511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 1 Svar

"Itchy" hoppe? "Itchy" hoppe?

Dyrlæge kommer og vaccinere i morgen så jeg tager en snak med dem der, men vil lige høre om nogen af jer måske har prøvet det samme smiley

Jeg har en ponyhoppe som plejer at være meget fredelig, og egentlig være meget 'passiv' på folden, altså var meget sjældent sur.
Hun er nu kommet ind i en periode hvor hun er helt vildt skør. Hun kan kun gå sammen med én hest vi har da hun jagter alle de andre, og laver skader på både sig selv og de andre. Hun føles meget rastløs og kan ikke rigtig falde til ro i mange situationer. Fx. i dag da hun kom hjem fra stævne prustede hun hele vejen ind i stalden (Alt er farligt for tiden, og vi snakker altså om en A-pony i military som har vundet landsstævner så den har oplevet lidt af hvert), hun kom så i boks, spiste hende foder og ville så lige smøre et sår før hun kom og, og hun føltes meget... Ja mærkelig... Lukkede hende så ud til min vallak, og hun gik bare 5 meter væk, og kom så tilbage til mig igen men ville ikke snakke, og gik bare lidt forvirret rundt.

Hendes yver er også meget fyldt med vand, og det løber hvis man trykker. Dyrlægen siger det er græsset men vores 3 andre hopper har det ikke.

Hun var inde i samme periode sidste år kort tid efter hun blev bedækket (Kom ikke ifol desværre), hvor hun også satter 'yver', og blev ret besværlig at ride, stoppede på selv de mindste spring og blev stikhamrende tosset på en hvis man prøvede at få nogle andre tanker på.

Hun er kommet på "Stroppy Mare" tilskud men synes ikke rigtig det hjælper.

Nogen ideer til hvad det kan være? Hun er ikke i brunst da hun er helt omvendt når hun er det. Der er hun meget glad for alle andre heste og er meget salig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Itchy" hoppe?
Kommentér på:
"Itchy" hoppe?

Annonce