{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.138 visninger | Oprettet:

Pony panik i trailer {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Håber jeg kan få lidt hjælp herinde. Min nabo har en pony, som går fuldstændig i panik når vi drejer til venstre med traileren. Han går lige op i traileren, men 2 ud af 3 gange, så går han i panik lige pludselig. Han ligger sig op af skillervæggen til venstre for han og træder op på trailervæggen med alle 4 ben og så stepper/tramper han afsted i vild panik. Det ender som regel med han kaster sig ned og så kan vi først få ham ud af traileren, når den andre hest er ude af traileren og vi kan gøre pladsen bred.
Er der nogle der har et godt råd, eller har oplevet noget lignende? Jeg er helt i vildrede.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pony panik i trailer
  • #1   18. dec 2015 Hvad med at stille ham i en anden side?

• #2   18. dec 2015 Har overvejet det, men i tilfælde af han gør det samme, så vil han træde ind under skillerrummet, som kun er en gummimåtte der hænger ned i bunden.

• #3   18. dec 2015 prøv at stille den i den anden side. og køre mega monster langsomt i svingene.

• #4   18. dec 2015 Køre mega monster langsomt. Han bør ikke kunne mærke vi drejer overhoved. Men ja kunne prøve at sætte ham i modsatte side. Kunne jo godt tænke mig, at finde en årsag til problemet og evt kunne løse/ændre/fjerne det.

• #5   18. dec 2015 Hva m at lade ham køre i stor trailer uden skillerum? Og så alene

• #6   18. dec 2015 Når han er med, så er det fordi de skal køre med os og vi skal have begge heste med. Så derfor er det ikke en mulighed når vi skal nogle steder. Derfor søger jeg en løsning på at fjerne hans panik.

• #7   18. dec 2015 Jamen øv med ham uden den anden?
    Og når han forhåbentlig ikke længere panikker så prop den anden ind igen

• #8   18. dec 2015 Bestemt en mulighed. smiley

• #10   18. dec 2015 Okay. Prøver at køre med ham bredt en gang. Måske det kan hjælpe ham.

• #11   18. dec 2015 Sådanne en hest havde jeg og det er mega klamt når de gør det:-( men vi købte en 1,5 bom og så kørte vi med skillerummet til side og siden var der aldrig problemer med det.

• #12   18. dec 2015 Ja det er ikke særlig sjovt når de gør det. Kan slet ikke komme i kontakt med ham. Må prøve at køre med ham bredt en gang for at se om det hjælper.

• #13   18. dec 2015 Trust me.... ALT kan mærkes i en trailer, om man kører 10 km/t eller man holder stille.. Jeps, efter at have stået i en trailer med en hingst der gentagne gange hoppede over bommen, så finder man ud af hvorfor hestene ikke kan lide at gå i trailer.... smiley

Jeg tænker det kan have noget med hans balance at gøre? Hans nerver? eller noget andet siden det er den samme side han kaster sig til og det ikke er bevidst hver gang i kører med ham.. Jeg ville nok prøve (som der er foreslået) at stille ham i modsatte side, eller prøve en helt anden trailer, eller en lastbil og hvis det ikke virker - ville jeg nok få ham undersøgt af en dygtig dyrlæge og fortælle problematikken smiley

• #14   18. dec 2015 Ja men jeg er også bange for, at der er noget galt med ham sådan fysisk. Vi har ikke en anden trailer eller en lastbil, så håbede at nogen havde oplevet dette og måske havde fået løst problemet.

• #15   18. dec 2015 Kender en som var hærdet stævnerytter og havde sin hest med til stævner hver weekend, hvor den pludselig begyndte på det samme som din nabos hest... Hun skiftede traileren ud og valgte en helt anden model, og siden har den ikke gjort det...

Tænker i må kunne låne en trailer et sted, eller for et lille beløb få en lastbil chauffør til at kører med ham i deres lastbil (det er trods alt billigere end en dyrlæge) - eller også ville jeg ringe efter dyrlæge, når de andre muligheder var prøvet smiley

• #16   18. dec 2015 Okay. Ja jeg har aldrig set noget lignende og har haft med mange heste at gøre, så blev rigtig forskrækket første gang. Håber nogle af jeres forslag virker. For det er hverken sjovt for hesten eller den stakkels pige, som ikke kan komme med nogle steder.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #17   18. dec 2015 Nogengange så optrappes panikken af den støj som der kommer når den begynder at stresse op, min gamle dame har altid galopperet fra start til slut kan kun stå på fuld plads, da hun skulle indlægges for snart 4 år siden kørte min dyrlæge hende til Taastrup, hun er vant til at køre med travheste og vi startede med at stoppe pladevat i ørerne og ind med hesten, vi hørte og mærkede ikke en lyd hele vejen, jeg har haft hesten i 16 år på det tidspunkt så var mere en overrasket, hun fortalte at sådan gjorde hun altid for at fjerne støjen som hesten selv laver samt støjen udenfor og kan kun sige at det var tilfældet hun kunne også stå på alm. Plads.

• #18   18. dec 2015 Okay. Fantastisk. Det tror jeg vi må prøve også så.

• #19   18. dec 2015 Min gamle lånepony gjorde det samme. Han panikkede fuldstændig og kastede sig rundt inde i traileren. Vi puttede vat i et par nylon strømper, og så ellers ned i ørerne (når vattet er i nylon strømpen er den nem at få ud igen). Så ind i traileren og så kørte vi ellers forsigtigt og roligt i svingene. Den første gang gik han i panik, men slet ikke lige så voldsomt som uden vat. Nu er der ingenting, og han kører fint uden vat eller andet! smiley

• #20   18. dec 2015 Tror helt bestemt vi skal prøve med vat i ørene. smiley

• #21   18. dec 2015 Jeg har kørt med en hest, der gør det.
    Hun gør det i alletrailere, hvor hun ikke står sidelæns.
    Men hun vælter kun til den side hun står i, altså den hvor benene ka glide under midterbommen.
    Umiddelbart, kan der i dette tilfælde ikke gøres noget ved det, hvis hun køre i 2-hestes trailer.
    Og ja, det lyder meget voldsomt, og folk udenfor kigger.

• #22   18. dec 2015 Håber sådan vi finder en løsning.

• #24   20. dec 2015 Jeg læser det som om hesten står i højre side af traileren?
    min egen hest gør præcis det samme, hvis hun skal stå i højre side. Men hun er helt rolig i venstre smiley nogen heste læner sig op af siderne når man kører med dem (min er en af dem), hun læner sig til venstre, og det kan skillerummet ikke holde til. Så hvis hun skal kører med andre skal hun stå i venstre side.

• #25   20. dec 2015 Kan fortælle at vi lige har været ude og køre med ham uden skillerrum i og det gik over al forventning. Ingen panik og fuldstændig ro da han skulle ud af traileren.

Kommentér på:
Pony panik i trailer

Annonce