1.527 visninger
|
Oprettet:
Nogen med erfaring omkring binyrebarkhormon?? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg ville høre om nogen af jer har erfaring med binyrebarkhormon som indsprøjtning?
Jeg har næsten lige fået det for 7 dage siden og mine smerter er værre og lægen kan intet gøre for mig, andet end kirurgisk
Del meget gerne jeres erfaringer med mig
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Her er lidt bivirkninger ved længere varende brug:
Den vigtigste bivirkning er undertrykkelse af binyrebarkens egen funktion ved længere tids brug af binyrebarkhormon, fx prednison eller prednisolon. Der kan desuden komme afkalkning af knoglerne (osteoporose), med fx brud på ryghvirvler. Børn kan blive væksthæmmede. Der kan komme hudforandringer med akne, underhudssprængninger, øget hårvækst, blødninger, fedme af ansigt og kroppens centrale dele, mens arme og ben er påfaldende tynde i forhold til kroppen, tomat- eller måneansigt, psykiske symptomer i form af en opløftet stemning (eufori) eller regulære psykoser (sindssyge), mavesår, især ved samtidig behandling med gigttabletter af typen ibuprofen, nedsat modstandskraft mod betændelse, fx tuberkulose. Der kan komme muskelsvækkelse og grå stær.
Ved behandling i kort tid, det vil sige mindre end en uge, er der dog oftest ingen eller lette bivirkninger.
apr 2009
Følger: 51 Følgere: 56 Heste: 3 Emner: 91 Svar: 1.073
Hunden fik 24 efter indsprøjtningen pludselig voldsom opkast og svimmelhed. Lå og pev, ville ikke gå, og når han endelig kom op og stå, slingrede han og væltede. Måtte indlægges på dyrehospitalet natten over og være under streng overvågning den næste uge.
Hesten fik 24 timer efter indsprøjtning slem kolik og måtte ligeledes have dyrlæge ud.
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 292
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 602 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
aug 2010
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 5
sep 2012
Følger: 1 Følgere: 6 Heste: 3 Svar: 292
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.698
maj 2010
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 159 Svar: 1.996
nov 2011
Følger: 22 Følgere: 144 Heste: 3 Emner: 124 Svar: 5.762
aug 2010
Følger: 44 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 5
Jeg blev først sendt til fys af min læge, som har speciale indenfor hofter osv.
Øvelserne jeg fik hjalp overhovedet ikke. Derfor var næste step indsprøjtning, så min irriteret musklen kunne få noget ro.
Nogen med erfaring omkring binyrebarkhormon??