{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.158 visninger | Oprettet:

Hvordan fandt i jeres pony/hest? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg tænkte på om nogle af jer som måske ville fortælle hvordan i fik jeres pony/hest, hvordan i fandt den og hvordan det var at prøve den for første gang.
Bare lidt for hyggens skyld smiley

Mvh Caroline

Jeg fik min pony ved at min mor var til en fest og kom til at snakke med en mad som havde en masse heste/ponyer. Manden sagde at han havde en pony lige til mig smiley Sådan fandt vi min pony.
Første gang jeg prøvede hende var det som en drøm som gik i opfyldelse "dejlig følelse :)".

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan fandt i jeres pony/hest?
  • #1   17. nov 2015 Det lyder heldigt smiley

Jeg var blevet lovet en hest 10 år forinden.. Men mine forældre håbede, at mit hesteliv gik i sig selv igen, hvilket det så ikke gjorde. smiley
    Jeg begyndte at kigge lidt på nettet, men mine forældre skulle nok komme med en undskyldning.
    Så hørte min mor, at hendes chef(som er min gamle lærer/skoleleder), hendes datter (som jeg har gået på skole med), ville sælges hendes hest. Og så var min mor hurtig til, at sige, at det måske var noget for mig. smiley og det var hun så smiley
    Det sjove er, at jeg har gået på skole med hende, der har haft Jolly som føl, og kender ejerne imellem også - så jeg har hørt om Jolly hele hendes liv næsten smiley
    Jeg vidste bare ikke, at hun en dag ville blive min smiley

• #2   17. nov 2015 tja.
    jeg fandt min i boksen en morgen, smiley

havde part på hans mor, som blev sat ifol, var selv med til at kigge på hingste og var også selv med til den første og den sidste bedækning.

et par uger efter hun blev scannet drægtig, fik den ide at jeg ville købe føllet når det var født. men fik det af mine forældre i julegave da min far var syg og ikke havde langt igen.

så den morgen han blev født blev han min.
    det er nu 7 1/2 måned siden, så har som sådan ikke "prøvet" ham, men har jo haft ham hver dag, siden han blev født.
    og kan ikke vente til han skal tilkøres og tilride om et par år smiley smiley

• #3   17. nov 2015 et billede fra dagen efter han blev født smiley

profilbillede
  • #4   17. nov 2015 Ham jeg har nu fandt jeg ved at tage ned til en avler, der havde flere heste der passede til det jeg søgte.. Var egentlig mest interesseret i de 2 hopper de havde, for det var en hoppe jeg ville have.. Men efter jeg tog ham ind fra fold og han tog sin mule op til mit ansigt og "kyssede" mig vidste jeg bare at det var ham jeg skulle have..
    Prøvede ham ikke da han ikke er tilredet

• #5   17. nov 2015 Zarina købt af en hestehandler for knap 2 år siden, v
    jeg hade hende på prøve i 3 mrd.
    Junior var på heste nettet til salg og vi købte hende af dyrlæge Lise Sveigaard Viborg
    VH
    Annette

• #6   17. nov 2015 Jeg havde først købt en fjordhest vallak, men det gik desværre i vasken og han blev sendt tilbage..
    Men tog så ud og prøvet en anden fjordhest samme dag og efter at have skridtet og travet maks 10 min. valgte vi at tage hende med hjem, og har aldrig fortrudt det i de 3 snart 4 år hun har været min. smiley

• #7   17. nov 2015 Da jeg begyndte at ride (sådan rigtigt) sagde min gamle far hvis jeg kunne holde det 1 år måtte jeg få min egen pony. Det troede han selvfølgelig ikke på, men det skete smiley Jeg begyndte så at søge rundt omkring på nettet, men selvfølgelig havde gamle andre idér, som de jo kan have smiley Men så en dag hvor min far var ude på en cykel tur kom han forbi en skilt hvor der stod noget med pony tilsalg, han tænkte jeg kigger da lige ind engang.. Og BUM der stod Tiger med de sødeste Føl Sugar babe, det var virkelig kærlighed ved første blik. Han kom så hjem senere og fortalte min Mutti det, de tog så ud og så på dem sammen. Så nogen dage senere fortæller de mig så om Tiger og Føl og tænker det lige var noget for mig, vi tog der ud og blev fanget med det samme af de to skønlinger, vi fik prøvet Tiger og det var lige det jeg søgte. Jeg var sikker på det skulle være os smiley 3 dage senere stod de to banditer på folden der hjemme smiley et halvt år senere:
    Min anden hest havde jeg hørt om igennem min store søster (som er ekstremt bange for heste) at hun synes jeg skulle tage ud og kigge på hende :). Og nøj min søster var vild med hende smiley Vi tog der ud og fik af vide at på forhånd skulle vi vide det ikke var alle hun har accepteret at lade sig ride smiley Jeg var solgt lige fra start, vi tog chancen og hoppede op. Aldrig har jeg redet så en behagelig hest, ingen ballade eller noget. Vi har så efterfølgende været ude og se hende et par gange for at være helt sikker, men det var vi. Hun skulle være min nye stjerne smiley Har stadig de 2 idag - 8-9år sammen smiley Sugar babe måtte jeg desværre sælge da jeg godt kunne mærke tiden og erfaringen ikke var der smiley

Puha.. Det var langt.. xD

• #8   17. nov 2015 Jeg var tvunget til at sælge min første hest pga en operation der gik galt. Da jeg var ok igen, gik jeg i gang med at lede efter en connemara, da jeg længe havde ønsket mig sådan en.

Kravene var hoppe, kåret og redet. Var nærmest hele Danmark rundt og besøgte også den samme avler et par gange efterhånden som kravene langsomt slækkedes. Til sidst sagde min kæreste, at nu købte vi altså bare Luna, for han gad ikke kigge mere smiley

Så jeg endte med en knap tre-års næsten rå hoppe. Slet ikke det jeg skulle have, men heldigvis var hun meget fornuftig, så kåring og tilridning gik helt som det skulle. Idag har jeg haft hende i knap 10 år.

• #9   17. nov 2015 ponyen så jeg på korskro marked, og fik muligheden for at købe, så selvfølgelig skulle han med hjem smiley havde ikke gjort andet end at se ham stå og æde græs, og klappet ham smiley

hesten så jeg allerede da han blev fremvist til min daværende chef, efter han kom til fik jeg altid lov til at trække ham ind smiley da jeg blev meget for stor til ponyen, sagde min chef at jeg burde prøve Sam, well i did, og har haft ham i 4½ indtilvidere smiley

• #10   17. nov 2015 Efter min tidligere pinto vallak blev aflivet så havde jeg en lånehest. Men lånehesten ændrede sig og blev farlig at ha med at gøre. Så jeg var på jagt efter en anden og var ved at stoppe helt med at ha hest og ride indtil jeg forsøgte en sidste gang. Så jeg lavede et opslag på dansk pinto forenings fb side og fik så set denne kønne kønne pinto vallak på 4 år .:) og jeg skrev frem og tilbage med ejer om ham. Vi fandt en løsning og jeg kørte så fra Vestsjælland og hele vejen til Billund (ca) for at hente ham her. Jeg prøvede ham ikke da det bare skulle være ham:).
    Jeg skrev frem og tilbage med ejer i nogle måneder da jeg kørte en sag med en hoppe med købte i mellem tiden . Og hende hoppen måtte jeg så sælge som selvskabs hest:/.
    Men men men . I alt den tid der blev jeg mere og mere forelsket i ham . Så 1 maj 2015 kom han hjem :). Han har stjålet mit hjerte og er simpelthen bare en verdens stjerne! smiley

• #11   17. nov 2015 Lige et hurtigt billede:).

profilbillede
  • #12   17. nov 2015 Jeg har haft flere ponyer og heste, da jeg kommer ud af en hesteinterreseret familie.

Men de 3 der har betydet aller mest for mig:

Roberto:
    Vi manglede en selskabspony, hvorfor vi spurgte vores dyrlæge. Hun tilbød en rigig smuk, ryttervandt 4 års pony, jeg faldt pladask for ham, men vi var begge enige om at han var alt for fin og talentfuld til bare at være selskabspony. Få dage efter fik vi ham hjem smiley
    Vi har nu haft 3 års sammarbejde og det har været de mest fantastiske år i mit liv smiley

Da Vinci: Stod ovre i en salgsstald i Jylland, men da min underviser havde kontakt med hans ejere, kom han over til mig i stedet, da han ikke helt fungerede ovre i den stald/kunder blev bange for ham osv. Det viste sig så, at han var så "dum" pga. Underbeskæftigelse.
    5 mdr efter blev han solgt smiley

Iventa: Avler tilbød mig hende som (næsten) min egen hest, såfremt at jeg kan ride hende op til middelsvær de næste 2 år smiley Det tilbud var selfølgelig ikke til at sige nej til, da min familie aldrig nogensinde ville få penge til sådan en fin hest som hende, måske vi kan købe hende om et par år? Hvem ved? smiley

• #13   17. nov 2015 Madam var i første omgang bare en låne pony for at holde bøf selskab. Men hende fik vi foræret, mod at hun skal blive her altid. Det er nemt at holde smiley Hun er min bedste ven.

Smølf fandt vi på Belgier foreningens salgs side. Manden ønskede sig en hingst, gerne blå og der var han smiley Han kom hjem til os 8 mdr gammel smiley

Findus ( Frami ) kom som opstaldnings pony i vores løsdrift. Kender hans ejer gennem mange år, og hun havde ikke tiden mere så hun sys at en løsdrift var bedre. 1 år senere blev jeg nødt til at købe ham smiley Jeg havde længe ledt efter en ny pony, og han er bare perfekt.

Bøf fandt jeg i gul og gratis avisen smiley Et hurtigt kig, og jeg var solgt.

• #15   17. nov 2015 Mine første to ponyer fik jeg i julegave (shetlændere) den første kan jeg ikke huske så godt, den anden er min pony bjørk, jeg havde selv ønsket mig hende men troede selvfølgelig ikke at jeg fik hende da hun bare var et føl der gik på en mark tæt på os og jeg havde fulgt hende når vi kørte forbi.. så juleaften fik jeg hendes stambog i gave og løb ud i stalden hvor hun stod med en sløjfe om maven kun 6 måneder gammel smiley
    Min anden pony så jeg i onsdags og hentede hjem fredag, mig og min mor kørte forgæves efter en pony der slet ikke var hvad der stod i annoncen og så havde vi set gulles annonce samme morgen og ringede og fik lov at komme og prøve hende selvom der ikke var meget tid og var mange interesserede, jeg prøvede hende så og det var ikke lige den bedste situation da jeg er en smule nervøs når man rider i ridehal men jeg fik ikke mulighed for at tænke mig om da der var mange der ville købe hende, så jeg stolede på sælger og sagde jeg ville købe hende. Vi hentede hende fredag, og da jeg søndag kunne ride hende op og ned af vores vej alene kunne jeg se det var den helt rigtige beslutning smiley
    lige et billede af hende da jeg prøvede hende smiley

profilbillede
  • #16   17. nov 2015 Min veninde og jeg delte vores første hest, Flash. Vi fandt ham på heste-nettet. Han havde et kedeligt billed af en beskidt Flash på folden (dårlig kvalitet endda), kort forholdsvis uinteressant tekst, men han stod tæt på, så vi tænkte vi ligeså godt kunne prøve. Han havde ikke været redet i ca. 1/2 år, så han var noget frisk, men styrbar. Jeg var skeptisk, men min veninde var solgt, så jeg gav ham en chance, og vi endte med at købe ham.

Jeg var kommet af med min del af Flash, og derfor skulle finde min egen. En dag sidder jeg og kigger salgsannoncer igennem på heste-nettet, og kommer forbi McAdoo’s annonce, og han lød lige som hesten for mig! smiley Senere fandt jeg ham også herinde, og fik lov af mine forældre til at kontakte den gamle ejer. I starten skulle jeg prøve ham i en roundpen, hvor der var noget meget dybt sand, og jeg kunne knapt nok trave en runde på ham derinde. Vi kom så ned til en eng, hvor hans gamle ejer mente han hellere ville trave mm,og først tog hun en runde på ham i trav og galop, så jeg kunne se hvordan han var. Derefter prøvede jeg ham selv, og selvom han nærmest jordede af sted, og faktisk tog hovedet ned mellem forbenene, som om han ville tage biddet eller bukke, var jeg solgt smiley

• #17   17. nov 2015 Vel jeg har i rigtig mange år sat mig for at når jeg skulle købe hest så skulle den opfylde nogle kriterier før jeg overhovedet gad at vurdere den.. Jeg skulle på dette tidspunkt ikke have hest før om tidligst et år. Jeg sad dog som så mange andre gange og kiggede på nettet på salgsheste.. Jeg fandt jo alligevel aldrig nogle der opfyldte mine mærkelige krav..og hvis de gjorde kostede de desværre alt for mange penge.. Indtil denne aften..
    Der stod mit lille hingsteføl til slik og ingenting smiley jeg sagde til min mand grav alvorligt.. Her er han..min mand kom og kigget og blev overrasket over prisen.. Om det var hans dårlige samvittighed over min manglende gave til min 30 års dag eller hvad ved jeg ikke. Men han sagde at jeg jo kunne spørge ind til ham og evt tage op og se ham. Jeg var hurtigt på tasterne og et par dage senere var det aftalt at jeg og min veninde skulle afsted for at kigge på den lille fyr. Da jeg først så ham sagde det ikke pang.. Jeg var ikke forelsket ved første blik.. Jeg hilste på ham, så hans bevægelse og gik ind til ham for at inspisere nærmere. Jeg fik lov til at røre ham lidt på benene osv. Efter at have snakket med ham ville jeg så tage nogle billeder og filme ham. Men det var fuldstændig umuligt da jeg ingen vegne måtte gå.. Og så var jeg solgt.. Jeg tog så hjem og snakkede frem og tilbage.. Og stillet avler mange spørgsmål.. Så kontaktede Avler mig om hun skulle tage ham af nettet.. Jeg sagde til min mand at nu spørger hun om hun skal fjerne ham fra nettet.. Om vi vil have ham.. Okay sagde min mand.. Sig så at du skal have ham smiley et par uger senere tog vi afsted og hentede ham smiley da var han li fyldt 7 mnd smiley

Mvh TT

• #18   17. nov 2015 Diablo fandt jeg på dba. han var 1 år og 11 mdr dengang og det skulle bare være ham var slet ikk i tvivl ja og han er 9 nu og ikk fortrudt det overhovedet smiley og wilicia har jeg byttet mig til ved en hestehandler han havde hentet hende hjem fra syd Tyskland og har heller ikk fortrudt det hun en super skøn hoppe smiley

• #19   17. nov 2015 Sebastan var en pony som en som min træner kender havde. Da vi skulle prøve ham første han hadet jeg og ride på ham, men de to næste gange elskede jeg ham smiley

• #20   18. nov 2015 Første fundet på nettet. Prøvede hos hestehandler og søgte på nettet. Efter jeg aflivede ham, var trangen ikke lige til en ny. Dyrt og hårdt at have hest. Deltog stadig med hestepigerne, var ude og se et show med horsmanship, hos tidligere træner / underviser og så var min dreng der. Fik hans historie og han skulle bare have et godt hjem. Og ja så blev man heste ejer igen smiley og han er virkelig lige det, som jeg skal bruge. Fræk fjollet en klods major, men altid frisk på hyggetur. Og er begyndt at vrinske så skønt hver gang man ser ham, så ens hjerte smelter smiley koster kassen og tager alt for meget tid at have hest. Men elsker ham alligevel. Og ja skulle slet ikke have haft igen. Men omstændighederne vælger for en af og til.

Kommentér på:
Hvordan fandt i jeres pony/hest?

Annonce