Ny hest - hvilket udstyr? {{forumTopicSubject}}
Hej igen:)
Jeg ved godt jeg satser lidt stort her, men sagen er den at jeg er i gang med at købe mig min første hest og så ville jeg bare spørge jer om hvad i synes man skal have som udstyr (så jeg kan lave en tjekliste)
Altså fx dressursadel, springsadel, utallige grimer og et brugt dækken til at starte med:)
Mener også strigler og ekstra udstyr:)
Heller for mange foreslog end for lidt:P
Tak!
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Tror jeg har et, der kan du bare kigge
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
Ekstra grime og grimeskaft
Strigler (hård børste, blød børste, hovrenser)
Svamp, vaskebørste og svedskraber samt en vaskespand
Måske noget fluemiddel (kommer an på, hvor mange insekter I har der hvor du rider)
En god, desinficerende salve
En trense
En sadel
Et sveddækken (fx et fleecedækken)
Så kan du klare dig i sommer. Så skal du måske investere i et tykkere dækken senere - det afhænger af hestens pelssætning og hvorvidt du ønsker at klippe den.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.540
Sommer og vinter grimer.(men burde vente med det indtil man har hesten ift str.)
Mange træktov
Strigler
Longe tov
Longe pisk
Førstehjælpskasse
Når man har hesten så "behøver" man
Hovedtøj
Sadel/er der er tilpasset hesten af proff.
Vandklokker, kapsun, evt klokker, mindst to underlag. Evt gamacher. Sveddækken, vægt målebånd, hø vægt, småmasket hønet. Osv Osv.
Mvh TT
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Min ene hest har 3 sæt med underlag og hut, de to af sættene har gamacher til og så et hvidt sæt med underlag og hut, derudover har han 2 trenser 1 dressursadel, 1 lændedækken m. 200g i, 1 fleece dækken..
regndækken, 100g. dækken, 200g dækken, 300g dækken
Den anden har
3 underlag (1 hvidt), 3 par gamacher (1hvidt par), 1 dressursadel, 1 trense med hackamore, 1 med bid, fortøj m. martingal, 1 par klokker, 1 fleece dækken..
derudover har jeg masser af strigler, svampe, svedskrabere, træktorve, grimer, diverse plejeprodukter (sår, showshine, fluespray), fluemasker, transportgamacher, longetorv, longepisk, vægtmålebånd, hø net, flere str. gjorde, og longegjord
Jamen har jo mange ting, men mange af tingene bruger jeg aldrig eller i hvert fald sjældent
sep 2011
Følger: 16 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 73 Svar: 184
Ny hest - hvilket udstyr?