{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.593 visninger | Oprettet:

Overvågning af ridehus {{forumTopicSubject}}

Rideklubben jeg har medlemskab og facilitetskort til har netop fået sat 3 videokameraer op og en skærm i rytterstuen så alle kan følge med, med hvad der optages.
Jeg ved ikke selv hvordan jeg helt skal reagere til det..Jeg syndes selvføgeligt det er lidt træls at skulle stå til ansvar med alt hvad jeg laver med min hest. Men kan samtigdig godt se, at for en større ridecenter at man lettere kan fange konflikter, brud på reglerne og andre sure opstød man kan støde på, når der ikke er nogen til at rette på en.
Rideklubben giver også en forklaring på overvågningen og at de især gerne vil se på overstående, med det på deres facebook side.

Det fik mig til at tænkte på hvad er jeres holdninger til videoovervågning af jeres ridning og opførsel i ridehuset?

For hvis en eller anden kommer og skælder mig ud for at have glemt en lort på banen for flere dage siden, ved jeg ærlig talt ikke hvordan jeg skal reagere smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvågning af ridehus
  • #2   2. nov 2015
    Ville ikke tage der særligt tungt. Måske det egentligt bare havde en god effekt i at fol red pænt og behandler hesten pænt i og med de så er bange for at blive fanget på kamera.

Det ville ikke genere mig overhovedet - kan derimod se samme fordele i det :o)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #3   2. nov 2015 Hvis man har det dårligt over det, så er det vel fordi at man gør noget forkert?;

syntes det er super smart, så kan evt. konflikter hurtigere løses, der kan opdages hærværk og en masse andet.

kan faktisk ikke finde nogle negative sider.

• #4   2. nov 2015 Jeg synes det er ærgerligt, at det er nødvendigt !
    Jeg foretager mig ikke noget i ridehuset som ikke må ses, men bryder mig ikke om at være overvåget!

• #5   2. nov 2015 nogle tag det ret personlig andre gør ikke smiley
    kunne godt se det hvis der kommer fremme personer ind som ikke har fået lov til og være der heller er der måske en grund til at de har video på smiley

• #6   2. nov 2015 Ville have det stramt med det hvis jeg skal være ærlig! Jeg ville føle mig presset til at gøre alt rigtigt uden fejl og ikke have det dejlig afslappet når jeg red som jeg normalt ville have det! smiley

• #7   2. nov 2015 Jeg ville føle mig utroligt overvåget.
    Nu er jeg typen, der generelt ikke kan lide at andre ser på mig, når jeg arbejder eller rider. Jeg behandler min pony godt (synes jeg selv), fjerner altid lort når jeg er færdig med at ride, og gør generelt ikke noget forkert på den måde, men jeg hader følelsen af at folk "vurderer" det jeg laver. "Nå, nu kom hun til at ride forkert diagonal" "Den går ikke stabilt med hovedet" "Hun burde gøre sådan og sådan" osv.
    Personligt føler jeg at folk har en tendens til hurtigt at ville blande sig, eller forsøger at give gode råd, men min egen erfaring er bare at man typisk selv bedst ved hvad der fungere for sig selv og ens hest, og ellers er det det man har sin underviser til. Så har jeg ikke brug for at andre ser mig ride og komme med det de anser for at være gode råd.

Synes det er en skam at det åbenbart er nødvendigt, og at man åbenbart ikke stoler nok på at medlemmerne/brugerne opfører sig pænt og overholder reglerne.
    Jeg kunne forstå det hvis det var stalden eller sadelrummet der var overvåget, som tyverisikring (eller hvad man nu kalder det), men lige ridehallen ville jeg ikke bryde mig om.

• #8   2. nov 2015 Hvis man har sit på det rene, kan der da ikke være mere i det? smiley Det er jo ikke en hetz mod ryttere, men skal fungere som en hjælp - og meningen er vel ikke, at der skal ansættes en, der sidder og kigger optagelserne igennem hver eneste dag? Det er vel for, at man kan "spole tilbage" til en episode, hvis der skulle være noget at tage fat på. Og det oplever jeg faktisk jævnligt, at der er på større ridecentre smiley Så jeg synes, det er smart og jeg ser det ikke som en overvågning som sådan. Men kan have svært ved at se, hvad problemet skulle være, hvis man kan stå inde for det, man laver smiley

• #9   2. nov 2015 Jeg ville nok have det lidt svært med det.. Ikke fordi jeg føler jeg gør noget forkert når jeg rider min hest, men vi har alle forskellige meninger om hvad der er rigtig og forkert og jeg tror hurtigt der kunne opstå endnu flere konflikter hvis man hele tiden er overvåget.
    Og lige meget om vi vil være ved det eller ej, så laver vi alle fejl. Der er ingen grund til at vise dem frem og blive konfronteret med dem mere end højst nødvendigt.

• #10   2. nov 2015 jeg kan virkelig ikke se problemet i det, tværtimod, så kan det jo netop hjælpe mod hvis der er nogen der har urent mel i posen. jeg tvivler os stærkt på at der bare generelt er nogen der sidder og holder øje med det konstant, det bliver måske kigget igennem i de tilfælde det er nødvendigt. Alle kan til tider glemme en pære eller andet og hvis det er det de kommer og påpeger jamen så er det jo netop bare at huske det til næste gang.. den dag der er en der mangler sin dyre ridehjelm eller der konstant er problemer med at nogen mennesker ikke rydder op efter sig så er det jo rent faktisk en god ting at kunne finde synderen derved så uskyldige ikke kommer under mistanke..

• #11   3. nov 2015 Der hvor jeg kommer I ridehus, har der altid været videoovervågniing.
    Det har jeg ikke noget problem med, da jeg tit også er alene I ridehuset, er det da rart at de inde I huset kan se om jeg stadig sidder på hesten, eller om jeg er faldet af.

Så jeg ser det kun som en hjælp til mig.

At de så også kan se at jeg altid ryder op efter mig, er jo kun et plus smiley

• #12   3. nov 2015 Jeg synes, at det lyder smart nok. Jeg ville ikke selv have noget imod det, men jeg er sikker på, at jeg ville skulle vænne mig til det, og de første mange gange, ville jeg gå og kigge efter kameraerne. smiley

• #13   3. nov 2015 Så længe der er tydeligt oplyst at der er overvågning tror jeg ikke jeg vil have noget imod det. Selvfølgelig ville man nok føle sig til overvåget, men det er jeg til hverdag på job som butiksmedarbejder, og det har jeg det fint med.

I visse tilfælde kan jeg godt se det gode i det, vi har blandt andet oplevet 2 tøser som har brugt vores ridehus sent om aftenen når rideskolen har været lukket. Det vil sige at de er kommet ridende fra skoven og redet ind i ridehuset via porten, det samme på vores bane... underlig opførsel.

• #14   3. nov 2015 Vores ridehus er der også overvågning i. Det genere ikke mig, heller ikke selv om jeg har redet på deres heste.
    Der er jo ikke nogen der glor med 24/7,

• #15   3. nov 2015 Kan godt forstå der er overvågning, og der er da også fordele i det.

Jeg selv, ville ikke bryde mig om at blive overvåget.
    Ikke fordi jeg gør noget ondt ved min hest, men bare følelsen af det.. smiley

• #16   3. nov 2015 Ville ingen problemer have med at det blev optaget....heller ikke selvom det blev brugt til at påpege hvis jeg brød reglerne. Jeg ville dog ikke bryde mig om at alle kan se med, og ville heller ikke bryde mig om at nogle stod i ridehuset og så på mig. Jeg arbejder også bedst alene. Sådan har mange det, og jeg synes det er manglende indlevelse og forståelse for andre ikke at kunne forstå det, og skrive, at så laver man noget forkert smiley
    Jeg går 100% ind for overvågning, og gerne meget mere udbredt end idag, men selvom jeg intet problem har med at blive filmet, ville jeg ikke have en person der fulgte efter mig på gaden og overvågede mig smiley

• #17   3. nov 2015 Jeg havde personligt ikke haft noget problem - jeg har intet at skjule og jeg synes det er snart, at klubben på den måde kan skabe et overblik over hvad der rent faktisk foregår i ridehuset.

Kommentér på:
Overvågning af ridehus

Annonce