Diarré/løs mave {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Min hest har haft Diarré/løs mave og meget luft i maven i en lille uges tid nu. De fik hø i rundballer på marken i lørdags, så han har kunne æde alt det han vil. Han fik for 3 uger siden samme slags hø, også fik han så samme slags hø igen her i lørdags, så jeg er i tvivl om det bare høet der påvirker han mave lidt eller om årsagen er en anden.
Kender i noget, som skulle være rigtig godt til diarré/løs mave? (Vil self kontakte dyrelægen, hvis det bliver værre eller står på lidt længere tid)
Jeg er i vildreve for sidste vinter var vi hele turen igennem med diarré hele vinteren og han tabte sig utrolig meget, og årsagen fandt jeg aldrig ud af. Men han ser super godt ud nu og hans afføring har været rigtig fin hele sommeren.
Det kan self godt være høet der påvirker hans mave lidt, men det kan ligeså godt være noget andet.
Så har i nogle ideer til noget der kan hjælpe på det? Eller synes i jeg skal se tiden an? (For det kan jo være høet, synes bare ikk det var så slemt sidst han fik samme slags hø)
På forhånd tusind tak
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Ysy har jeg fået fortalt er godt til heste med tynd mave
jul 2009
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 19
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Der ud over.. Hvis det ikke er orm kan jeg anbefale at give den husk i sit foder. Min har også lidt dårlig for tiden, og mit bud er at det er fordi den wrap han får, er lidt for god.
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.008
Det hjælper som regel også med at give udblødte roepiller med noget profeed hvis det afføringen er lettere tyndt kan knust bukkehornsfrø bruges i stedet for profeed
og så få tjekket orm også
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
jul 2009
Og ja får hurtigst muligt sendt en gødningsprøve afsted til dyrelægen, så det kan blive afklaret om det er orm eller ej, og i så fald det ikke er, så må jeg tage den derfra og ellers se, hvad dyrelægen har at sige.
Ellers vil jeg prøve lidt af det i forslår
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
jul 2009
Men jeg ringer til dyrelægen på mandag, og siger at jeg gerne vil have fortaget en gødningsprøve, så jeg kan få be- eller afkræftet om det er orm, og er det ikke det, så må jeg, hvad dyrelægen siger
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
God bedring med ham.
jul 2009
Og mange tak.
jul 2009
Men nu må jeg se, hvad dyrelægen siger på mandag. En ting er sikker skal i hvert fald have fortaget en gødningsprøve, for orm skal han tjekkes for ligemeget hvad, men får dyrelægen herud, så kan han lige tjekke ham igennem. Men kan i hvert fald ikke mærke på min hest, at han har det. Han er frisk, som en havørn og han kom galopperende ned til mig her til aften, så det er dejligt, at det ikke påvirker ham
Diarré/løs mave