{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår skifter i til vinterdækken?
  • #1   18. nov 2015 Min er klippet anden gang (første var dog jagtklip) for 4 uger siden og går nu med 300g han får hals på ude fredag og frem (hvis det stadig er koldt efter mandag). Når jeg om et par uger klipper igen får han 400g på og hals ude. Ved frost får han 500g på.

Har haft svært ved at holde huld på ham så han er pakket ind for at være sikker på han ikke fryser smiley

• #2   18. nov 2015 Jeg mærker min hest og tager den der fra. Min gik med 150g inden hun blev klippet, da hun stadig gik på døgnfold -kom ind slut oktober. Blev klippet og fik 220 på. I sidste uge viste hun tegn til at have det for varmt, så der gik hun ned på 150g igen. Når en gang det er for koldt får hun igen 220 på, og så må vi se hvornår hun får 300g på. Det er 100% afhængig af hendes temperatur under dækkenet og ikke temperaturen uden for.

• #4   19. nov 2015
    Lad være med at skift, bare fordi de lover vintervejr. Jeg tror ikke en dyt på vintervejr før jeg ser det. Så jeg venter med at skifte til vinterdækken, til jeg står ude ved dyret og kan mærke på hende at det er tid - det er omkring 5 grader til 0 grader jeg skifter, men i sidste ende kigger jeg på dyret istedet for på diverse " NU kommer sneen " overskrifter, som sjældent holder.

• #5   19. nov 2015 Jeg skifter når min hest begynder at fryse smiley

• #6   19. nov 2015 Og jeg skal lige være helt sikker: hvor kold skal hun være under dækkenet før man skifter? Det skal vel være før hun ryster, ikk? smiley

• #7   19. nov 2015 hesten kan ikke sætte pels fra den ene dag til den anden. så der er ingen grund til panik over om der skulle komme frost. mine går med. : nyklippet 50g og klippet for anden gang i år. den anden bliver klippet for 3. gang og har 100g på. Jeg kan ikke ligge mere på dem. det bliver for varmt

• #9   19. nov 2015 Min går stadig med regndækken da han ikke er klippet endnu. han får nok 110 gr på vis han begynder at blive kølig underdækkenet også bliver der lagt mere på vis han fryser igen. Han klare sig fint med regndækken nu. Så mærk på hesten

• #10   19. nov 2015 Min har allerede 300g på, hun er klippet og jeg mærkede også efter, da hun før gik med 200g og var en lille smule kold, skal lige siges hun går udenfor døgnet rundt smiley Skifter til 500g hvis det bliver rigtig koldt, men først hvis hun begynder at fryse og er kold smiley

• #11   19. nov 2015 Min har ikke engang fået overgangs på endnu smiley

• #12   19. nov 2015 Min får først sit 350 grams dækken på, når det bliver frostvejr og forbliver på og under frysepunktet.
    Lige nu går han med 200 gram. Det fik han på da temperaturen røg under 15 grader. Han har endnu ikke sat noget pels. Jeg har aldrig klippet ham og det er heller ikke nødvendigt. Giver man dem dækkener på inden de begynder at sætte for meget pels, mener jeg ikke at klipning er nødvendig.

• #13   19. nov 2015 vurder det når du er ved hesten, føles den kold eller varm under dækkenet?, det er det bedste du kan gøre:). jeg går heller ikke op i gram før jeg har set hvordan de har det:). Mine går med 200 og 150 grams nu:)

• #14   19. nov 2015
    Hesten skal være lunken/tempereret, ikke direkte varm :o)

• #16   19. nov 2015 Mon det er hesten eller ejeren der fryser... smiley

• #17   19. nov 2015 Min er ikke klippet og skal heller ikke. Han går med 100 g og jeg fortsætter med til til at vi ligger på omkring -2 til -5 om dagen, også selvom de har lovet snedig frost i weekenden, så har de lovet varmere næste uge. Når jeg smider vinterdækken på er det 350 g med 100 g hals

• #18   19. nov 2015 Forhåbentlig slet ikke.... Min DV er en varm dreng, fuldklippet med 1 mm skær, har det lige lunt nok med 100 gram, så håber de 50 grams dækkener jeg skal bruge snart er på lager igen! smiley
    Han gik hele sidste vinter med 100 gram, også fuldklippet, hans brændeovn i bagtarmen fungerer til UG med ad libitum grovfoder 24/7 smiley

• #19   19. nov 2015 Vores går uden dækken på nær en enkelt NF pony, hun har regn på med 0 gram og hun føltes tilpas under dækkenet..

• #20   19. nov 2015 Har rideponyen haft på en måneds tid nu, 350g, haft en lille uge med 200g på, da det blev for varmt, men nu er det køligere også er det på med vinterdækkenet, han er klippet en enkelt gang. Han skal klippes igen omkring årsskiftet, der får han 500g på smiley
    Hende der bare går og hygger går med 100g og får ikke mere på.

• #21   22. nov 2015 Min har gået med regndækken til i dag. Han har nu fået 110 gr på da han frøs og blev kulderet
    Så må vi se om han får behov får mere ellers bliver det 200gr næste gang vis han drysser ign men det burde han ikke gøre.:)

• #22   23. nov 2015 I går aftes fik min 350g med 100 g hals på. Før havde han 100 g med 100 g hals. Skrifter tilbage når vejret bliver varmere igen

Kommentér på:
Hvornår skifter i til vinterdækken?

Annonce