{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.361 visninger | Oprettet:

Min pony står nok til aflivning :( {{forumTopicSubject}}

Hej. For noget tid siden spurgte jeg om hjælp ang min pony som ikke ville gå frem, jeg fik så Dyrelæge til ham, og hun sagde at han havde et meget skævt bækken ( han er svajrygget) men hun er meget i tvivl om det kan rettes op med kiporaktor (staves) og det kom til at koste 1500 pr gang og hvis han skal have kopiraktor. Hun sagde også at han ville få det skidt i løbet af behandlingen, hun ville ringe når hun havde fundet ud af noget med en kopiraktor.
Så nu står jeg med min allerførste og helt specielle pony og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre smiley
Har bare lige brug for at komme ud med det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min pony står nok til aflivning :(
  • #2   18. nov 2015 Er hesten dyrlæge/sygeforsikret dækker mange forsikringer hvis kiropraktoren også er uddannet dyrlæge.

• #4   18. nov 2015 Puha ven smiley stakkels stakkels dig smiley Kan ikke rigtig sige andet end at hvor har jeg ondt af dig og HÅBER der sker et mirakel for Jer. Hvis ikke så lider han ikke på de evige græsmarker selv om du lider her. En dag mødes I igen.. smiley

Mvh TT

• #5   18. nov 2015 Held og lykke

• #6   18. nov 2015 Wow, GitteS, det lyder som en voldsom omgang.

Min hest fik i foråret roteret en ryghvirvel, og vores kiropraktor valgte da at rette det over 2 omgange, så det var så skånsomt som muligt, selvom den var helt 'ny-roteret'. smiley

Og til TS:
    Hold modet oppe lidt endnu, måske er det slet ikke så slemt som dyrlægen mener. Hvem ved, måske har din pony brug for 2-3 besøg af en dygtig kiropraktor, og så ikke mere. smiley

• #7   18. nov 2015 Kan godt huske dit indlæg. Og ja hvilken øv besked. 1500 lyder ikke realistisk jo måske som opstart fordi de første gang skal gennem hele hesten opfølgning bør ligge omkring 5-700kr dog vil jeg ikke anbefale dig at bruge dyrlæger men en prof kiropraktor. Forhør dig rigtig godt omkring og find den rigtige for jer.

Som en skriver herover ja en gammel hest med skævheder banker man imke bare på plads, for det kan den ikke holde til. (En smed der kommer ud til en med snabel hove skær dem heller ikke bare til, det skal rettes forsigtigt, pga kroppen skal vænnes til det.)

Jeg ville søge rundt i landsdelen, og høre folk hvilke gode prof personer der er. Og så få en vurdering derfra.
    Beklager du har fået en så trist besked. Men ja, rart at få en opfølgning, og høre at hesten siger fra af en grund. God bedring med din dreng. Håber det. Bedste

• #9   19. nov 2015 Nu ved jeg ikke,maver du bor, men hvis du bor på Sjælland, kan jeg varmt anbefale dig at tage kontakt til Helle Møller-Nielsen fra animal wellness. Hun har hjulpet med to af mine (tidligere) heste, og hun er både kiropraktor og massør. Og så koster hun under det halve af det, din dyrlæge har oplyst.
    Held og lykke, ønsker det bedste for dig og din pony smiley

• #12   21. nov 2015 Vi har ringet til dyrelægen og hun sagde at der er ikke andet at gøre end at aflive ham, fordi hans bækken er så skævt og han er også meget svagrygget:(

• #13   21. nov 2015 Årh stakkels dig. Held og lykke smiley Jeg håber at du bliver glad igen smiley

• #14   21. nov 2015 Det er hårdt sådan noget, men se sådan her på det, din hest har ondt, meget ondt, og det har den sikkert haft i meget lang tid. Det er en barmhjertighedsgerning at tage ansvaret og sige farvel. Du får i det mindste lov til at sige farvel! Der er mange der ikke er så heldige og som mister deres bedste ven uden at kunne sige et sidste farvel.

Du ved hvornår han skal herfra og kan gøre hans sidste tid så god som muligt.

Det er det eneste rigtige der bliver gjort her, du elsker jo din hest højt, og ønsker vel ikke at han skal lide og have ondt.

Jeg sender et luftkrsm. Læs evt om min skörungur. Det der trøstede mig der midt i det helvede det er at miste sin hest, var 1 han skulle ikke lide mere 2 jeg tog beslutningen om at han skulle derfra, så jeg vidste hvornår vi skulle sige farvel og på gensyn. Det skyldte jeg ham, han alene er grunden til at jeg ikke tog mit eget liv, ergo skyldte jeg ham at slippe for at lide mere.

Og vi skal helt sikkert se hinanden igen!!

• #15   21. nov 2015 Tusind tak for svar allesammen smiley
    Det er rigtigt hårdt at han snart skal aflives men det er det bedste for ham

• #16   23. nov 2015 Tove Due - ring til hende.

• #17   24. nov 2015 Lisbeth - nu er Tove så ikke en mirakel kvinde... Hun kunne ikke finde ud af at min tidligere hest havde betændelse i skulderen og at det var derfor hun ikke gik igennem bøjeprøven... Som både dyrlæge og kiropraktor burde hun måske have kedet ting sammen og fundet ud af det...
    Så hvordan skulle hun fikse en "dødsdømt" hest.?! Synd at give TS falske forhåbninger så derfor mit svar. smiley

Mvh TT

• #18   24. nov 2015 TT Nej hun kan ikke udrette mirakler. Og så har jeg den holdning at jeg som heste ejer har prøvet alle muligheder.....og jeg mener alt - dog med hensyntagende til hestens almene tilstand og livskvalitet og intet virker...så et det nødvendigt at aflive hesten. Og jeg læser det som ejer søger muligheder - så det var en mulighed ! Desuden så er ingen fejlfri - vi er kun mennesker. Fordi TD laver en fejl - ja, så kan hun stille sig over i køen til os andre mennesker. Nu har jeg set en hest komme ind til hende der var stok halt - og vimse glad ud af stalden på lette hove. Så helt uden evner er hun ikke.

• #19   24. nov 2015 Hun har da også blevet brugt her med succes... Men det er da andre der er ligeså dygtige som TD. Men jeg tænker da at TS har haft behandlere og dyrlæger ind over så at få en mere af slagsen er at give TS falske forhåbninger og større udgifter...

Mvh TT smiley

• #20   24. nov 2015 Tja det sidste der forlader os er velsagtens håbet.....

• #21   24. nov 2015 Ja... Men jo mindre håb jo mindre sorg tænker jeg personligt... Rigtig forfærdeligt at få at vide.. Det kommer til at gå fint..og så bang... Så hellere det ser ikke så godt ud..og så nå at stålsætte sig og forberede sig på at det er farvel smiley
    Men der er vi nok forskellige, og fred være med det.. smiley men jeg ville selvfølgelig også kæmpe til sidste åndedræt for min dreng!

Mvh TT

• #22   24. nov 2015 Vi er jo forskellige og det er jo fint. Nogle vil helst have pakker med blåt papir og andre med rødt ;). Glædelig jul ??

• #23   24. nov 2015 Det er kun dyrlæger der kan uddanne sig til kiropraktorer, og en god idé at bruge dem.. smiley

Jeg kan anbefalde dig Anders Kragh, havde selv ham ude for 4 uger siden.
    Ellers har jeg hørt rigtig godt om Eva Løber også smiley
    men kommer selvfølgelig også an på hvor du befinder dig smiley

Kommentér på:
Min pony står nok til aflivning :(

Annonce