående får hun 2 x dagligt
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Derudover bruger jeg lucerne, fiberpiller, havens sportsbrok og vitaminer samt wrap
Jeg ville ikke give dem ret meget hver. De to er unge heste der skal vokse/sætte muskler og den sidste er drægtig
mar 2013
Følger: 69 Følgere: 64 Heste: 5 Emner: 16 Svar: 216
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 47
Men det afhænger også af om de bare skal opløses eller om de skal være halvt suppe..
okt 2009
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 255
jun 2010
Følger: 13 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 47
Det er jeg dog holdt med. Havde ikke effekt denne gang og de blev hurtigt slugt nærmest.
Så jeg er begyndt med anden løsning som har gjort under værker.. ??
Fodring med Roepiller