Når hesten skal stå stille i 2 måneder {{forumTopicSubject}}
Hej ..
Jeg har en hest der desværre skal stå stille de næste 2 måneder, da vi skal havde et sår til at vokse sammen.
Tænker om i har nogen ideer som jeg kunne lave med hende, selvom hun ikke må særlig meget, andet end at gå en lille tur.
Hun har hø i sin boks, i et hønet, som jeg fylder op to gange om dagen, så hun hele tiden har noget at gumle i, og så får hun lucerne, så går jeg lidt med hende på stald gangen og tænker at jeg vil græsse med hende hvis hun gider at stå stille.
Hun er krybebidder, så lige nu er det ret slemt da, hun keder sig og stresser over hun skal være inde og ikke må noget..
- Men har I måske andre ideer til hvad jeg kan med hende for at stimulere hendes hovede?
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
maj 2013
Følger: 14 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 317
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Jasmin havde et større sår på benet efter hun næsten kappede senen over ved at sidde fast i hegnet, og hun gik på fold alle dage.
nov 2012
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 48
Må lige høre dyrlægen, hvornår hun må komme på sygefold. Hun har dog et vindue, så lidt luft i hovedet får hun
og jo tak! Håber hun er god til at hele så hun kan komme lidt mere ud..
nov 2012
Så hvis hun skal på fold, så skal forbindingen skifte flere gange om dagen. og jeg må kun skifte det hver 4 dage og så hver 5 dage.
Lige i dag, skal jeg skifte det i og der skal hun bedøves ellers kan jeg ikke komme til det.. Så det er lidt mere alvorligt end et sår. Det er faktisk et stort hul, hvor man kan se senerne..
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Godt nok ikke en ide til hvad i kan lave, men bare et forslag
dec 2008
nov 2012
Kan ikke lige få billeder ind, for så kunne I ellers se hvor slemt det er.
Hun fik nemlig skåret en hudlap af, for at der kunne komme sundt hud/væv igen og for at det ikke skulle springe op igen
dec 2008
Er det fordi forbindingen bliver beskidt? Måske nogle tærrengamacher fra Hooks er en idé? Dem havde Jasmin på hver dag i 3 måneder, for at noget var hårdt hvor senen var, så ikke flere sår eller noget kunne opstå der.
Det er sådan en skal på, som beskytter senerne.
nov 2012
Men ja hvis jeg kunne sende billeder så var det nok nemmere for jer, at forstå. Som sagt er der de 8 lag forbinding på, så hendes ben er på størrelse med et elefant billed sådan ca, så det skal være en stor gamache på for at det vil hjælpe
Ja det er ret slemt, hun har et stort hul hvor vi så kan se senerne, så indtil videre så må hun kun det som jeg gør med hende, da det skal havde ro til vokse sammen, så senerne ikke kommer til skade
Tror det er derfor dyrlægen mener at den kun må gåes med
nov 2012
Hun har fået humøret igen, så hun er klar til at arbejde igen.
Da hun bare var syet sammen, var hun meget depri og ked, fordi sårvæsket ikke kunne komme ud og defor gjorde det ondt når hun skulle gå. Så hun trak på benet og var stok halt, nu efter det her kan hun gå og hoppe og stikke af, så hun skal så bare lige forstå at hun skal passe på sig selv nu
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.399
Måtte jeg minimere hans adfærd så godt jeg kunne.
Han begy dte væve og krybbebide.
Han ha de frithlngende hønet.
Når der var folk i stalden trak de ham ud og stillede ham på staldgangen så han bedre kunne følge med.
Men for di. Og hedtens skyld så få fat i en massør for hestens krop går helt i stå
nov 2012
Vil du have massør ud samtidigt med den står stille eller før man begynder igen?
Tror ikke jeg ville være tryk ved at skulle havde nogen ud til hende lige nu. ar back on track som jeg vil ligge på hende
dec 2007
Havde. Massør til min 1 gang om ugen fordi hab faktisk blev så stiv han ha de svært ved at g gå.
Min massør brugte så laser på såret for at skynde på helings processen..
Min stod med back on track standgamacher 14 timer ad gangen
Og når jeg var der eller folk tog ham ud fik han back on tra k dækken med hals på men dette var simpelthen ikke nok
nov 2012
Lige nu kan vi ikke komme til såret, da det er et hul som er pakket ind i 8 lag
Men tænker når vi kommer længere hen at jeg vil havde en ud og tjekke op på hende .. Tak for rådet !
dec 2007
Ville starte allerede nu for det går super hurtig den forkerte vej
nov 2012
Når hesten skal stå stille i 2 måneder