3.668 visninger
|
Oprettet:
Hævet på forben {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Dullen har stået stille i godt 2 uger nu, da hun er hævet på forbenet, og bestemt ikke rengående..
Vi har haft dyrelæge på hende som sagde at hun sikkert bare havde sparket sig selv, og gav hende derefter smertestillende i 5 dage.
I morgen får vi dyrelægen ud igen da hun stadig er urengående og hævet.
Har i oplevet noget lignede? Der er intet sår eller noget som helst.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Det kan være hvad som helst. Min havde en kodeledsforvridning og var stokhalt i trav, men ok i skridt og galop - meget, meget lidt hævet og ikke særligt meget varme foreskel.
Haltheder kan vitterligt være alt.
nov 2008
Følger: 14 Følgere: 22 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 924
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Det kan fint komme af et spark også, udover af overbelastning.
Netdyredoktoren beskriver det - prøv at Google netdyredoktor og klapsene.
Hvis du vil se et billed af en hest med klapsene, så søg på engelsk "Bowed tendon" og der er et billed som ligner din meget på wikipedia.
Min veninde har en ex-galophest, som hun fik gratis pga en skade på bøjesenen, den havde den bananformede hævelse - hun lod den stå i et halvt år, og genoptrænedde den på hård bund i lang tid. Den fungerer som skovturshest nu uden problemer.
Så jeg ville bede min dyrlæge tage scanningsudstyr med, så de kan tjekke for seneskade.
God bedring med hesten.
Mvh Charlotte
aug 2007
Følger: 274 Følgere: 272 Heste: 15 Emner: 8 Svar: 667
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
Altså alt i alt, så få taget en ultrascanning. Vi behøvede ikke ultrascanning da vores dyrlæge kunne mærke at der var noget "brudt" dernede, og hvis det ikke var et brud så var det senen.
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.699
aug 2013
Følger: 34 Følgere: 71 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 18
Det var hendes scene der var noget galt med
Så vi holdt pause i et 1/2 år og nu er vi igang igen
Men vi må ikke ride i for lang tid på blød bund det skal helst være hårdt
F.e.k.s har jeg sprunget på blød bund i tirsdags så skridtet jeg af på hårdt bund
Hævet på forben