{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.556 visninger | Oprettet:

øv med øv på :( {{forumTopicSubject}}

kender i det når man bare er helt nede i kul kælderen? smiley
står med en skadet hest (gaffelbåndsskade) og syntes bare det hele er helt vildt håbløst! han er så svær at holde i ro, og er en total arbejdsnarkoman, så når han bare står stille så bliver han decideret aggressiv.. han stejler og løber en ned og stresser helt vildt, SELVOM han kommer på fold hver dag. savner bare min gode gamle madie smiley kan bare slet ikke få motivation nok til at tage ud til ham og gå med ham. er bare bange for at han gør skaden endnu værre, ved at hoppe så meget rundt som han gør. ved bare ikke hvad jeg skal stille op for har haft ham i 3 år nu, og halvdelen af tiden har han stået stille fordi han altid splitter sig selv fuldstændig ad :L
kan i ikke fortælle mig nogle succeshistorier omkring slemme skader og heste der virker totalt håbløse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  øv med øv på :(
  • #1   21. jul 2015 måske du kunne træne noget stillestående klikker træning? hvis du ikke kan gøre ham træt via motion pga skaden, så prøv at gøre ham træt i hovedet. Det har virket på de heste jeg har kendt som blev lettere aggressive af at stå stille. Nogle heste har bare brug for mere stimulation end andre smiley

  • #2   21. jul 2015 har prøvet men han bliver hurtigt uopmærksom og holder egentligt bare op med at lytte efter noget tid :L han er så svær at stimulere fordi han er en dreng med ekstremt meget energi.

  • #3   21. jul 2015 Ved desværre alt for godt hvordan det er. Jeg kan desværre ikke fortælle en positiv historie, måtte sige farvel til min egen efter 13 måneders kamp.
    Et enkelt råd kan jeg dog komme med, magnesium virker beroligede på nogle heste.
    Og du skal skære kraftigt ned på krybefoder, og i stedet giv hø eller wrap. Min store DV fik en håndfuld 3 gange om dagen, masser af hø.
    Held og lykke, og husk at tiden er den bedste heldbreder.


  • #4   21. jul 2015 Hvis den må komme på fold, ville jeg lade den blive ude døgnet rundt. Jeg havde også en hest som blev skør fordi hun elskede at lave noget. Dyrlægen sagde boksro, jeg sagde med det samme det ikke var en mulighed. Boksen ville blive spiltet af.

  • #5   21. jul 2015 Min dreng har næsten kun stået stille siden jeg fik ham i september sidste år indtil starten af i år, og han er også sådan en der skal arbejdes med, trods hans alder. Han blev også meget voldsom til sidst, der var jeg bare heldig nok, at det næsten kun var mig der skulle håndtere ham hver dag, da jeg arbejder på stedet han står. Men han kunne og specielt når han skulle ind fra fold, eksplodere ved siden af en, heldigvis er han ikke typen der stejler og ser som reel hvor man er, men han fik ihvertfald lavet nogle kaprioler, spanske skridt, passage og bukket på stedet. Han stod halt i Ca. 4 måneder, indtil februar i år. Han lider af hovsenebensbetændelse på højre forben, men det blev der først fundet ud af anden gang dyrlægen tjekkede ham smiley da første behandling ikke virkede godt nok, og min dyrlæge sagde at jeg nok skulle forberede mig på at pensionere ham hvis næste behandling ikke virkede. Jeg fik 6 uger til at få ham på ret køl med ridning og efter 4 uger var han rengående igen og der har ikke været noget siden!! smiley utrolig hvad rigtig ridning kan gøre smiley

  • #6   21. jul 2015 Vores gamle pony har haft en skade magen til, og hun er kommet sig virkeligt godt over det! Godt nok har dyrlægen frarådet os at springe på hende, men min lillesøster har gjordt lidt på hende.
    Hun er oprettet herinde, kig eventuelt forbi? smiley
    Held og lykke fremover! (y)


  • Laura C
    Laura C Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
    #7   21. jul 2015 Havde en gang en helt fantastisk, talentfuld og supersød pony da vi havde haft den i 14 dage fik den en sceneskade den havde aldrig været skadet før. vi fik den genoptrænet men der var bare et eller andet den var helt anderledes at ride på vi fandt så ud af at den havde sår i munden vi prøvede alt for at få det til at gå væk og ponyen blev værre at ride på og strittede i mod. vi sendte ham tilbage til hans gamle ejer og hun kunne godt se at alt ikke var som det skulle være når hun trak ahm ind fra fold ville han være halt men så 1 time efter kunne hun gå ud og tage ham i longen og der ville ikke være noget galt. de havde så en tandlæge ude til en af deres andre ponyer og han skulle lige se om der var noget der skulle ordnes i ponyens mund. Ponyen havde da den var yngre fået taget en tand ud og det viste sig at roden stadig sad der, den blev opereret ud og han er nu sig selv igen.

  • #8   22. jul 2015 Min travhest havde sidste år en gaffelbåndsskade, ejer havde opgivet ham og ville af med ham, men jeg gav ham 3 måneder på græs, og i dag har jeg en velfungerende væddeløber der trods alle odds er kommet tilbage på travbanen smiley men giv den hellere god tid til at komme sig, i stedet for at gå for hurtigt igang igen, for så går det bare galt. smiley

    En god ting er at stille dem på døgnfold, sammen med andre heste, det hjælper også på at energiniveauet falder, for det meste smiley


  • #10   22. jul 2015 Æv Æv. Har desværre ikke nogen succes historie med en gaffelbåndsskade. Da min fik en var han nogle dage os helt oppe og kører og sprang rundt, bed osv, det var dog hans gode dage, de dårlige dage kunne han knap stå på benet og hang det meste af tiden i et hjørne af folden helt alene.

  • #12   22. jul 2015 jeg står desværre et sted hvor hestene ikke kommer på døgnfold smiley det er noget rigtig komøg for ja som mange af jer skriver så ville døgn være fantastisk for ham! indtil videre skal jeg kun gå med ham 30 min om dagen og så skal han gå på sygefold alene :I han får ca 200 ml naturmüsli om dagen til hans medicin og så får han 6 kg wrap + et fyldt hø net med hø til natten. han står sådan set okay i stand, han er lidt "slap" men han var altså også bare helt top tunet da vi fik konstateret skaden. så kroppen er begyndt at falde lidt sammen :L det sjove var at han faktisk slet ikke var halt, skaden blev opdaget fordi han fik en kodeledsforvridning på højre forben og så blev han også mærkelig i det højre bag, som så viste den gaffelbåndsskade, som er tre måneder gammel smiley

    profilbillede
  • #13   22. jul 2015 Min gik med sin skade i meget meget lang tid, netop fordi han ikke haltede, grunden til det blev opdaget var fordi han "tabt" bagbenet en gang i mellem i trav en dag og efter det var halt. dyrlægen mente han havde gået med skaden i omkring et år, før det blev opdaget.

    vil dog sige at det slet ikke er sikkert det ville hjælpe med døgn fold, min gik på døgn fold og han var stadig voldsom og små aggressiv, hvilket han ikke normalt var.


  • #14   22. jul 2015 waikato: fandt du noget der hjalp på ham eller måtte du bare vente på at du kunne bruge ham igen? smiley

  • #15   22. jul 2015 Han blev aflivet 4 måneder efter han fik konstateret skaden, gaffelbåndet var desværre vokset fast på griffelbenet. så gaffelbåndet blev ved med at danne nye lange flænger hver gang han gik.
    Fandt ikke noget der hjalp, han var simpelthen for frustreret, prøvede at træne tricks og mental træne ham, men det hjalp ikke rigtig.


  • #16   22. jul 2015 øv det er jeg ked af at høre smiley håber da du har fundet en ny hest smiley

  • #17   22. jul 2015 Det har jeg, det tog dog 9 måneder at finde den perfekte efterfølger, men ham har jeg så haft i 6 måneder nu smiley

    Er det i forbenet eller bagbenet din er skadet?


  • #18   22. jul 2015 højre bag i vedhæftningen smiley et rigtig øv sted desværre :L

  • #19   22. jul 2015 Ja det er et lorte sted, det var os der min var skadet.. smiley

  • #20   22. jul 2015 håber virkelig det går i sig selv men tvivler stærkt på det når han ter sig sådan der smiley

  • #21   22. jul 2015 Jeg fik lavet en mri scanning på min, da han stoppede med at spise og var blevet små aggressiv osv, det mente dyrlægen var bedst, for på sådan en scanning kan man se om hesten overhoved har en chance for at komme sig. Det koster 10.000 ca, men dyrlægen og jeg var enige om at der ikke var nogen grund til at lade ham stå i 6-12 måneder, sådan som han havde det, hvis der slet ikke var nogen chance for at han ville komme sig.

  • #22   22. jul 2015 vi er stadig tidligt i forløbet (ca halvanden måned) og han har fået to shockwave behandlinger og en irap behandling. dyrlægen kommer i næste uge og scanner ham og giver anden gang irap og hvis han stadig er meget betændt og hævet så tror jeg at vi snakker med hende om hvad der er bedst for ham og om man skal fortsætte når han bliver så arrig som han er nu. syntes ikke det er fair at han skal gå et halvt år og være så frustreret smiley

  • #23   22. jul 2015 Okay smiley Det hjalp lidt på min at han blev smerte dækket det meste af dagen, ihvertfald i begyndelsen smiley

    Jeg fik af vide at hvis jeg gav min ro i 6-12 måneder hvor han bare gik som foldhest og hyggede sig var der bedst chance for han ville komme sig, - det var dog inden vi opdagede hvor slemt det i virkeligheden var .



  • #24   22. jul 2015 Nu er gaffelbåndskader jo forskellige fra hest til hest, så det der virker på en virker nødvendigvis ikke på en anden.
    Jeg fik også at vide, at jeg bare skulle lukke på fold som jeg plejde at gører. Men efter 5 måneder var der ikke spor af ophelning at se ved scanning, så derfor røg hesten på sygefold, hvor den så stod de næste 8 måneder. Vi var igang med genoptræning stille og roligt ikke noget hastværk, og alligevel fik hesten en ny gaffelbåndsskade, oven over den gamle......
    PS hestens sygefold var langsomt blevet større og større, for at den langsomt kunne vende sig til at gå mere og mere rundt.


  • #25   22. jul 2015 Der hvor min hest af og ti er på vand bånd, er der en hest som er der i et skades forløb. Deter gaffelbåndet på bagbenet. Den har været der i en måned og ejeren kan nu begynde og ride på den og genoptræne i ridning.

    Hesten var opgivet af dylæge mm. og dette var sidste chance da det er en dyr hest.

    Hvis du har pengene og muligheden kunne det være et bud hvor det for bruget og genoptrænet sig skånsomt, samtidig med at den kommer af med noger energi.


  • #27   22. jul 2015 Der hvor min hest af og til er på vand bånd, er der en hest som er der i et skades forløb. Det er gaffelbåndet på bagbenet. Den har været der i en måned og ejeren kan nu begynde og ride på den og genoptræne i ridning.

    Hesten var opgivet af dylæge mm. og dette var sidste chance da det er en dyr hest.

    Hvis du har pengene og muligheden kunne det være et bud, hvor den bruges og genoptrænet sig skånsomt, samtidig med at den kommer af med noger energi


Kommentér på:
øv med øv på :(

Annonce