807 visninger
|
Oprettet:
"Syg" efter vaccination {{forumTopicSubject}}
Godaften HG
I mandags blev min pony vaccineret med basis 1.
Han stod helt stille og roligt da han fik den, og vi lukkede ham i boks lige efter hvor han straks begyndte at æde. I går (tirsdag) var han som han plejer, hovedet er løftet, frisk glimt i øjet og klar på en frisk trav på folden. I dag lagde staldpigen så mærke til, at han var meget sløv, og kunne næsten ikke løfte hovedet. På folden stod han også mest det samme sted. Han er også ret øm. Han har ædt alt sit foder her til morgen. Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende efter at de blev vaccineret?
mar 2009
Følger: 23 Følgere: 32 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 318
aug 2013
Følger: 22 Følgere: 14 Emner: 7 Svar: 57
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 786
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.735
Mens jeg har haft min "nye" hest, er hun blevet vacc. 5 gange, 4 af gangene af egen dyrlæge og i halsen.
Der hævede hun bare lidt og var stiv efter.
1 af gangene af anden dyrlæge, hun blev stukket i bringen og dagen efter, havde hun en voldsom væskeansamling, så hun havde svært ved at gå, med dækken på.
Lavede en tråd efter den oplevelse.
Hesten var ikke halt, eller syg, men tydeligt øm på bringen, men væskeansamlingen hang mellem forbenene og var på størrelse med en halv håndbold.
jan 2012
Følger: 13 Følgere: 11 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 66
hun fik feber, blev stiv, hævet ben og mega væskeansamling.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Jeg bliver f.eks næsten altid lidt små syg en eller to dage efter at have fået en vaccine.
"Syg" efter vaccination