{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Hævet diverse steder på kroppen - Hvad er det?? {{forumTopicSubject}}

Hej igen, igen hg smiley

Jeg opdagede idag da jeg trak min hest ind fra fold, at hun var helt vildt hævet under maven i venstre side.. Hun er ikke øm og det føles lidt som om det er noget vand/blod ansamling - Du kan trykke på det og så bevæger huden sig ligeså stille ud igen. Hun er også hævet andre steder på kroppen som på bringen, halsen, baglår på begge bagben, lige bag ved skulderen på begge sider, på numsen ( smiley ) - Dog ikke ligeså meget som under maven, og meget ved yvere.t Det skal også lige nævnes at hun lige er blevet flyttet på efterskole for 14 dage siden og hun er MEGET i brunst lige pt. hvis det kan have noget med det at gøre.. Hun er også begyndt at få wrap.

Mit spørgsmål er så - Hvad dælen kan det være??
En fra stalden sagde det godt kunne lige EMS, men hvad siger i? Har i prøvet noget lignende?
Alle svar modtages med kyshånd! smiley
Jeg ved ikke om i kan se det på billedet under maven, taget fra siden smiley

Der vil selvfølgelig blive ringet efter dyrlægen, vil bare lige høre om i har prøvet det også eller noget lignende..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet diverse steder på kroppen - Hvad er det??
  • #1   14. sep 2015 Mega svært at se på billedet ved der løber en stor blodåre der, som til tider kan fremstå mere end andre som med vores blodåre. Men kan også være en allergisk reaktion på noget i den nye miljø foder hø wrap bund på folden spist andre planter. Vigtigt den ikke får feber. Og så gennemgå kost hvad er ændret efter flytningen.

• #2   14. sep 2015 Tænker umiddelbart ødem, hvor væsken af en eller anden grund ikke kan transporteres væk, men ophobes i vævet. Hvis du presser en tommelfinger ind på det hævede område, og du efterlader efter fingeraftryk, så er det nok ødem. Det kan skyldes mange ting. Når det ses så spredt på kroppen, tænker jeg umiddelbart bl.a. infektion, allergisk reaktion, proteinmangel, stort vandindtag m.m. Meld gerne tilbage, når du har haft dyrlæge til at se på hesten, er lidt nysgerrig efter at vide, hvad det er smiley

• #3   14. sep 2015 Jeg kan efterlade mit fingeraftryk. Hun er blevet startet op på noget nyt foder (selfølgelig langsom opstart) og så står hun nu på træpiller, hvor hun før stod på halm.

Og det er ikke bare en blodåre.

• #4   14. sep 2015 Har talt med dyrlægen idag, som heldigvis var hurtigt ude smiley
    Hun har yver-betændelse, og skal havde pencillin idag og i morgen, samt vaskes ved yveret. smiley

• #5   14. sep 2015 Det var godt, at I fandt ud af, hvad det var smiley

Kommentér på:
Hævet diverse steder på kroppen - Hvad er det??

Annonce