{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

hun har brug for alvorlig hjælp ! {{forumTopicSubject}}

Dette er oprettet for min veninde , hun har bruger herinde men ønsker ikke at skrive fra egen profil..hun ønker ikke at lægge rigtig navn til så vi kalder hende ida
ida er 1´3 år går i 6 klasse

da ida begynde i 3eller 4 klasse(kan ikk huske) der skulle de lære at dividere , ida syndes det lød ritig svært og besluttede sig for at bruge lommeregner , det har udviklet sig til et enormt handicap for ida fo nu kan hun ikke divdere uden lommeregner eller gange højere tal end 10
men det værste er division, hun kan ikke og alle de ting de arberjder med i skolen nu har med divison at gøre

derfor beder ida om hjælp her inde da det er der sted hun føler sig meget tilpas ?
hun har ikke lyst til at sige til sin mor da hun vil sælge hesten og de andre dyr så

jeg har forsøgt at hjælpe"ida" men hun forstår ikke han jeg menermen jeg er heller ikke særlig god til at forlæare ting !

jeg sidder sammen med ida nu og hun ved og har set hvad jeg har skrevent

hilsen buur og "ida"


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hun har brug for alvorlig hjælp !
  • #1   27. feb 2007 og hun er nervøs fordi de skal have karkter og sådan næste år !

    hun beder om at i her inde vil forklare og uddybe hvordan man dividere


  • #2   27. feb 2007 hehe... var selv 18 inden jeg lærte det, jeg kan ikke engang de små tabeller ordenligt endnu... så her kan jeg nok ikke hjælpe... men jeg lytter lige med hvis der er nogen der kan forklare det...

  • #3   27. feb 2007 Jeg kan heller ikke dividere jeg skal altså til eksammen igår xD
    jeg kan divididere lette tal med lige så snart tallet ikke går op går det helt i tage for mig (x ..
    Jeg kan alt andet matematik og syntes slet ikke det svært men har aldrig lært at dividere rigtigt.
    Hun skal bare starte forfra med de små tal og så bygge det op ad.
    og hun behøver ikke være nervøs der er 1-2 stykker i færdigheds regningen hvor man skulle kunne dividere og de ikke særlig svære.
    problemregning hvis der kommer divider stykker rder må hun jo gerne bruge lomme regner .


  • #4   27. feb 2007 i år ikke igår *

  • #5   27. feb 2007 team rosenlud

    det har vi prøvet der var ikke problem man altså når man skla længer op og sige eks 62 dividert med 8?
    det er såda hun ikke forstå det anden har vi prøvet

    vita , hvordan k´larede du dig så i skolen ? var det ikke svært


  • #6   27. feb 2007 ida skriver

    når vi har fået et ark fuld a divisions stykker så spørger jeg om jeg må ud fra klassen og lave det også tager jeg lomme regnern frem . jeg kan ikke andet

    hilsen "ida"


  • #7   27. feb 2007 Jeg kan heller ikke dividere... ikke engang 17452 * 4, og vi får også bare et regneark, jeg laver kun dem jeg kan...
    resten er der sq mange af..
    det er så træls..
    og min lærer kan bare ikke forstå det!


  • #8   27. feb 2007 når i ikke kan dividere , er det så ikke svært at gå i skole ? har i ikke en dårligfornemmelse når i skriver det ned der står på lommeregner ? og hvordan tror i i kommer til at klare jer til eksamen ? der kan man ikk elige smutte en lommeregner frem kan man ? (:

    buur


  • #9   27. feb 2007 Heej .. Du kan evt. Sætte dig ned og lære fra 1-10 tab. udenad, og så kan din veninde sig fx. 42 div. med 7 ?? og så svare du .. hihi ;D

  • #10   27. feb 2007 MASSEMORDER : i problemregning må du bruge alle hjælpemidler også lommeregner smiley

  • #11   27. feb 2007 Har din veninde styr på tabellerne?

    Tabellerne er noget af det aller vigtigste, at kunne for at kunne dividere..



  • #12   27. feb 2007 Hvordan finder man gennemsnittet af tal?

  • #13   27. feb 2007 signe og ja der kommer problemet for hende så , hun ved ikke hvordan hun skla finde ud a hva det giver ! ? jeg har prøvet og forklare men jeg skulle måske ikke udtale mig så meget for jeg er ikke den bedste til at dividere eller gange

  • #14   27. feb 2007 er hun 3 rår og går i 6 klasse smiley

  • #15   27. feb 2007 Hun må i en hjælpeklasse, så det kommer på plads.

  • #16   27. feb 2007 jeg kan heller ikk dividere!

  • #17   27. feb 2007 » Pam'Hamburger ** LABAN SÆLGES !! !

    ida skriver- tak den måde viljeg bruge nu (:

    og buur skriver igen

    den gange måde bruger jeg også hehe

    så hvis man får et stykke der hedder 800*5 må man gerne tage en lommerregner frem ? uanset hvilket stykke det er ?


  • #18   27. feb 2007 lisa ja hun kan tabellerne op til 10

  • #19   27. feb 2007 » Team Bloch « *søger kat I springpony* *: F.eks: Der er de her tal: 5 1 9 8 2 .. Så siger du: 5 + 1 + 9 + 8 + 2 = 25. Så 25 / 5, fordi at der er 5 forskellige tal..


  • #20   27. feb 2007 » Team Bloch « *søger kat I springpony* *

    Du ligger tallene sammen og dividerer med det antal tal der er.

    Fx

    1+1+1+1+1+1+1+1 = 8/8 = 1

    1+2+3+4+5+6+7+8+9 = 45/9 = 5

    Håber du forstod.


  • #21   27. feb 2007 hvordan er eksamen ?:P

  • #22   27. feb 2007 hvis hun får et divisions stykke og hun sakl lave det inde i klssen ved hun ikke hvad hun sakl gøre.. kan i hjælp ? for der kan man jo ikke sidde med rosiner smiley

  • #23   27. feb 2007 jeg har egentlig aldrig haft let ved matematikken.. faktisk har jeg ikke haft noget imod at sidde og grubler over nogle formler eller udregninger..

    når man skal dividere er det jo en god ide at kende først at kende tabellerne... det er første step..
    det skal terpes så de sidder der... gange er jo også ala at plusse smiley
    når de så er det så er det bare at gå modsat

    altså er:
    7*8=56 så er 8=56/7

    det første du skal gøre nu er at lade være med at gøre dig selv bjørnetjenester!

    det er ikke taberagtigt at indrømme der er noget man ikke forstår... tværtiomod...

    for at lære skal man lade andre vide det.. først der kan man få den hjælp man har brug for...

    og så længe man gemmer sig bliver det ikke bedre :S

    .. det er også MEGET vigtigt at du er indstillet på at forsøge at forstå.... du skal VILLE forstå smiley

    siger man først "jeg kan ikke" så er man forudindstillet på ikke at lære det og derved ikke ÅBEN for at lære det...

    det skal hedde jeg VIL lære det ;D

    jeg kunne forestille nogen vil syntes det er dårligt man ikke kan... men hvis man kigger lidt rundt som mange skriver her.. så er du jo ikke den eneste der har svært ved det ;)...

    vær stærk og indrøm det... vær åben og ha vilje til at lære det... uanset tiden det tager ;)...

    det er en sejr at sige.. jeg kunne ikke.. men nu kan jeg ;D


  • #24   27. feb 2007 Det ska hun slet ikke være ked a det over.
    Jeg kan slet ikke matematik. Kan + og - med de små tal men hvis de bliver for høje kan jeg slet ikke. Alt det andet kan jeg heller ikke. Jeg kan godt læse men når der kommer et ord jeg ikke har set før så bruger jeg en enkel gang og hvis der ikke kommer noget ord ud a det så springer jeg det over. Jeg er så dårlig til matematik at jeg ikke kunne fuldføre en HG uddannelse..
    Men hvor gammel er i nu, og hva klasse går i i?


  • #25   27. feb 2007 På denne side skulle der være hjælp at hente.

    Altså man kan f.eks. spørge i forum om der er nogen der kan hjælpe med division..


    http://www.studieportalen.dk/Forums/Threads.aspx?id=9


  • #26   27. feb 2007 britt

    "ida" er 13 og går i 6 klasse


  • #27   27. feb 2007 haha.. har altid haft let ved det... ikke aldrig ;P

  • #28   27. feb 2007 ' Jeg kender en sang !
    Det går sådan her :
    - Dele, gange trække fra, trække ned ! smiley .
    Vi har LIGE haft om divison smiley . 2 sek, så finder jeg min mat, bog smiley .


  • #29   27. feb 2007 Eksamen skal i ikke være bekymrede for... Der er en færdighedsregning med højst 2 divideringsstykker (dvs. man mister to point, hvis man ikke laver dem, svarer ca. til en kvart karakter...).
    Så er der en problemregning... Hvor man gerne må formelsamling, LOMMEREGNER og alt! Man må bare ikke have mobil med, så man kan gå på wc og ringe til nogen...


  • #30   27. feb 2007 Så kan hun be skolen om at få en stykke lærer på i timerne som ska hjælpe hende. Eller få estra timer i matematik. I folke skolen havde vi to lærer i matematik et par gange om ugen. Den anden stytte lærer tog mig og nogle andre med som havde problemer med matematik. Så fik vi den hjælp som vi ikke fik i klassen..

  • #31   27. feb 2007 Synes nu at støtte lærer og specialklasse lyder for voldsomt!

  • #32   27. feb 2007 ' Ej , jeg kan ikke forklare det ved at skrive s: ,
    - Sorry s: , men kan prøve at skrive det (:
    7 5 2 : 8 = 9 4
    7 2 x
    ------
    3 2
    3 2
    ------
    0

    ^ Det du gør er at du ser hvor mange gange 8 går op i 7 ,og det gør den jo ikke ( hvis du ser i 8'tabellen ) . Så siger vi hvor mange gange går 8 op i 75 ? . det gør den 72 gange , så skrive du det .. under "7 & 5 " .
    Så skal du trække "2tallet" ned , som der er vist ..
    - ARG ! kan virkelig ikke forklare det s: . Undskyld, men prøvede ;D .


  • #33   27. feb 2007 jeg har det på samme måde som . Shella . •Team Bal • og jeg skal også til eksamen i år, jeg får ekstrem lave karakter indenfor matematik, og er virkelig dårlig til det! s:

  • #34   27. feb 2007 hvordan jeg klarede mig gennem skolen.... hmm helt frem til 9. incl. 9. brugte jeg lommeriegner... så kom jeg på HHx, hvor jeg fik en endnu mere indviklet lommeregner som vi SKULLE bruge--- ALTID så droppede jeg ud fra HHx og gik på Hg 2. år, hvor jeg havde problemregning, og der sagde jeg som det var til min matematiklærer at jeg fattede ikke divisionerne, ja heller ikke altid gange.... så tog han 2 timer hvor de andre havde test, og så terpede jeg sammen med ham... og lavede testen i mine 2 efterfølgende fritimer, eller derhjemme, og sådan var alle "test"timerne derefter.. .og det kom da på plads inden eksamens tid, (sådan nogenlunde) jeg kom ikke op i det, så jeg har ikke brugt det siden aner ikke om jeg stadig kan....

    det var noget med et tal fx. 365 der skulle divideres med 18
    365/18
    så tog man først 8 og dividerede med 5, så dividerede man 8 med 6 og så dividerede man 8 med tre osv osv. og så lagde man de tal man fik der sammen til sidst... hvis du kender den regnemåde, eller hendes, eller dine forældre kender den... for det er langt den nemmeste måde at lære det på.... håber i forstår....


  • #35   27. feb 2007 Amalie

    Jeg har ikke snakket noget om specialklasse.
    Men en styttelære ville hjælpe meget hvis hun gerne vil ha det problem væk..


  • #36   27. feb 2007 Du har vist fået hjælp xD

    Men man får da først karaktere i 8. :L


Kommentér på:
hun har brug for alvorlig hjælp !

Annonce