699 visninger
|
Oprettet:
Fodring af dressurpony? {{forumTopicSubject}}
Jeg vil gerne høre hvad i fodrer jeres dressurponyer med. Det drejer sig om en spinkel kat. 1, han går stævner 2-3 gange om måneden, og trænes 6 dage om ugen. Udover det går han på fold fra 5-18 hver dag.
Hvilket foder vil i anbefale? og hvor meget wrap?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Det kommer an på hvor trivelig hesten er - dvs. hvor let og holde huld på.
Jeg ville give hesten ad libitum wrap - dvs. alt det den kan spise. Lige pt. spiser min kat 1 pony 8-9 kg men til vinter bliver det mere, da hun står længere inde. Der ligger det på 12-15 kg wrap.
Også ville jeg også sørge for at hesten har grovfoder på folden, så den ikke står uden mange timer der - fx til vinter hvor græsset ikke længere er der.
Min er en "easykeeper" så hun holder energi og huld på ingenting.
Hun kan leve af fx Horselux Easy eller Struktur 100 - begge er fuldfoder som hesten skal have 100 g pr. 100 kg hest af.
Lige nu lever hun af vitaminer og en klat lucerne - med fin energi også selvom hun rides næsten hver dag - og i vinters også, hvor hun blev trænet hårdere.
mar 2013
Følger: 38 Følgere: 36 Emner: 3 Svar: 64
500 gram + tilskudsfoder
Ud over det får han hø 3 gange om dagen. Ca 3 kg hver gang. Han går ude både om dagen og natten.
Min får det han skal have for at kunne gå den plan som han gør. (Stævner hver weekend og rides 7 dage i ugen).
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2124 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.517
Fodring af dressurpony?