Hyggepart - realistisk? {{forumTopicSubject}}
Holy Mother of...!
Jeg har lige fået adgang til mit skema for det kommende semester og det bliver crazy! Så jeg kan allerede godt se nu, at tiden til min hest bliver knap. Hun skal ikke sælges.
Damen er en islænder med sin helt egen mening om tingene - og jeg har ikke gode erfaringer med at lade andre ride hende på bane. Når det kommer til turridning kræver hun en øvet rytter og en del fortræning med gåture. Derfor er hun ikke ligefrem oplagt parthest.
Jeg ville så gerne, hvis jeg kunne finde én,som savner omgangen med hestene - men som ikke ser ridningen som et must - én som bare har lyst til at strigle,nusse, hygge og gå ture i skoven - men er det mon realistisk? Det ville selvfølgelig ikke koste noget (medmindre parten med tiden har lyst til at ride ture - i så fald vil jeg gerne have et smed-tilskud på et par hundrede kroner). Hvad tænker I?
dec 2006
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 1 Svar: 308
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Tænker din målgruppe nok faktisk ville være lidt ældre damer som trænger til at lave lidt, men ikke ride.
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
Jeg søgte selv parten, og fandt ham via en annonce herinde hvor han søgte en lille rytter, det fik han ikke (muwhahaha, han fik meget værre xD ) Jeg skrev og purgte om de ville ave en til bare at træne ham fra jorden i stedet - og nu efter næsten halvandet år, er jeg her endnu xD
Og min pointe:
Det er en mulighed, jo xD
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 312 Svar: 2.019
Det startede dog som en ridepart for 3 år siden, men i takt med interressen har ændret sig og hesten har rundet de 20 år og benene ik altid er top gode, så er gåture, strigle, trick træning og bare lige at køre ud og sige hej, stort set det eneste jeg laver.
Jeg har betalt 200 kr i måneden som tilskud til foder/smed what ever og haft hesten alt det jeg har haft lyst til
Her er der tale om en DV hoppe på 170 der er lidt speciel af sind men en hest man sagtens kan vinde.
Så ja det er helt sikkert muligt, men det kan måske godt være svært at finde den rigtige
maj 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 168
Jeg håber at du vil melde tilbage her i tråden med de erfaringer du går dig hvis du går ud og aktivt søger en hyggepart til din Islænder
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 120 Svar: 2.327
Det lyder til, at det måske ikke er helt vanvittigt urealistisk at finde sådan en part, omend det måske kommer til at kræve lidt tålmodighed.
Jeg synes jo selv, at hun er den dejligste hest, der kan gå, på trods af hendes "finurligheder" - men mon ikke de fleste heste-ejere har det sådan?
Faste dage er absolut ikke et must - det kan altid aftales fra uge til uge - sågar fra dag til dag, hvis lige lysten, tiden og overskuddet melder sig - men det ville være dejligt, hvis det kunne lade sig gøre at finde én, som kunne komme omkring 2-3 gange i ugen (med det så sagt, at jeg udmærket godt ved, at der nogle gange kan komme ting i vejen, så stringent og rigig er jeg på ingen måde).
Mht ridningen er hun utrolig svær at ride på en bane - og der er hun udpræget énmandshest (eller..Hun ville nok helst bare slippe helt, hvilket hun for det meste også gør, må jeg nok krybe til korset og sige) - derfor er den mulighed udelukket. Hun bor lige op og ned af et kæmpe skovområde, hvor der er fantastisk skønt at ride, men hun lider af seperationsangst. Det kan trænes væk, men der skal man være en habil rytter - for hun kan vende på en 25-øre og sætte mulen hjemad, inden man når at opfatte hvad der sker. Med mange gåture og gradvise skridture (og en vis portion mod og stædighed) kan det sagtens lade sig gøre - og så er hun en dejlig turhest. Sådanne tilvænningsperioder har jeg været igennem med hende et par gange, for det er samme historie hver gang hun flytter. Denne gang har jeg bare endnu ikke haft tid til at komme gennem perioden (vi er flyttet til Silkeborg for nyligt).
Med fare for, at dette kommer til at tendensere til annoncering (I know, I know, det er strengt forbudt i forum - noget jeg ikke selv er sen til at påpege, men alligevel..) - så smid mig en besked, hvis hun lyder som en mulighed for nogen af jer.
Jeg skal nok opdatere herinde, Pia, hvis jeg har held med det!
Hyggepart - realistisk?