{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.225 visninger | Oprettet:

Pris på kasteration? {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Hvis alt går efter planen skulle jeg meget gerne få en dejlig 2-års dreng hjem i weekenden. Han er dog hingst og skal derfor kastereres hurtigst mulig da han bla skal gå sammen med min hoppe og jeg ønsker ikke føl.
Jeg har hørt fra min egen dyrlæge hvad de skal have for at komme ud og gøre jobbet men sys bare det er lidt dyrt? (ca. 4200 alt ialt)
Hvad koster det andre steder? Det ville nemlig være rart at have noget at samligne med og se om det bare er mig eller?
Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på kasteration?
  • #1   15. sep 2015 Mener jeg gav lidt over 2000, inkl en akut kørsel 2 dage efter (sædstreng der var faldet fra lysken). smiley
    Det er hos Egtved Dyrlægerne. smiley

• #2   15. sep 2015 Pimp & pony-fyren:
    Det var da billigt! Ligger desværre bare et stykke væk fra hvor jeg bor

• #3   15. sep 2015 Nu ved jeg ikke hvor du bor, men de kommer vidt omkring. smiley
    De er kørt til Kolding, Givskud og Grindsted for mig, så de kører et godt stykke ud fra Egtved. smiley

• #5   15. sep 2015 Tror også der er meget forskel. Jeg gav omkring 1400 inkl 2xchipmærkning. Det var nord for Viborg

• #6   15. sep 2015 Vil til enhver tid anbefale at du finder dem som gør det ordentligt og ikke bare billigst muligt... En liggende, lukket kastration er den bedste metode og så husk for guds skyld den ultra vigtige motion ugerne efter indgrebet!

Får jeg en hingst igen på et tidspunkt, ryger den til Frijsenborg hos Søren Kirchhoff til liggende og lukket kastration, gider ikke flere vallakker med sædstrengsadherance smiley

• #7   15. sep 2015 Liggende kastration 2500kr Ringe dyrehospital. smiley ingen komplikationer e.l. Til trods for kastration udenfor i juni måned 2011. Han var 8 mnd smiley

Mvh TT

• #9   15. sep 2015 kan kun anbefale liggende kastration i klinisk rene omgivelser. Ja det er mange penge, men man skal DÆLME ikke gå efter det billigste når ens hest skal opereres.

Jeg ville aldrig lade mine dyr operere i stald eller på mark, det er simpelthen for risikofyldt mht infektion og arvæv. smiley Her i nordsjælland gav jeg ca. 11.000 for 2 x kastration. smiley

• #10   15. sep 2015 Jeanette H: Der er faktisk rigtig mange heste som går rundt med sædstrengsadhærencer.
    Der er forskellige grader af det, og der skal meget til før en hest viser smerter. Så mange heste kan gå rundt med gener, men uden at ville vise det.

Heste fejldiagnosticeres også, ved at man mener det ex. er lænde-el. ryg problemer, når det faktisk er sædstrengsadhærencer. smiley

• #11   15. sep 2015 Mia: Skriver du mon ikke til Welsh Mountain?

Welsh: Jeg har såmænd haft 3 der er opereret for det, 9 ud af 10 vallakker døjer med det, tro mig, det er et emne jeg har sat mig ekstremt grundigt ind i smiley
    Har også oprettet en gruppe omkring det på FB "Sædstrengsadherance hos vallakker"
    Og nej, det er intet med at nogen vil tjene tykt på at kastrere ordentligt, vi er et af de få lande som benytter sig af stående kastrationer og det er nu engang fakta at dyrlægerne ikke kan få al sædstreng med ud ved stående kastrationer og derved har du risikoen for at de vokser fast rigtig dumme steder, danner avæv osv.....

• #12   15. sep 2015 Jeg bor på Sjælland i køge området men ville bare høre priser så jeg har noget at samligne med smiley

• #15   16. sep 2015 Jo undskyld Jeanette H! Det var til welsh mountain! smiley

• #16   16. sep 2015 Stald Z
    Bruger jeg også selv, må være str. På hesten?

• #21   16. sep 2015 Stald Z:
    Jeg snakkede med Susie og hun fortalte mig priserne. På klinikken er det 2150 + 1000 i medicin. Skal de køre ud er det 3000-3200 + medicin smiley så vidt jeg ved er han ikke klaphingst.. Men ved jeg mere om når jeg får ham hjem

• #23   16. sep 2015 Jeanette - hvem har undersøgt at 9 ud af 10 døjer med sædstrengsadherance ?

• #24   16. sep 2015 Det er sammendraget fra alle de dyrlæger og behandlere der har samlet statistik over dette, som stadig er igang....

• #25   18. sep 2015 Ok, så ingen uvildige undersøgelser.? Tænker at tallene nok ikke er så repræsentative for alle heste. Det er vel ikke overraskende at de dyr, som behandlere og dyrlæger kommer ud til, fejler noget??

• #26   18. sep 2015 De er en flok fagfolk som samler statistik, og heldigvis for det... Rigtig mange døjer med dette, hvor hverken ejer eller dyrlæge skænker det en tanke... Men det er så småt ved at vende heldigvis smiley

• #27   18. sep 2015 Men repræsenterer deres indsamling af data alle heste? Ville det ikke bare svare til at jeg gik op på et sygehus og derfra lavede statistik over hvor mange syge mennesker der fandtes? Kan godt være at jeg bliver klogere, men indtil videre vil jeg fortsat gerne tro på at ikke 9 ud af 10 heste har gener efter deres kastration smiley MEN, godt med fokus på problemet, helt enig her! smiley

• #28   18. sep 2015 Pas, jeg er ikke med i arbejdet smiley
    Men tænker de laver en fair undersøgelse-indsamling af data, andet er jo ikke i deres egen interesse smiley
    Indtil videre passer den statistik med 9 ud af 10 i det jeg personligt selv ser og følger med i rundt omkring....

• #29   18. sep 2015 Var heller ikke for at være på tværs jeg spurgte, synes bare det var spændende. Og erfaring har lært mig ikke at sluge alt, hvad der står skrevet på nettet, råt smiley
    Indtil en færdig redegørelse, hvor jeg kan vurdere metode og analyde, håber jeg stadig det ikke er sandt. Så skulle min dreng jo formegentlig også være ramt :-\

• #30   18. sep 2015 Dette er også kun min erfaring efter 1 års nøje studeren og erfaring fra min FB side omkring dette, og ja, da 6 ud af 6 heste undersøgt for dette i tidligere stald, havde det, var tendensen ret klar smiley

• #31   18. sep 2015 Øv, ikke fedt. Var både heste med og uden symptomer ramt? Og ved med at det altid er til gene for hesten ? Hilsen spørge Jørgen smiley

• #33   19. sep 2015 Utrolig mange vallaker døjer med sædstrengsadherance. Langt flere end man lige umiddelbart tænker.
    Der behøver ikke være nogle umiddelbare symptomer, og der er også heste der har sædstrengsadherance, men som ikke er mærket af det.
    Jeanettes gruppe på facebook er fantastisk, og der er mange forskellige eksempler på heste der er ramt af lidelsen. Også heste som umiddelbart virkede raske smiley

Kommentér på:
Pris på kasteration?

Annonce