{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.157 visninger | Oprettet:

Køb af frieser {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil gerne vide hvad I vil give i pris for den frieser jeg beskriver nedenunder smiley

Hoppe på 10 år
Rider maks. LC, har været brugt til hyggeridning/turridning/let bane
Mangler balance i trav og galop - har problemer med anspring i galop, hun skal guides meget her.
Har en pæn holdning - er ikke svaj i ryggen
Har grønt pas pga. faderens manglende registrering
Har roligt, men opmærksomt sind
Er vant til trafik, trailer, flagrende ting osv.
Har aldrig haft en sygedag og er passet med vaccine, smed m.m.

Håber I vil hjælpe mig smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af frieser
  • #1   4. nov 2015 18000kr

• #2   4. nov 2015 15.000 kr. Hesten er jo langt fra aldersvarende uddannet og manglende stamtavle trækker meget ned, det har STOR betydning i frieserverdenen - du kan ikke bruge den til noget indenfor KFPS.

Hesten i sig selv kan selvfølgelig stadigvæk være super sød og rar, så hvis det er fordi du overvejer at købe den og kan se bort fra overstående (ikke har tænkt dig at bruge den indenfor KFPS og afhængigt af hvad du vil bruge den til ridningsmæssigt), så skal du da bare gøre det smiley

• #3   4. nov 2015 Jeg kan godt se bort fra avl, men jeg ville lige høre andre, hvad prisleje den skal ligge i. Ejer har sat den til 25, uden udstyr smiley

• #4   4. nov 2015 Nej, den pris skal du i hvert fald IKKE give, vil jeg mene. Det ville være en pris for en frieser med stamtavle og som kan bruges.

• #5   4. nov 2015 Jeg ville bestemt ikke give mere end 15.000 og så kan prisen jo selvfølgelig stige med udstyr.

• #6   4. nov 2015 Jeg ville personligt ikke give mere end 10.000 for sådan en sag smiley Så ja, jeg synes måske ejer har overvurderet lidt smiley

• #7   4. nov 2015 Hejsa smiley Det lyder da spændende med evt. køb af frieser smiley Det er en dejlig race smiley
    Jeg vil blot gøre dig opmærksom på at det faktisk er meget vigtig med kfps stamtavle på din frieser HVIS du vil avle, ride show, deltage i arrangementer i lokalforeninger med friesere (frieserhesten midtjylland, frieser syd, frieser nord, fyensland frieser osv.) da disse lokalforeninger hører under Dansk Frieser Forbund (som også afholder arrangementer) --> som hører under hovedforbundet KFPS smiley Det er bare noget du bør have med i dine overvejelser inden køb, for det vil være ærgerligt hvis du så en dag godt kunne tænke dig at ride med i show eller andet. Det koster det samme om måneden at have hest, om det er en med eller uden stamtavle, og man bliver så pokkers glad for de hestebørn smiley

Når det så er skrevet, så vil jeg ud fra det du oplyser mene prisen ligger omkring 15000 kr. med udstyr smiley

Held og lykke med "jagten" på en sort perle, det er en skøn race smiley

• #8   4. nov 2015 for det du beskriver vil jeg personligt Ikke give mere end 10000. 15000 hvis alt udstyr er med. men det er jo en smagssag.

• #9   4. nov 2015 Hvis du skal have en frieser, så kan jeg til hver en tid kun anbefale at købe en med papirerne i orden smiley

• #11   4. nov 2015 Hesten kan skam godt bruges. Den har en super gang, store løft og opadgående galop. Går fint og er sød og rar i al omgang. Den mangler blot træning i balance smiley
    Jeg har som sådan ikke interesse i de store stævner, shows eller andet, men vil selvfølgelig overveje det, når I nu skriver det.

• #12   4. nov 2015 Jeg synes helt sikkert at du skal have det i overvejelserne, for det er super træls hvis du nu om x-antal år står og gerne vil være med til noget, at du så ikke har mulighed for det. Samt hvis du får føl på din hoppe, så vil den ikke få papirer. smiley

Men hvis det er hesten for dig, så køb den, helt sikkert. Men prisen er ikke ok synes jeg ikke - du bliver i hvert fald taget ved næsen angående det, det er den slet ikke værd. smiley

• #13   4. nov 2015 Jeg ville max give 13.000 inkl udstyr. smiley

• #14   4. nov 2015 13.000? Den er jo ikke død nær smiley
    Ej det synes jeg bestemt ikke er et fair bud smiley

• #15   4. nov 2015 Der skulle heller ikke have stået 13.000 - der skulle have stået 18.000 smiley

Ved ikke lige hvad der gik galt.. smiley

• #16   4. nov 2015 Okay smiley
    Alt hendes udstyr er med, og det vil de have 4000 for. Jeg har ikke prøvet at forhandle nogle af priserne endnu

• #17   4. nov 2015 Kommer jo selvfølgelig også an på hvad det er for noget og hvor meget udstyr det er... smiley

• #18   4. nov 2015 Jeg ville også sige max 15.000 smiley

• #19   4. nov 2015 Herligheds værdi og tryghed er også penge værd. - er det drømme hesten er prisen jo ikke det alt afgørende altid.

Når du spørger ud i det åbne forum får du en bred mængde af priser fordi man kun ser på de faktuelle punkter- hesten du taler om har vi ikke set, den kan have et helt fantastisk udseende eller noget som gør man får lyst til at betale mere for den smiley bare et eksempel.

Personligt ville jeg synes man kunne finde meget Fin ridehest for 25.000 kr som er redet mere og også har stamtavle, men gør op med dig selv hvad det er du vil betale og hvad det er du har brug for og forventer at få for dine penge smiley

Ha også altid med i dine overvejelser om du engang kan få brug for, at sælge hesten videre og at det er en hest der vil kunne videre formidles uden det store tab smiley man kan jo komme i knibe og få brug for et salg.

Vil ikke kommentere på den pågældende hest den, kender jeg ikke smiley

• #20   4. nov 2015 Tak for svar alle sammen smiley
    Nej jeg går ikke ind og byder 15.000, for jeg har også min egen idé om, hvad hesten skal koste og hvad jeg kan få ud af hesten. Jeg ville bare have et indblik i, hvad en hest med disse faktorer ville koste. Dette er jo uden udseende, sind og min egen personlige opfattelse. Men jeg er glad for alle de tilbagemeldinger jeg har fået! smiley

Kommentér på:
Køb af frieser

Annonce