{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Ridestøvler vs leggins {{forumTopicSubject}}

Der var en , der sagde til mig forleden dag, at det var mere sikkert at ride med lange ridestøvler end med jodphurs og leggins. Noget med hvis man faldt af kunne man hænge fast i stigebøjlen, med leggins. Har jeg aldrig hørt om før? Nogen der ved noget?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ridestøvler vs leggins
  • #1   27. okt 2015 Kan overhovedet ikke forestille mig, at der er forskel. Jeg foretrækker personligt korte ridestøvler og leggins smiley

• #2   27. okt 2015 Det har jeg da godt nok aldrig hørt om smiley . Det er jo ikke ligefrem fordi at leggingsne (?) falder af, hvis man ryger af hesten smiley

• #3   27. okt 2015 Jeg bruger da selv leggings og har aldrig oplevet sådan? Det lyder da også mærkeligt hvordan sidder fast? Altså sådan stroppen nedenunder?

• #4   27. okt 2015 Hvis man rider med leggins der 'synger' på sidste værs altså i stykker . Så kan man godt sidde fast.
    Men jeg fortrækker altså en super god læder støvle .(springstøvler)
    Frem for leggins

• #5   27. okt 2015 Vil altid fortrække en læder ridestøvle med glat overflade i et stykke, så intet kan hængefast i dem. Vil også påstå der er større sikkerhed i en fuld læder støvle end noget som er delt, og kan risikere at blive delt i to.
    Jeg taler generelt og ikke om den udtalelse som er blevet givet. smiley

• #6   27. okt 2015 Jeg foretrækker helt klart ridestøvler, men jeg ved ikke, om jeg vil mene, at der er større sikkerhed i dem fremfor leggins... Jeg rider med støvler af hensyn til den støtte, de giver mig og så holder de bare bedre, så jeg synes, at pengene er givet langt bedre ud. Jeg har også selv oplevet at rive et par leggins i stykker på en skarp metalkant på en trailer, hvor jeg var ved at falde og min ene leggin hang i og der blev revet et hul. Men det gør dem jo ikke mere "usikre" som sådan? Jeg tænker, at det største problem kunne opstå, hvis det er nogle meget gamle og slidte leggins, hvor f.eks. elastikken, der skal gå under støvlen er blevet lang og slap, at den så skulle kunne hænge fast i noget? Men tænker alligevel, at den nok springer inden man bliver flået af hesten og slået ihjel?! smiley
    Jeg kan generelt se mange fordele ved at vælge ridestøvler fremfor leggins, men større sikkerhed er ikke lige blandt smiley

• #7   28. okt 2015 Jeg rider med leggins, og har aldrig oplevet det.
    Kender dog en der har læderstøvler, og hun har siddet fast i stigbøjlerne mange gange smiley

• #8   28. okt 2015 jeg tænker at hun må have misforstået noget....kan godt se at hvis man rider med korte støvler uden leggins er risikoen for at side fast større. Men kan ikke se hvordan man sidder fast med leggins

• #9   28. okt 2015 Jeg bruger selv leggings da jeg føler mig for låst i Ridestøvler! Men har Aldrig hørt om at man skulle kunne sidde mere fast i leggings end i ridestøvler.

• #10   28. okt 2015 skal lige siges at jeg selv rider med leggins

Kommentér på:
Ridestøvler vs leggins

Annonce