578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Tine P
Tine P
Følger: 6 Emner: 2 Svar: 6

Hvad fortjener min pony? Hvad fortjener min pony?

Halløj derude. Jeg vil rigtig gerne høre din mening om hvad jeg skal med min hoppe på 22.

Lidt info om pigen;-) Hun er en 22 årig Connemara pony. Rigtig sød, omgængelig og nem. Hun fejler intet og sund og rask.
Jeg bruger en del tid på folden med hende og min 4 årig vallak, hvor jeg er tilgængelig hvis hun vil snakke, så hun får den opmærksomhed som hun har lyst til. Det er dog min vallak som jeg arbejder med.

Skal jeg finde en part til hende, så hun kan få ekstra opmærksomhed og træning, sælge eller andet. Jeg vil rigtig gerne høre din mening. Jeg er kun interesseret i hendes bedste.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad fortjener min pony?
  • #1   28. okt 2015 hvis jeg var dig ville jeg finde en part til hende smiley

• #2   28. okt 2015 En part der kan holde lidt igang smiley Det er vigtigt at holde de gamle heste lidt igang smiley

At sælge er måske lidt overkill smiley

• #3   28. okt 2015 Siger som de andre, holde hende i gang og motionere hende smiley

• #5   28. okt 2015 hvis hun trives på folden og som tingene er nu vil jeg bestemt ikke til at finde en part til hende, så hellere lade hende nyde sit otium frem for at hun måske skal startes forfra i ridning igen og man ved bare aldrig hvad man får af parter, for de flestes vedkommende kan det være unge piger der bare ikke er så gode til at mærke efter og tage hensyn til ældre heste..

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    okt 2015

#6   28. okt 2015 Jeg er ude og strigle, ordne hove og lave strækøvelser med hende hver dag. Derudover leger vi nogle lege lidt a'la parelli og jeg prøver at lokke hende til at løbe efter mig i ny og næ - det er hun nu ikke altid så interresseret i;) så helt stille står hun ikke.
    I forhold til part, kan man så ikke godt stille krav? Altså så som at det skal være en som vil hygge, nusse og at det primært er skovturs/hyggeridning - eller noget i den stil?

• #7   28. okt 2015 Altså hvis du alligevel bruger tid på pleje, strækøvelser, forskellige lege osv, hvorfor bruger du så ikke bare selv noget af tiden på ridning/motionering i stedet for at skulle igennem alt med part? smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    okt 2015

#8   28. okt 2015 Det er vigtigt for mig at se til mine heste hver dag, hvordan de har det og ligende. Derfor vil jeg gerne strække, strigle og den slags, et slags dagligt rutine-tjek om man vil. Det er noget jeg gør ude på folden. Når jeg leger med hende, så gør jeg det også på folden, sammen med de andre heste, så det er en slags fælles leg. Det vil altid komme før selve ridningen for mig og den tid som ridningen ville tage, vil jeg hellere bruge på vallakken, da jeg har rigeligt arbejde med ham smiley
    Jeg tænker at fordelen ved en part er at hun bliver centrum og får lidt mere en til en kontakt, hvilket jeg ikke rigtig når med hende.
    Ved ikke om det giver mening, synes bare at hun fortjener det som er bedst for hende:)

• #9   29. okt 2015 I gang, i gang, i gang! smiley de gamle lemmer skal vedligeholdes med motion og masser af foldtid. Så måske en part er en god ide?

• #10   29. okt 2015 Jeg ville vælge at lade hende gå og hygge sig, hvis hun trives med det. Min gamle Haflinger på 25 er ikke redet siden hun var 20 år, og hun har det fint med bare at blive passet og puslet om smiley Jeg synes, de fortjener at få et godt otium efter mange år som ridehest smiley

• Tine P
    Tine P Tilmeldt:
    okt 2015

#11   29. okt 2015 Tak for jeres input. Det er dejligt at høre jeres mening - jeg er i hvert fald blevet mere afklaret:)
    Mine heste går i løsdrift - så de altid har bevægelsesfrihed.
    Jeg tror jeg vil finde en nusse part, som også vil hygge motionere hende med gåture og skovture:)

Tak til jer:)

• #12   29. okt 2015 Jeg har også en 23 årig connemara, og han nyder at gå ude døgnet rundt og hygge sig, og blive nusset og pusset om smiley så rider vi nogle hyggelige skovture om weekenden.

Kommentér på:
Hvad fortjener min pony?

Annonce