676 visninger
|
Oprettet:
{{ group.groupName }}
Medlemmer: {{group.memberCount}}Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "Tandlæge"
Tandlæge?!
Hej HG Hvor tit for jeres pony/hest tandlæge, og hvor meget betaler i for det? - Anne
Hej HG Hvor tit for jeres pony/hest tandlæge, og hvor meget betaler i for det? - Anne
Skrevet af: Anne og hypperne! - 15. nov 2015
Få billig hjælp fra private
Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.
Seneste udførte opgaver
- Opsætning af gardiner 500 kr.
- Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
- Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
- Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
- Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
- Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sisse fra Norets Hestepraksis er super dygtig :o)
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 41 Svar: 125
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 886
Personlig har jeg, efter jeg købte min halvpart, anvendt den dyrlæge som altid havde tilset hesten ved tandraspning. Jeg vidste dog at min hest ikke havde et optimalt tandsæt (meget skæve og lange tænder) og jeg valgt derfor at undersøge sagen nærmere. Hos hestetandplejer Mai Nicholaisen, kunne jeg læse mig frem til, at min hest havde et ret stort tandproblem. Da jeg hurtigt derefter fik en aftale med Mai, kunne hun bekræfte min bekymring. Min hest havde 9 løse fortænder, hvoraf hun ville rykke 3 tænder ud på stedet. Hertil filede hun 1,5-2 cm af tænderne i den ene side i overmunden og tilsvarende i modsatte side af undermunden (for at gøre tænderne lige). Hun var meget chokeret over at se en hest i så dårlig tilstand, som vel at mærke var blevet tilset af en dyrlæge årligt uden en eneste bemærkning - en sådan tandstilling er jo ikke noget, der kommer fra den ene dag til den anden, så det vil ikke være muligt at overse sådan et problem. Jeg var grædefærdig og stod med en hest, der aldrig havde vist smerte eller ubehag, som skulle have bedøvelse fem gange og smertestillende, for at hun kunne komme til dens tænder. Han har altså haft rigtigt ondt.
Jeg ved mit eksempel er et skrækscenarie. Jeg har lært lektien og forholder mig derfor meget kritisk til dette emne og generelt vælger jeg mine fagpersoner med omhu. Ligesom min egen praktiserende læge ikke skal have noget med mine tænder at gøre, så skal min dyrlæge heller ikke have med min hests tænder at gøre.
Heldigvis kommer Mai hos Tove Due i Faaborg ret ofte og der bliver min hest behandlet i fremtiden. Håber det giver stof til eftertanke, du kan læse mere om hestetænder og Mai på http://www.hestetandpleje.dk/profil.html
apr 2014
apr 2008
Følger: 26 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 565
mar 2007
Følger: 71 Følgere: 64 Heste: 1 Svar: 886
Ved samlingerne hos Tove Due, der er dyrlæge, er det hende der bedøver, så det er heller ikke noget problem
okt 2009
Følger: 69 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 188
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.948
Sisse har lidt specialiceret sig i tænder og tager jævnligt på kurser i det :o)
Men ja, hun er dyrlæge også.
apr 2014
Tandlæge